zadel aan het doorzakken?

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

zadel aan het doorzakken?

Berichtdoor DenniZ » 09 maart 2009 19:13

Is je zadel aan het doorzakken? Was bij mij wel het geval, ben ook wel aan de zware kant met 100 kg, maar spieren hebben ook een beschermend laagje nodig ;)
Maar goed, als je zadel omkeerd zie je dat er nog tuimte tussen het schuim en de basis is. Die heb ik opgevuld met PU schuim (bouwschuim, te verkrijgen bij de bouwmarkt). Hierdoor voelt het zadel/buddieseat een stuk steviger aan.
Bijlagen
aDSC02063.JPG
(87.73 KiB) 1083 keer gedownload
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: zadel aan het doorzakken?

Berichtdoor denman » 01 apr 2009 19:09

Hey hallo,

Mijn zadel is nog niet aan het doorzakken! Heb nl nog geen meter gereden:lol: . Ben nog bezig om hem op te bouwen. Gaat bij jou het zadel ook heel moeilijk in die beugel bij de carb? Het is bij mij net alsof het zadel niet rond genoeg is! Na een paar flinke klappen past het uiteindelijk dan toch!
denman
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 19 maart 2009 18:25

Re: zadel aan het doorzakken?

Berichtdoor DenniZ » 01 apr 2009 20:25

Tja is ook niet zo gek dat ie bij mij doorzakt, weeg rond de 100kg. :oops:
Ook bij mij ging de haak ,die voor aan de buddie zit, moeilijk onder het frame. Ik heb de bevestigingsboutjes los gehaald en daar wat ringetjes tussen gezet zodat er meer ruimte ontstaat. Nu gaat het zadel er veel makkelijker op.
BTW. als je toch nog aan het opbouwen bent, zorg je dat je alle bouten en moeren naloopt. De chineesjes vergeten wel eens wat vast te draaien. Ook olie vervangen voor kwaliteits olie is aan te raden. Bovendien zal de sporing ook nog niet optimaal zijn ingesteld. Maar misschien wist je dat allemaal al....
DenniZ
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: zadel aan het doorzakken?

Berichtdoor denman » 02 apr 2009 16:54

Hey,

Het zadel zit er nu op en ik laat hem voorlopig wel ff zitten. Misschien dat ie nog in vorm moet komen. Ik heb liever dat het strak gaat dan dat het te los zit.

Voordat ik mijn Bashan kocht, heb ik wat fora af gestruind voor info. Dus de meeste probleempjes en oplossingen weet ik al. Toen mijn Bashan op de pallet thuis geleverd werd, heb ik hem gelijk helemaal uit elkaar gehaald. Dit tegen de zin van mijn vriendin in!! Die snapte het niet. Nieuwe quad en meneertje moet het gelijk weer slopen!! :lol:

Ik heb alle bouten en (borg)moeren vervangen door rvs. TIP http://WWW.RVSPALEIS.NL!!!
Daar kan je alles per stuk bestellen tegen een goede prijs! Ik was +/- 100 euro kwijt voor alles. Incl de bouten en moeren voor het motorblokophanging.

groeten,

Dennis
denman
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 19 maart 2009 18:25


Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten