Pagina 3 van 3

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 18:38
door bmw5s
Maar het is dus ook een 2takt demper en die zet ik op een 4takt motor heeft dit ook nog invloeden of is dempert gwoon dempert.

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 19:02
door fretje-pitbull
een 2takt demper heeft meestal een nauwere doorhang dan een vergelijkbare 4takt
de binnendiameter mag niet kleiner zijn dan de buis zelf anders kun je evengoed een vloot erin lassen

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 19:11
door bmw5s
fretje-pitbull schreef:een 2takt demper heeft meestal een nauwere doorhang dan een vergelijkbare 4takt
de binnendiameter mag niet kleiner zijn dan de buis zelf anders kun je evengoed een vloot erin lassen


met binnendiameter bedoel je de pijp die door de demper heen loopt? en wat bedoel je met vloot?

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 19:45
door fretje-pitbull
inderdaad die pijp
met vloot bedoel ik; een rondel of een ringetje die de uitlaat begrenst zoals de meeste scooter's/brommers

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 20:31
door roonroon
fretje-pitbull schreef:inderdaad die pijp
met vloot bedoel ik; een rondel of een ringetje die de uitlaat begrenst zoals de meeste scooter's/brommers


Je bedoel gewoon de achterste plaat waar origineel de demper in vastgelast is.
Toch??

Grtz
:-))) Ron

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 00:51
door fretje-pitbull
nee die "ring" is er meestal bij scooters ingelast aan de cilinder

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 16:42
door bmw5s
fretje-pitbull schreef:nee die "ring" is er meestal bij scooters ingelast aan de cilinder



oke dit moet ik dan nog even zien. Maar als diameter binnenpijp gelijk is heeft het geen probleem dat ik deze 2 takt demper erop zet?

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 17:49
door fretje-pitbull
nee absolut niet ;)

Re: YZ250 demper

BerichtGeplaatst: 05 aug 2010 22:07
door vince
Als je hem nog wilt laten keuren kun je het beste de orginele uitlaat gebruiken daar heeft de quad typegoedkeuring voor en er zit geloof ik nog een katalizator in de orginele uitlaat om aan de milieu eisen te voldoen.
Het is toch voor een bashan ?
Meestal is er ook een max aantal db,s aan het kenteken of het voertuig gekoppeld bij een motor staat het op het typeplaatje.
Verder denk ik dat een tweetakt demper van een 250 te klein zal zijn mischien dat 1 van een 500 meer in de richting zal zitten of gewoon van een crf 250 sxf 250 yzf 250 dat is viertakt.