YZ250 demper

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Re: YZ250 demper

Berichtdoor bmw5s » 29 jul 2010 18:38

Maar het is dus ook een 2takt demper en die zet ik op een 4takt motor heeft dit ook nog invloeden of is dempert gwoon dempert.
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: YZ250 demper

Berichtdoor fretje-pitbull » 29 jul 2010 19:02

een 2takt demper heeft meestal een nauwere doorhang dan een vergelijkbare 4takt
de binnendiameter mag niet kleiner zijn dan de buis zelf anders kun je evengoed een vloot erin lassen
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: YZ250 demper

Berichtdoor bmw5s » 29 jul 2010 19:11

fretje-pitbull schreef:een 2takt demper heeft meestal een nauwere doorhang dan een vergelijkbare 4takt
de binnendiameter mag niet kleiner zijn dan de buis zelf anders kun je evengoed een vloot erin lassen


met binnendiameter bedoel je de pijp die door de demper heen loopt? en wat bedoel je met vloot?
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: YZ250 demper

Berichtdoor fretje-pitbull » 29 jul 2010 19:45

inderdaad die pijp
met vloot bedoel ik; een rondel of een ringetje die de uitlaat begrenst zoals de meeste scooter's/brommers
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: YZ250 demper

Berichtdoor roonroon » 29 jul 2010 20:31

fretje-pitbull schreef:inderdaad die pijp
met vloot bedoel ik; een rondel of een ringetje die de uitlaat begrenst zoals de meeste scooter's/brommers


Je bedoel gewoon de achterste plaat waar origineel de demper in vastgelast is.
Toch??

Grtz
:-))) Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: YZ250 demper

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 jul 2010 00:51

nee die "ring" is er meestal bij scooters ingelast aan de cilinder
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: YZ250 demper

Berichtdoor bmw5s » 30 jul 2010 16:42

fretje-pitbull schreef:nee die "ring" is er meestal bij scooters ingelast aan de cilinder



oke dit moet ik dan nog even zien. Maar als diameter binnenpijp gelijk is heeft het geen probleem dat ik deze 2 takt demper erop zet?
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: YZ250 demper

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 jul 2010 17:49

nee absolut niet ;)
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: YZ250 demper

Berichtdoor vince » 05 aug 2010 22:07

Als je hem nog wilt laten keuren kun je het beste de orginele uitlaat gebruiken daar heeft de quad typegoedkeuring voor en er zit geloof ik nog een katalizator in de orginele uitlaat om aan de milieu eisen te voldoen.
Het is toch voor een bashan ?
Meestal is er ook een max aantal db,s aan het kenteken of het voertuig gekoppeld bij een motor staat het op het typeplaatje.
Verder denk ik dat een tweetakt demper van een 250 te klein zal zijn mischien dat 1 van een 500 meer in de richting zal zitten of gewoon van een crf 250 sxf 250 yzf 250 dat is viertakt.
vince
350cc
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 04 aug 2010 19:05

Vorige

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten