Pagina 1 van 2

verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 18:58
door DenniZ
Hier wat pics van de verlagingset die ik afgelopen week heb gemaakt en geplaatst:

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 09 maart 2009 19:05
door DenniZ
Oja, vergeet erbij te melden dat ik de plaatjes gemaakt heb van 4 mm dik staal en de bouten en moeren van rvs zijn. In plaats van afstandbussen (zoals te zien op http://www.quadtuning.nl onder verlaging Bashan)tussen de orginele nokken, heb ik er borgmoeren (met die blauwe teflon ringen) gebruikt om de ruimte tussen de orginele nokken te waarborgen.
Ik ga binnenkort ff een proefrit maken, maar ik moet eerst de sporing nog goed instellen....
Aan de voorkant zie je nu dat de A-armen recht/ horizontaal staan in plaats van schuin naar beneden.

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 29 mei 2009 20:53
door bashanboy
netjes gedaan :) moet ik ook nog eens doen. scheelt het veel voor de wegligging?

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 29 mei 2009 21:14
door DenniZ
In combinatie met de achteras verbreders (van die alu adapters) scheelt het aanzienlijk. Je zwaartepunt ligt lager en de achterwielen zijn dan even breed als de voorwielen, ook niet onbelangrijk!

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 11:07
door Guidoh85
Ben ook op zoek naar die verlagingsset en zag ze op internet staan voor een te hoge prijs. Wil ze zelf gaan maken en daarom is ook mijn vraag: Kan me niet iemand een tekening, of een uitleg en of enkele maten doorgeven. BV. Plaatje 6mm dik, 10 cm lang, gaten op 1,5cm 6cm en 8 cm van de linker kant. Ofzoiets dat ik ongeveer weet waar de gaten ongeveer moeten zitten.

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 12:27
door bashanboy
Guidoh85 schreef:Ben ook op zoek naar die verlagingsset en zag ze op internet staan voor een te hoge prijs. Wil ze zelf gaan maken en daarom is ook mijn vraag: Kan me niet iemand een tekening, of een uitleg en of enkele maten doorgeven. BV. Plaatje 6mm dik, 10 cm lang, gaten op 1,5cm 6cm en 8 cm van de linker kant. Ofzoiets dat ik ongeveer weet waar de gaten ongeveer moeten zitten.


ik heb precies de zelfde vraag gesteld :lol: gewoon een krik onder je quad zetten. veren los halen en de krik laten zaken tot hoe laag jij je quad wilt. dan plaatje vast maken in de gaten en kijken waar de veer bij het plaatje komt en daar een gat boren. en hatsekidee verlaging :D

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 13:32
door Guidoh85
Super ga ik dat maar eens proberen. Trouwens heel andere vraag iemand ervaring met de velgen omdraaien voor een bredere quad te krijgen? als je de velgen omdraaid komen de velgen meer naar buiten, voren en achter scheelt dat 7 cm (soort van spoorverbreding) maar is dat wel zo goed? Heb gekeken en het ventiel raakt niks aan de binnenkant en aangezien de velgen vlak zijn zou je ze in principe kunnen omdraaien. Maar is dit niet slechter voor de wegligging besturing of iets dergelijks?

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 14:41
door DenniZ
Als je de velgen omdraaid, moet je wel het linker wiel rechts doen etc. Anders is de looprichting van de banden verkeerd om. En loopt je ventiel echt niet tegen je remklauw aan?

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 19:55
door bashanboy
DenniZ schreef:Als je de velgen omdraaid, moet je wel het linker wiel rechts doen etc. Anders is de looprichting van de banden verkeerd om. En loopt je ventiel echt niet tegen je remklauw aan?

inderdaad, je moet wel de wielen omdraaien voor de goede profielrichting. kijk gewoon waneer de pijl naar voor staat ;) en als je ventiel je remklauw niet raakt heb je geluk :D

Re: verlaging van de bs200s7

BerichtGeplaatst: 05 jun 2009 08:16
door Robashan
@guido,

Dit zou wel een makkelijkere oplossing zijn, de as zal dan niet breder dus zwakker worden. Ik hoor het graag of het mogelijk is. Mischiend at je er fotos van kan plaatsen.