verlaging van de bs200s7

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

verlaging van de bs200s7

Berichtdoor DenniZ » 09 maart 2009 18:58

Hier wat pics van de verlagingset die ik afgelopen week heb gemaakt en geplaatst:
Bijlagen
aDSC02066.JPG
(109.01 KiB) 1890 keer gedownload
aDSC02064.JPG
(49.76 KiB) 1890 keer gedownload
aDSC02061.JPG
(115.87 KiB) 1890 keer gedownload
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor DenniZ » 09 maart 2009 19:05

Oja, vergeet erbij te melden dat ik de plaatjes gemaakt heb van 4 mm dik staal en de bouten en moeren van rvs zijn. In plaats van afstandbussen (zoals te zien op http://www.quadtuning.nl onder verlaging Bashan)tussen de orginele nokken, heb ik er borgmoeren (met die blauwe teflon ringen) gebruikt om de ruimte tussen de orginele nokken te waarborgen.
Ik ga binnenkort ff een proefrit maken, maar ik moet eerst de sporing nog goed instellen....
Aan de voorkant zie je nu dat de A-armen recht/ horizontaal staan in plaats van schuin naar beneden.
Bijlagen
aDSC02067.JPG
(97.67 KiB) 1883 keer gedownload
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor bashanboy » 29 mei 2009 20:53

netjes gedaan :) moet ik ook nog eens doen. scheelt het veel voor de wegligging?
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor DenniZ » 29 mei 2009 21:14

In combinatie met de achteras verbreders (van die alu adapters) scheelt het aanzienlijk. Je zwaartepunt ligt lager en de achterwielen zijn dan even breed als de voorwielen, ook niet onbelangrijk!
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor Guidoh85 » 04 jun 2009 11:07

Ben ook op zoek naar die verlagingsset en zag ze op internet staan voor een te hoge prijs. Wil ze zelf gaan maken en daarom is ook mijn vraag: Kan me niet iemand een tekening, of een uitleg en of enkele maten doorgeven. BV. Plaatje 6mm dik, 10 cm lang, gaten op 1,5cm 6cm en 8 cm van de linker kant. Ofzoiets dat ik ongeveer weet waar de gaten ongeveer moeten zitten.
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor bashanboy » 04 jun 2009 12:27

Guidoh85 schreef:Ben ook op zoek naar die verlagingsset en zag ze op internet staan voor een te hoge prijs. Wil ze zelf gaan maken en daarom is ook mijn vraag: Kan me niet iemand een tekening, of een uitleg en of enkele maten doorgeven. BV. Plaatje 6mm dik, 10 cm lang, gaten op 1,5cm 6cm en 8 cm van de linker kant. Ofzoiets dat ik ongeveer weet waar de gaten ongeveer moeten zitten.


ik heb precies de zelfde vraag gesteld :lol: gewoon een krik onder je quad zetten. veren los halen en de krik laten zaken tot hoe laag jij je quad wilt. dan plaatje vast maken in de gaten en kijken waar de veer bij het plaatje komt en daar een gat boren. en hatsekidee verlaging :D
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor Guidoh85 » 04 jun 2009 13:32

Super ga ik dat maar eens proberen. Trouwens heel andere vraag iemand ervaring met de velgen omdraaien voor een bredere quad te krijgen? als je de velgen omdraaid komen de velgen meer naar buiten, voren en achter scheelt dat 7 cm (soort van spoorverbreding) maar is dat wel zo goed? Heb gekeken en het ventiel raakt niks aan de binnenkant en aangezien de velgen vlak zijn zou je ze in principe kunnen omdraaien. Maar is dit niet slechter voor de wegligging besturing of iets dergelijks?
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor DenniZ » 04 jun 2009 14:41

Als je de velgen omdraaid, moet je wel het linker wiel rechts doen etc. Anders is de looprichting van de banden verkeerd om. En loopt je ventiel echt niet tegen je remklauw aan?
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor bashanboy » 04 jun 2009 19:55

DenniZ schreef:Als je de velgen omdraaid, moet je wel het linker wiel rechts doen etc. Anders is de looprichting van de banden verkeerd om. En loopt je ventiel echt niet tegen je remklauw aan?

inderdaad, je moet wel de wielen omdraaien voor de goede profielrichting. kijk gewoon waneer de pijl naar voor staat ;) en als je ventiel je remklauw niet raakt heb je geluk :D
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: verlaging van de bs200s7

Berichtdoor Robashan » 05 jun 2009 08:16

@guido,

Dit zou wel een makkelijkere oplossing zijn, de as zal dan niet breder dus zwakker worden. Ik hoor het graag of het mogelijk is. Mischiend at je er fotos van kan plaatsen.
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Volgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten