Pagina 1 van 3

Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 16:54
door roonroon
Hallo,

Heb vandaag grotere sproeier en sportfilter geplaatst.
Denk niet dat ik daar een hele how to voor hoef te schrijven, maar....

Door vele berichten over een gescheurd inlaatspruitstuk ben ik eens aan het denken gegaan over een ondersteuning van het filter.

Wat heb ik gedaan??
Gewoon het filter geplaatst maar ik heb bij de plaatselijke scooterboer twee (2) veren gehaald voor het remlichtschakelaartje (achterrem).
Deze heb ik tussen klemring en het frame gezet.
Framekant: twee kleine gaatjes in de body gemaakt en daar de veer doorheen.
De filterkant: onder de klemring en goed aandraaien.
Oja, gaatjes in de kap NIET boren maar het uiteinde van de veer even warm maken en er dan doorheen duwen.
Je krijgt dan een mooi en passend gat voor de veer.

Volgens mij moet dit wel helpen omdat anders het hele gewicht van het filter en de carb. aan het spruitstuk hangt.
Nu wordt het gelijk verdeeld.

Linker veer:
Afbeelding

Rechter veer:
Afbeelding

Overzicht:
Afbeelding

Suc6
Ron

Oplossing (weet ik nog niet) van een paar eurocenten en een klein beetje moeite.

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 17:21
door 4 wieltjes
En is het verschil merkbaar met de sproeier en filter qua snelheid/vermogen/optrekken enz ?

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 17:29
door roonroon
4 wieltjes schreef:En is het verschil merkbaar met de sproeier en filter qua snelheid/vermogen/optrekken enz ?


Ga ik zo proberen, moet nog ff tanken.

Heb nu dus de 3 stappen gedaan, tw: Uitlaat (open sportuitlaat), sproeier (van een 96--> 104, heb eventueel nog een 106 maar over het algemeen moet een 104 goed zijn) en dan de sportfilter.

Grt Ron :-)))

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 17:59
door roonroon
4 wieltjes schreef:En is het verschil merkbaar met de sproeier en filter qua snelheid/vermogen/optrekken enz ?


WOW,

Een wereld van verschil,zeg.

Het filter:
Je hoort nu wel het aanzuigen van de "verse" :D lucht maar het klinkt super!!
Hij pakt ook sneller op in de versnellingen en trekt veel sneller op.

Vermogen:
Lijkt wel iets meer, omdat hij sneller optrekt.

Snelheid:
Heel makkelijk, hij reed eerst met moeite en de choke een magere 85km/h.
Net met wind mee makkelijk 90km/h (kon niet harder, zat een auto voor)
Tegen de wind in met gemak 95km/h.

Conclusie: ik ben nu blij :thumbup: maar het heeft een end geholpen.

FORUM--> BEDANKT!!
mooi he.

Grtz Ron :-)))

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 20:43
door bashanboy
goed bezig ron! :thumbup:

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 20:44
door roonroon
bashanboy schreef:goed bezig ron! :thumbup:



Alleen nog een filtertje voor de carterontluchting.

Ron

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 20:49
door bashanboy
dat boeit weinig hoor :roll: gewoon vast ty-rape onder je zadel en er gebeurt niks mee

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 20:51
door roonroon
bashanboy schreef:dat boeit weinig hoor :roll: gewoon vast ty-rape onder je zadel en er gebeurt niks mee


Zo zit het nu ook.
De overdruk in het blok houdt het vuil wel buiten, maar voor het mooie ;) wil ik er toch een filtertje opplaatsen.
Zal eens kijken bij de Daf of die een passende hebben.

Grtn Ron

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 20:53
door 4 wieltjes
Kan het slangetje ook verlengen en onder je helm monteren.
''I like the smell of hot oil in the morning'' :D

Re: Sportfilter ophanging.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010 20:55
door roonroon
4 wieltjes schreef:Kan het slangetje ook verlengen en onder je helm monteren.
''I like the smell of hot oil in the morning'' :D


Is een optie maar ik ruik liever wat anders 's morgens vroeg om 05.00 uur :D :D :D

:-)))