Verlagingsset Voorkant Bashan BS7
Geplaatst: 07 apr 2010 19:41
Om je quad te verlagen heb je verschillende manieren. De twee belangrijkste zijn:
Kortere schokbrekers en verlagingsplaatjes zodat de schokbrekers een bevestigingspunt hebben dat verder weg staat dan de originele bevestiging.
Ik leg de 2e methode uit.
Eerst koop je een strip staal van 3 a 4 mm dikte en qua breedte 4 cm (ongeveer de breedte van de bevestiging op de A-arm.
Koop 6 bouten van dezelfde dikte als de originele bout (waar de schokbreker mee bevestigd is aan de A arm), maar dan een centimeter langer. En 14 (!) moeren met nylon binnenring tegen het lostrillen. Vergeet ook de ringen niet... Nu maak je vier stroken staal van ongeveer 15 cm.
Voordat je de schokbreker los haalt, zet je een hydraulische krik onder de voorkant van je quad (is de makkelijkste manier), krikt de boel op zodat de wielen de grond nog raken. Nu haal je de schokbrekers aan beide zijden los aan de kant van de A arm. Nu kun je met de krik de gewenste hoogte van de quad bepalen door het zaakje te laten zakken.
Nu pak je de op maat gemaakte strippen (verf ze van te voren even zodat je niet nog meer roest aan je wok krijgt) en legt ze aan de buitenkant van de bevestigingspunten op de A arm en teken de gaten over op de strippen. Boor de gaten op maat en leg de strippen weer op de te bevestigen plaats.
Nu doe je de bout erdoor, maar doet tussen de originele basis ook 2 ringen en moeren voordat de bout er aan de andere kant weer uitkomt (zie pic)
Daarmee voorkom je dat je bij het aandraaien het hele zaakje naar binnen drukt. Nu kun je de bevestigingsoog van de schokbreker op de uitgekozen plaats op de strip tekenen en gaten boren.
Beide schokbrekers weer vastzetten op de nieuwe plaats en klaar is de klus.
Zorg wel dat alles goed vastgedraaid is, ook de contraringen tussen de bevestiging op de A armen.
Nu kun je de strippen op de A armen monteren, aan de buitenkant
Kortere schokbrekers en verlagingsplaatjes zodat de schokbrekers een bevestigingspunt hebben dat verder weg staat dan de originele bevestiging.
Ik leg de 2e methode uit.
Eerst koop je een strip staal van 3 a 4 mm dikte en qua breedte 4 cm (ongeveer de breedte van de bevestiging op de A-arm.
Koop 6 bouten van dezelfde dikte als de originele bout (waar de schokbreker mee bevestigd is aan de A arm), maar dan een centimeter langer. En 14 (!) moeren met nylon binnenring tegen het lostrillen. Vergeet ook de ringen niet... Nu maak je vier stroken staal van ongeveer 15 cm.
Voordat je de schokbreker los haalt, zet je een hydraulische krik onder de voorkant van je quad (is de makkelijkste manier), krikt de boel op zodat de wielen de grond nog raken. Nu haal je de schokbrekers aan beide zijden los aan de kant van de A arm. Nu kun je met de krik de gewenste hoogte van de quad bepalen door het zaakje te laten zakken.
Nu pak je de op maat gemaakte strippen (verf ze van te voren even zodat je niet nog meer roest aan je wok krijgt) en legt ze aan de buitenkant van de bevestigingspunten op de A arm en teken de gaten over op de strippen. Boor de gaten op maat en leg de strippen weer op de te bevestigen plaats.
Nu doe je de bout erdoor, maar doet tussen de originele basis ook 2 ringen en moeren voordat de bout er aan de andere kant weer uitkomt (zie pic)
Daarmee voorkom je dat je bij het aandraaien het hele zaakje naar binnen drukt. Nu kun je de bevestigingsoog van de schokbreker op de uitgekozen plaats op de strip tekenen en gaten boren.
Beide schokbrekers weer vastzetten op de nieuwe plaats en klaar is de klus.
Zorg wel dat alles goed vastgedraaid is, ook de contraringen tussen de bevestiging op de A armen.
Nu kun je de strippen op de A armen monteren, aan de buitenkant