In deze how to leg ik uit hoe je je gasvering op druk kunt brengen bij jouw quad.
Een hoop quad's hebben gasvering. Bij gasvering heb je naast je veer ook nog een luchtkamer die je zowel positief als negatief op druk kunt brengen.
Deze luchtkamer zorgt ervoor dat je veerpoot goed en snel zichzelf uitdrukt als die klappen te verduren krijgt, Daardoor houdt je band zo goed als mogelijk contact met de ondergrond, wat resulteert in goed weggedrag.
Staat deze luchtkamer te laag in druk (negatief) Dan kan dit het weggedrag nadelig beinvloeden. Behalve bij het off-road (maar dat is weer iets anders)
Dit soort pompen kun je goed gebruiken om je vering op druk te brengen. Ik heb deze van mijn mountainbike om mijn voorvering op druk te brengen
Op deze pomp staan twee schalen naast elkaar, een in psi en een in bar.
Belangrijk is dat in de aansluiting van je veerpomp schroefdraad zit zodat je deze op het schroefdraad kunt draaien van je ventiel op je vering.
Draai deze goed vast (handvast) dan zul je op het display de druk in je lucht kamer zien staan. Ook heb je op dit soort pompen een ontluchtings knopje zitten dus pomp je gewoon een beetje meer in je vering en dan kun je met dit knopje de lucht wat aflaten totdat je de juiste druk hebt bereikt
Op welke druk moet je de luchtkamer nu zetten
Een mooie stelregel is je gewicht in psi's minus 10%
Dus als voorbeeld in mijn geval Ik weeg 69 kilo dus 69 psi minus 10% 7 dus
Dan kom ik uit op 63 psi in mijn voorvering.
In je achtervering mag je wel meer doen zeker als je passagiers meeneemt hou dan je gewicht in psi"s aan plus 10%
Achterveer
Bij de voorvering zit de nippel/ventiel meestal onder de luchtkamer.
Voorvering
Heeft iemand nog aanvullingen gooi maar op
Sven.