olie verversen loncin jla 21-b

Nee dit is geen chinees gerecht :-)
Post hier je handleiding van een klus aan de quad. Natuurlijk het liefst met foto's

olie verversen loncin jla 21-b

Berichtdoor Remq » 20 maart 2012 22:51

.plaats de quad op een vlakke ondergrond
..warm hem op voor een paar minuten,
..doe de motor uit en haal de zwarte kap onder het blok weg met de 6 bouten
.. en zet dan een bak onder het motorblok..

,haal dan de grote bout aan de linker kant er uit (pas op er zit een veer achter en een filtertje),laat de olie eruit lopen en haal de olie filter aan de linkerkant eruit.
conrtoleer de o ringen of deze nog goed is niet beschadigd,(vervangen altijd mogenlijk en optie 1)
als de olie er helemaal is uitgelopen zet je de olie filter weer op zijn plaats en de kap en de bout (let op dat de o-ring goed zit),de bout kan je vast zetten met 43nm en het filterkapje met 10nm.

gooi dan de nieuwe olie in het motorblok door je peilstokje eruit te halen en daar de olie in te doen tot de olie op de goede folume is.

LET OP!

warm de motor op voor een paar minuten,en controleer of er geen lekages zijn tijdens het op warmen,
als er lekage gevonden is zet de motor af,en kijk waar het vandaan komt,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: olie verversen loncin jla 21-b

Berichtdoor ocram » 12 jul 2012 13:39

Vandaag even aan het stoeien geweest met het verversen.

had de quad op wat kratten bier gezet om wat beter te kunnen werken.

Voor het kapje onderop heb je sleutel 10 en 12 nodig en de drainplug maak je los met sleutel 24.

Verder heb ik het volgens deze DIY gedaan, ik had 2 x 1 liter olie tot mijn beschikking en volgens het boekje gaat er 1,5 liter in, bij vervanging oliefilter 1,6.
Ik heb eerst 600ml uit de eerste fles erin gedaan en ben daarna begonnen met vullen uit fles 2, het raampje met olie is na 800ml al zichtbaar vol maar als je even wacht zakt de olie het blok in.
Uiteindelijk 1,6 toegevoegd en denk dat ie wat te vol zit nu, de plugschacht zit natuurlijk vol met olie dus het stokje is niet betrouwbaar op het moment.

De vervuilde olie paste in de lege 1 liter fles en dat niveau was voor aanvang in orde vandaar mijn vermoeden dat ie wat te vol zit.

gebruikte olie; Kroonoil 10w40 4stroke motoroil voor motoren met natte koppeling.
Ik heb geen oliefilter vervangen.
Avatar gebruiker
ocram
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 07 feb 2012 16:00

Re: olie verversen loncin jla 21-b

Berichtdoor Remq » 12 jul 2012 16:07

goeie aanvulling :thumbup:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard


Keer terug naar How to...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten