How To: Stappenplan kleppen stellen!!
Geplaatst: 12 aug 2011 20:35
Hierbij een algemene richtlijn voor het stellen van je kleppen, als voorbeeld is
een Bashan 200/S-7 van 2007 genomen.
De basis waarmee je begint:
Haal je buddyseat eraf, en demonteer ook je koplampunit:
Demonteer de voorkap, en vergeet niet de stekker van je contactslot eerst
los te halen......
Dan kom je bij je tank uit, deze moet er ook af, laat je benzinekraan gewoon
aangesloten, haal alleen de slang naar de carburateur eraf, schroef dan de kraan
eraf, kijk ook even of de overloopslang, aan de andere kant, niet met een
trekbandje vast zit, en vergeet de stekker van je flotter niet, dan nog even
2 of 3 moertjes/boutjes M6....en je hebt de tank in je handen.
Zodra je hem eraf hebt, dan zie je je kleppendeksel al zitten, daar moet je de
3 bouten uit draaien.
Zodra je die er dan af hebt zie je het volgende....en nee, het word geen oliebende
Zet dan je quad in bv 3e of 4e versnelling, haal je bougie eruit ivm de tegendruk
en rol hem in de versnelling net zolang totdat je of je uitlaatklep of inlaatklep
ziet bewegen, stop zodra je hem in zijn hoogste stand ziet staan en niet meer
beweegt, dan kan je meten of hij te ruim, te krap of precies goed staat.
Wat ook kan: Quote Chevy35.
de moer aan de linkerkant van je blok eruit ,dan kan je met een dop precies de motor verdraaien.
dan de moer bovenop de linkerkant van die kant eruit draaien en dan zie je merktekens als je draait,als ie op dat teken staat kun je de kleppen precies stellen.
De klep zelf afstellen is zeer simpel, draai de M6 moer los, een halve slag is al
voldoende, dan kan je met een kleine bacho of zelfs met de hand, hem op de
juiste speling zetten, dan houd je het kleine stiftje vast en draai je de moer
weer vast, controleer daarna of hij nog goed staat en doe dan de andere klep.
Om het verhaal te verduidelijken, de klep aan de uitlaatkant is je uitlaatklep,
de andere bij je inlaatspruitstuk is dan je inlaatklep
De waardes die hij voor een 200cc Bashan moet hebben zijn:
- Inlaatklep: 0.10mm
- Uitlaatklep: 0.20mm
Op of aanmerkeingen ter aanvulling of correctie....roep maar
een Bashan 200/S-7 van 2007 genomen.
De basis waarmee je begint:
Haal je buddyseat eraf, en demonteer ook je koplampunit:
Demonteer de voorkap, en vergeet niet de stekker van je contactslot eerst
los te halen......
Dan kom je bij je tank uit, deze moet er ook af, laat je benzinekraan gewoon
aangesloten, haal alleen de slang naar de carburateur eraf, schroef dan de kraan
eraf, kijk ook even of de overloopslang, aan de andere kant, niet met een
trekbandje vast zit, en vergeet de stekker van je flotter niet, dan nog even
2 of 3 moertjes/boutjes M6....en je hebt de tank in je handen.
Zodra je hem eraf hebt, dan zie je je kleppendeksel al zitten, daar moet je de
3 bouten uit draaien.
Zodra je die er dan af hebt zie je het volgende....en nee, het word geen oliebende
Zet dan je quad in bv 3e of 4e versnelling, haal je bougie eruit ivm de tegendruk
en rol hem in de versnelling net zolang totdat je of je uitlaatklep of inlaatklep
ziet bewegen, stop zodra je hem in zijn hoogste stand ziet staan en niet meer
beweegt, dan kan je meten of hij te ruim, te krap of precies goed staat.
Wat ook kan: Quote Chevy35.
de moer aan de linkerkant van je blok eruit ,dan kan je met een dop precies de motor verdraaien.
dan de moer bovenop de linkerkant van die kant eruit draaien en dan zie je merktekens als je draait,als ie op dat teken staat kun je de kleppen precies stellen.
De klep zelf afstellen is zeer simpel, draai de M6 moer los, een halve slag is al
voldoende, dan kan je met een kleine bacho of zelfs met de hand, hem op de
juiste speling zetten, dan houd je het kleine stiftje vast en draai je de moer
weer vast, controleer daarna of hij nog goed staat en doe dan de andere klep.
Om het verhaal te verduidelijken, de klep aan de uitlaatkant is je uitlaatklep,
de andere bij je inlaatspruitstuk is dan je inlaatklep
De waardes die hij voor een 200cc Bashan moet hebben zijn:
- Inlaatklep: 0.10mm
- Uitlaatklep: 0.20mm
Op of aanmerkeingen ter aanvulling of correctie....roep maar