How to achteras Bashan bs7 demonteren

Nee dit is geen chinees gerecht :-)
Post hier je handleiding van een klus aan de quad. Natuurlijk het liefst met foto's

How to achteras Bashan bs7 demonteren

Berichtdoor admin » 06 jun 2011 13:52

Ik ga weer uit van mijn eigen quad, een Bashan BS7 200cc bouwjaar 2007/2008.
We beginnen met het opbokken van de quad door er bijv. een kratje in het midden voorbij het scharnierpunt van de achterbrug onder te zetten. Daarna verwijderen we de wielen en daarna de wielhubs door eerst de splitpen eruit te halen en daarna de grote wielmoer eraf te draaien.
Nu halen we eerst de remklauw los van de grondplaat door de 2 bouten waarmee hij aan de grondplaat zit te verwijderen. Als deze van je remschijf is, niet meer je rempedaal indrukken. Anders zitten de remblokken vast tegen elkaar.
Tip: doe voor de zekerheid iets van 2 a3 mm dikte tussen de remblokken.
Haal de beschermplaat onder de achterbrug weg door de 4 bouten waarmee deze aan de achterbrug zit bevestigd los te draaien. Hierdoor heb je wat meer werkruimte.

Nu halen we de grote moer/wartel los door eerst het kleine m10 bout los te draaien en daarna de wartel richting remschijf
Afbeelding
Mocht je as meedraaien, dan kun je bijv een schroevendraaier door het gat van je achtertandwiel in de stelgaten van het lagerhuis steken waardoor je as niet draait.

Als de wartel helemaal bij de remschijf is, komt er een veerring op de as tevoorschijn
Afbeelding
Als je deze voorzichtig uit de inkeping wipt kan de remschijf inclusief de
hub van de as gehaald worden.

Haal nu de ketting van het achtertandwiel (had natuurlijk ook al eerder gekund) en duw de achteras richting de kant van het tandwiel. Als het goed is, zie je dan weer een veerring onder de tanwielhub vandaan komen

Afbeelding

Deze haal je eraf en dan kan het tandwiel met hub van de achteras gehaald worden en kun je het achtertandwiel vervangen.
Voor de duidelijkheid, je kunt de veerring alleen zien, als je de remschijf etc verwijderd hebt.Want dan komt er pas ruimte om de as in het lagerhuis naar de aandrijfkant te duwen.

Nu alles van de as verwijderd is kun je ,als je wilt, ook de as uit het lagerhuis duwen en hou je alleen het lagerhuis over aan de achterbrug.
Makkelijk om de lagers eens goed in te vetten :thumbup:
Of je kunt as plus lagerhuis uit de achterbrug halen.
Dit doe je door de 2 lange bouten en moeren los te halen die aan de achterkant van de brug zitten

Afbeelding

Als je dan het lagerhuis er richting remschijf kant uitschuift, hoeft de grondplaat van de remklauw niet verwijderd te worden.

Afbeelding

De grondplaat kan overigens van het lagerhuis af door deze veer die in de inkeping voor de grondplaat zit
Afbeelding
eraf te halen waardoor de plaat eraf kan
Afbeelding
Vergeet daarbij niet de kabel van de snelheidssensor die in de grondplaat zit los te halen.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: How to achteras Bashan bs7 demonteren

Berichtdoor blaster16v » 15 sep 2012 06:59

He super uitgelegd
ik heb hier veel aan :thumbup:
ik wou mn tandwielen vervangen
achter was mij een raadsel
maar nu nie meer nie
lijkt me ook goed om op deze manier mn
achteras weer recht te zetten
thnx voor de info
blaster16v
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 12 sep 2012 15:00


Keer terug naar How to...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten