Voor de bekering naar Quadrijden.

Voor alle onderwerpen die NIETS met quads te maken hebben.

Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor roonroon » 07 apr 2010 08:27

Hoi,

Voor ik bekeerde :lol: tot het Quad rijden heb ik natuurlijk andere "vervoersmiddelen" gehad.
Het voorzetje was naar Fretje-pitbull maar ik maak wel een beginnetje.

ff op een rijtje: :eh:

De fiets :D

Mobylette gasgever, jammer dat je die niet meer kunt kopen.
Ding liep als de brandweer totdat ik met racebrandstof ging rijden :P
Heeft, geloof ik ff 70 gelopen en daarna nooit meer.

Toen een Kreidler met een Super breittwand, 110km/h op de teller en niet achterom kijken.
Yamaha Fs1, bekent onder de ouderen hier, was altijd een wedstrijd tussen het Duitse en Japanse, leuke tijd.
Totdat ik m'n vader inhaalde met een vaartje van 100, :lolno:

Eindelijk 18 :thumbup: rijbewijs gehaald en de eerste motor kwam de zelfde dag voor de deur.
Een Honda cb 400, klein ding maar toch en daarna een hele tijd op een Yamaha 350 RD, SUPER DING, 2 cillinder 2 takt watergekoeld.
Helaas werdt ik van de weg gereden op de Afsluitdijk opweg naar de camping.
Vent zat te slapen!!
Toen een Matra (Simca) Murena 2.0 auto van polyester (toen al) maar helaas tegen de vangrail in Duitsland, heb de polyester nog in de armen.
Citroen GSA, 4 cillinder luchtgekoeld. Kanarie geel dus viel wel op :lol:
Fiat 127, zelfs nog mee te wintersporten geweest, skies staken voor en achter over de auto :lol:
Eerste van de 5 Fordjes (Escort/ Orion/ Sierra/ Div. Focus)

Nu een Ford Focus, niets bijzonders meer maar rijd goed en heb deze toen nieuw gekocht.
Oja, staat hier in de garage ook nog een Generic XOR scooter die in de verkoop gaat.

Greetz Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor bashanboy » 07 apr 2010 10:33

voor het quadrijden?

mijn fiets, pracht ding :lol:

stuk of wat waren het er pa? 5 minibikes :roll:

de buggy :)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor fretje-pitbull » 07 apr 2010 10:48

nja van me 15 tot 18 diverse scooters /brommers
als ik 18 was een ford escort XR3i, dan nog zo 1 daarna een escort rs turbo
dan opel calibra 16v, renault clio RSi, bmw 320i, 2x suzuki gsx750ef, vw golf 1.3(met een 1.8 16v erin), een smc 250 ram, cagiva mito 125, honda cr 500sm, als laatst nog een vw corrado dan nog een piggio nrg of 3, en nu 2 pockets en de shineray h
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor spiderpig » 07 apr 2010 10:57

bashanboy schreef:voor het quadrijden?

mijn fiets, pracht ding :lol:

stuk of wat waren het er pa? 5 minibikes :roll:

de buggy :)

Zoiets wel ja, en oude trekkers van :-))) opa, daar heb je ook op gereden. :lol:
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor bashanboy » 07 apr 2010 11:00

veul oude tractors van opa :-)))
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor DenniZ » 07 apr 2010 11:04

In chronologische volgorde:
Spartamet ,mijn vader had een fietsen/brommer winkel en een demomodel spartamet kon ik wel meekrijgen toen ik 14 was.
Jawa brommer, ook via de winkel van m,n pa. Vering van een puch eronder. Andere vertanding, uitlaat en carb en het beestje liep 75. Best hard voor een oostblokkoffiemolen
Benelli scooter, hier was ik trendsetter mee in Haarlem.In het begin werd ik uitgelachen omdat er niemand op een scooter reed. 2 jaar later begon de scooterhype. Gasfabriek, luchtfilter en uitlaat aanpassen, oranje snorkenteken erop en zonder helm dik over de 80 klm..Nu verklaar ik mezelf gek.
Gilera Cita, ingeruild op een malaguti `schakelbrommer bij m'n pa. Cita voor 50 gulden van m'n pa gekocht. Het dingetje liep tegen de 100 km en maakte erg goed bochten naar links... achterbrug was volledig krom getrokken....
Toen ik 18 was en m'n rijbewijs has gehaald, was m'n eerste auto een Suzuki 100GX. Dat is zo'n rugzak met de motor achterin. Voelde net of je in een porsche zat. Gelukkig met open dak anders kon ik niet rechtop zitten in dat gebakje..
Daarna niet bijster leuke auto's zoals een suzuki alto,opel kadet en een nissan sunny coupe. Daarna de mooiste en coolste auto (in mijn ogen) een volledig gerestaureerde Volvo Amazon 122 met B18d motor. Brede originele volvo velgen (15 inch, 235 breed, zonder stuurbekrachtiging).Gangster zonneklep over de voorruit. Tijdens winters stond deze altijd in m'n garage en reed ik in een ouwe kadet og golf. Toen ik in Zandvoort ging samenwonen en nog geen garage had, heb ik de Amazon aan een liefhebber verkocht, met pijn in m'n hart.
Daarna een Suzuki Vitara cabrio gereden, leuk voor in de zomer. Maar niet ideaal met een baby... Toen maar een familycar gekocht, Volvo V40 sport edition, lekker makkelijk met de kinderwagen ;)
Daarna een ander bakkie wat een speciaal plekkie heeft bij me, een MG ZR 160.
Supersnelle hatchback, waar binnen een jaar de koppakking, de wiellagers, fuseekogels en remmen naar de kloten waren. Snap dat de chinezen de failliete boedel van Rover / Mg opkochten, is dezelfde kwaliteit :lol:
Die na een hoop problemen ingeruild voor een Peugeot 207 xpack en nu sinds een maand de Kia Soul Picard.
Vanaf m'n 19e tot 35e jaar ook nog motor gereden. Ben begonnen op een Yamaha Virago custom met slechte startmotor, altijd lullig als je voor een vol terras staat en je motor start niet...
Daarna een Honda CBR 1000f en na 3 jaar ingeruild voor een een echte laagvlieger : Suzuki GSXR 750. Na 2 jaar ging dat hoge gejank van over de 10000 rpm vervelen en heb ik een Suzuki TL 1000 R supersportbike gekocht en deze volledig getuned tot een monster met 152 pk's. Titanium open uitlaten van Bos met Akrapovic tianium uitlaatbochten, powerfilter met custom made air intake box, powercommander met USB om de laptop eraan te hangen voor tuning. Custom mapping etc.etc. Met grote moeite verkocht en belooft aan m'n meissies dat ik nooit meer motor rij na een ongeluk van m'n beste vriend....
En nu dus de Bashan wok :crazy:
Bijlagen
Afb008.jpg
(56.78 KiB) 640 keer gedownload
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor bashanboy » 07 apr 2010 11:18

GSXR750 :twisted: i like it :thumbup:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor DenniZ » 07 apr 2010 11:44

Is erg leuk, maar haalt het qua brute power niet bij de TL1000r.Power wheelies zonder moeite :evil:
En de rijeigenschappen zijn standaard van de gsxr beter, maar na een bitubo achtershock met allerlei dempingsinstellingen en wilbers voorveren was dat probleem ook opgelost. Als ik het zo teruglees heeft die TL me goudgeld gekost vergelekn met een wok :D
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor bashanboy » 07 apr 2010 11:44

inderdaad :lol:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Voor de bekering naar Quadrijden.

Berichtdoor GroteSmurf » 07 apr 2010 14:00

Voordat ik de quad kocht, heb ik altijd een BMW voor de deur gehad.

Ik ben nu 27 en had op mn 16e al 2 BMW's :mrgreen: .
1 was een 316 (E30) uit 1987, fantastische auto !!
andere was een 325i Cabrio uit 1986 (E30), en dat was een opknapper.
Kerel had met zo'n dronken kop een 180-er gemaakt en een boom achterin de kofferbak gezet :!: .

Eindelijk 18, en toen jaartje rondgereden in de 316.
Ondertussen de cabrio opgeknapt, en daar een half jaar in gereden.
Motorisch was deze erg afgeragd, maar jah....het oog wilde ook wat :shh: .

Toen een 318i (E36) uit 1991 gekocht.
Deze 2 jaar gehouden en aan de vriend verkocht, welke er nog 2 jaar mee gereden heeft.

318i de deur uit, en een 525i (E34) uit 1992 moest het toen worden, ook weer met schade gekocht.
Opgeknapt en wat een fantastisch rijdende auto was dat.

Na een jaartje vond ik het toch wel een lompe bak worden, en ben toen weer voor een 3 Serie gegaan, ditmaal een 325i (E36) uit 1991 *Diamantschwartz Metallic*.

Deze 325i was echt mijn droom auto, ik zag hem staan en was verkocht.
Zwart, verlaagd, Alpina velgen, airco, elec ramen....enz enz.
Deze verder veranderd met nieuwe sportdemper en booskijkers.
Deze auto heb ik ongeveer 6 jaar gehad, en dit was ook de laatste auto die ik had voordat ik de quad kocht.

Laatste jaren heeft de 325i veel stil gestaan en dat was toch best wel een dure hobby.
Gekozen voor (goedkoper) vervoer, en daar kwam de WOK om de hoek kijken.

Heb voor de regenachtige dagen altijd mijn bestelbus, en heb tot op heden geen spijt gehad van aanschaf Quad, en het verkopen van de BMW.

zal wel een keer foto's posten

Jeroen
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Volgende

Keer terug naar De quadkantine

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten