Zou wel eens willen weten?

Voor alle onderwerpen die NIETS met quads te maken hebben.

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor roonroon » 28 feb 2010 13:44

bashanboy schreef:zo weer iemand bekeerd tot het chinadom :clap:
yamaha is wel beter maar mijn bashan wint van een blaster :twisted:


Maar ja een Rolls Royce is ook beter dan mijn Fordje maar ik kan dat net niet betalen, en zo kunnen we wel doorgaan.
Ik begrijp de dealer wel maar er zijn ook mensen met een "klein" budget, snappie?

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor bashanboy » 28 feb 2010 13:46

ja dat snap ik, ik zit zelf ook midden in het chinese gebeuren he :lol:
hoe vaak ik die discussie ben aangegaan in onderhand ontelbaar :P chinaquad is hem zelfs al is aan gegaan met qfb ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor Dlutje » 28 feb 2010 14:04

Ron,
Ik ben het helemaal met je eens. Ik was me aan het inlezen over de problemen en tips bij de aanschaf en onderhoud van een quad. In eerste instantie kwam ik op mijn het QFB terecht en zag zijdelings de reacties en vragen van mensen van dit forum. Tot grote iritatie las ik over de minachtende reactie over de "chinese" quadliefhebbers waarna ik al gegeten en gedronken heb.

Wanneer je vragen ziet van mensen die een quad willen aanschaffen dan lees je alleen het antwoord "Raptor" en ze vallen over elkaar heen met te vertellen wat ze wel niet hebben en hoe goed het wel niet is.

Mensen wanneer je een Mini quad, quad, merk of geen merk, chinees of in china gebouwde japanner. Ik hoop van harte dat je hier veel plezier mee hebt.

Bashanboy, wat maakt het uit dat een raptor je eruit rijdt. Ik heb er niet minder plezier door.

Zo ouwe :-))) heeft zijn zegje gedaan.

Groet,
D.
Avatar gebruiker
Dlutje
150cc
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 19 feb 2010 21:24
Woonplaats: Varsseveld

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor bashanboy » 28 feb 2010 15:42

het maakt mij ook niet uit dat een raptor mij er uit rijdt. Maar ik zal even heel het verhaal vertellen:
We gingen met een groep bij een vriend van mij crossen. Paar crossbrommers een blaster en mijn bashan. Die jonge met zijn blaster liep continu te zeiken dat hij yamaha reed en ik zo'n chinees ding. Dat lache verging hem snel toe we gingem rijdem, ik was in optrekken, top en rijgedrag beter. Nou zo weer iemand op zijn nummer gezet.
SInds dien zegt er niemand in mijn dorp nog iets slechts over mijn bashan!

Jonkie heeft gesproken :P
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor roonroon » 28 feb 2010 15:53

bashanboy schreef:het maakt mij ook niet uit dat een raptor mij er uit rijdt. Maar ik zal even heel het verhaal vertellen:
We gingen met een groep bij een vriend van mij crossen. Paar crossbrommers een blaster en mijn bashan. Die jonge met zijn blaster liep continu te zeiken dat hij yamaha reed en ik zo'n chinees ding. Dat lache verging hem snel toe we gingem rijdem, ik was in optrekken, top en rijgedrag beter. Nou zo weer iemand op zijn nummer gezet.
SInds dien zegt er niemand in mijn dorp nog iets slechts over mijn bashan!

Jonkie heeft gesproken :P


Kijk dat moeten we hebben, eerst op het nummer zetten en dan gewoon lol hebben, zoiets heet in de volksmond, "Respest voor elkaar hebben"

Ouderlijke wijsheid :D :D
Nee, ik ben altijd heel makkelijk, iedereen gelukkig met wat men heeft en houden zo!!

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor 4 wieltjes » 28 feb 2010 17:41

Als de chinees de markt vervuilt,zullen we dan maar alle aziatische auto's uit Nederland weren zoals honda,suzuki,mazda enz. en ok de aziatische motoren.
Dan hou je niets meer over hier in dit landje.
Waarom zal het marktvervuiling zijn,dat snap ik niet?
Welke markt dan ?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor roonroon » 28 feb 2010 17:48

4 wieltjes schreef:Als de chinees de markt vervuilt,zullen we dan maar alle aziatische auto's uit Nederland weren zoals honda,suzuki,mazda enz. en ok de aziatische motoren.
Dan hou je niets meer over hier in dit landje.
Waarom zal het marktvervuiling zijn,dat snap ik niet?
Welke markt dan ?



Zijn zijn woorden niet die van mij, ik rijdt een chinees ;)

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor Dlutje » 28 feb 2010 17:58

De niet chinezen verkochten zichzelf en hebben minder aandacht nodig. Wanneer ze een chinees willen verkopen moeten ze alles goed voor elkaar hebben met daarbij een grote concurentie via MP en andere sites waardoor een mindere marge. De grote merken hebben lang de markt gecontroleerd.

Groet,
Avatar gebruiker
Dlutje
150cc
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 19 feb 2010 21:24
Woonplaats: Varsseveld

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor roonroon » 28 feb 2010 18:22

Ik doe aan modelbouw (vliegend) en maak mijn modellen zelf uit kunststofplaat.
Hier is ook wel eens de opmerking gevallen dat ik de markt vervuil.
Heel makkelijk gezegt, ik bouw goedkoper en niet uit een doos waardoor ik geld overhoudt voor andere dingen.
Aan mij valt op zo'n manier dus niets te verdienen, zo gaat het ook met de chinaquad's.
De ervaringen die de chinezen nu hebben en steeds meer krijgen zorgt ervoor dat ze beter gaan produceren en dat het materiaal steeds beter wordt tegen een veel lagere prijs.
Dat is iets wat een Yamaha dealer (of andere dealers) steekt, er valt bijna niets te verdienen.
Ik heb veelste lang te veel betaald voor dingen (merk) die netzolang meegingen dan het hobbybob gebeuren.

Lang leve de Chineze Quad!!!
Hiep hiep.....

Ron :-)))
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: Zou wel eens willen weten?

Berichtdoor BDbashan » 28 feb 2010 18:27

ik werk nu bijna 3 jaar bij een loon & grondverzet bedrijf dus GROOTE trekkers en kranen
8-) dus eigelijk is een quadtje niks bijzonders voor mij, maar heb nog niet genoeg geld om een groote amerikaan van trekker tekopen die gaat er nog zeker een keer komen 8-) dus als er wat gemaakt moeten worden voor mij quad dan gaan we even naar me werk daar hebben we alles :D
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

VorigeVolgende

Keer terug naar De quadkantine

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten