Klopt ja, geluid mis ik ook wel een beetje.
Maar je krijgt bij een elektrische auto ook wel iets wat je met een benzine/diesel nooit zult hebben, enorm veel trekkracht beschikbaar vanaf 0 RPM. Dat vind ik zelf toch net iets interessanter dan veel geluid maken.
Maar je hebt gelijk, het is nog niet bepaald de toekomst. De accu's zullen nog vele malen beter moeten worden, niet voor de prestaties want hierbij is meestal de elektromotor zelf de zwakste schakel. Maar de actieradius moet inderdaad veel hoger gaan worden.
Ik weet wel dat er al accu's in ontwikkeling zijn die nog betere prestaties leveren, geen omhuizing nodig hebben voor koeling waardoor ze dus vele malen kleiner zijn en ook veel minder zullen wegen en voor een fractie van de prijs. Hierdoor kunnen er dus veel meer accu's in het voertuig komen. Is dus slechts een kwestie van tijd voordat we ook met elektrisch 500km+ kunnen rijden met een sportieve rijstijl.
Maar een ding snap ik ook niet, wordt wel vaak gezegd dat de actieradius te klein is, maar hoeveel mensen rijden nou ook echt zoveel kilometers op een dag? Met een benzine/diesel rij je 500-1000km elke week ofzo en dan tank je bij maar met elektrisch kun je gewoon elke dag thuis 'tanken' en eventueel op het werk. Na werktijd zijn de accu's weer helemaal vol.
Die paar keer per jaar dat je dan toch verder moet rijden kun je altijd een auto huren ofzo, of gewoon een benzineauto als tweede auto.
Heb nog wat beters dan de Tesla, momenteel de snelste elektrische auto (en ook de grootste actieradius als je zuinig zou kunnen rijden hiermee
). Ook wel de mooiste vind ik zelf.
De Rimac Concept One.
Is geen concept car meer, deze auto wordt nu daadwerkelijk verkocht en hand gemaakt in Croatië. Is de elektrische concurrent voor de Bugatti Veyron.