Pagina 3 van 5

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 10 sep 2012 21:02
door dimpower
Ryosuke schreef:
fretje-pitbull schreef:wegens de compacte afmetingen ofzo?

Jep, klopt! En ook omdat de wankel nog veel verder doorontwikkeld kan worden. Ze zitten nog maar op het topje van de ijsberg 8-)

:naugthy: :naugthy: :naugthy: nee hoor aan de voet van de ijsberg.topje moet nog komen :lol: :lol: :lol:

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 10 sep 2012 21:10
door spiderpig
Ik heb zelf een witte RX-7 gehad uit 1989.
Ik kocht hem zonder testrit of garantie, bij een bevriend autobedrijf hier in Chaam.
Toen ik hem op ging halen , dacht ik, wat een trage bak.
Tot ik boven de 5000 toeren kwam, ik was iets te voorzichtig :lol: .

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 10 sep 2012 21:13
door dimpower
is dan nog te zien of het de turbo-versie was of de atmosferische.

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 10 sep 2012 21:14
door spiderpig
Zonder turbo ,motercode was iets met 13B ofzo.

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 10 sep 2012 21:19
door dimpower
ja is een 150pk versie zonder turbo.rijdt vlot en is iets zuiniger dan de turbo maar van die generatie is de turbo2 van bj '90 de top.200pk standaard en dan liefst in cabrio-versie :thumbup:

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 10 sep 2012 22:06
door Ryosuke
dimpower schreef:ja is een 150pk versie zonder turbo.rijdt vlot en is iets zuiniger dan de turbo maar van die generatie is de turbo2 van bj '90 de top.200pk standaard en dan liefst in cabrio-versie :thumbup:

Van de cabrio was ik minder fan, nu meer dankzij enkele clubleden. Zitten een paar hele mooie tussen!

De NA S4 heeft 150 pk en de S5 heeft 160 pk. Bij de turbomotoren heeft de S4 185 pk en de S5 200 pk. Elke turbo noemt Turbo II, de pre facelift is de S4 (1986-1989) en de facelift is de S5 (1990-1992).

Veel verschil zit er trouwens niet tussen een Turbo II S4 en S5, het grootste verschil is de turbo zelf, maar dat is niet iets wat makkelijk verholpen kan worden ;) Tussen de S4 en S5 NA motoren zit veel meer verschil.

Dat de NA zuiniger is is ook een fabeltje. Vraag het maar aan mijn clubleden :mrgreen:

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 05:37
door dimpower
een non turbo is zeker zuiniger dan de turbo.ik zeg niet dat het heel veel verschil zal zijn maar als je constant de turbo doet aanslaan mag je er zeker van zijn dat je min 2l hoger verbruik hebt dan een non turbo.zuinig zijn de bestjes toch niet dus komt eigenlijk niet op een litertje meer of minder :mrgreen: :mrgreen:

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 12:53
door Ryosuke
Bij ons rijden de turbo rijders allemaal zuiniger dan de NA rijders.. Behalve ik dan :mrgreen:

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 11 sep 2012 16:33
door dimpower
dan hebben die tubo-rijders een zeer lichte voet. :mrgreen:

Re: Ryosuke's RX-7 Turbo II

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 19:52
door x187
Heb je ook een broertje die Keisuke heet? (Vat je hem?, anders is het wel heel toevallig...)