zweepspins project bashan 250s-11b

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor zweepspin » 30 mei 2010 19:46

heb maar even een project geopend voor mijn quadje. ga er toch het een en ander aan doen en zo kan ik alles in 1 bericht kwijt.

bij deze dus.
het ombouwen van mijn standaard 250 naar een leuk speledingetje.

als eerste natuurlijk standaard quadje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo heb ik hem gekocht en de volgende dag meteen maar met wat kleine dingetjes begonnen, zoals:

wielen uitlijnen, alle boutjes nalopen, hoekjes van kentekenophanging afslijpen en alles goed afstellen.

maar natuurlijk zoals het bij iedereen gebeurt, begon het al snel te kriebelen en te jeuken om wat meer te gaan doen.

dus maar eens denken aan een verlaging.

eerst maar eens voor beginnen.
verlagingsplaatjes gemaakt van 8mm staal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook meteen maar ff gekeken voor de achterkant te verlagen, maar omdat de 250 net iets anders in elkaar zit als de 200 is de verlaging voor achter iets anders en moest ik iets verzinnen.
had hier op het forum zitten lezen en daar bleek dat het y vorminge stuk tussen de achterbrug en de veer niet omkeerbaar was (wat ik wel dacht). dus deze manier viel af.

nieuwe manier bedenken.
half uurtje onder de quad gelegen en (pienk) lampje ging branden.

heb op het werk een plaatje gemaakt ook weer 8mm staal om de veer te kunnen verlagen.

Afbeelding
Afbeelding

ziehier het resultaat.

voor
Afbeelding

na

Afbeelding


moet zeggen, ziet er prima uit.
alleen vondt ik de verlaging achter wel een beetje erg laag. als ik erop ging zitten dan kwamen de knipperlichten bijna tegen de banden, geen goed idee.

achterverlaging er maar weer af dan.
naar een aantal kilometers gereden te hebben met de voor verlaging het boeltje er toch maar weer af gehaald omdat hij wat zenuwachtig reageert en op standaard hoogte wat fijner rijdt.

het volgende punt.
roostertje voor de radiator vondt ik wat simpel en goedkoop ogen, volgens mij houd die ook niet echt stenen en dergelijke tegen. dusssss

nieuwe maken maar.

Afbeelding
Afbeelding

erg geslaagt vindt ik zelf. de bescherming staat 8 mm van de radiator af en is van 3 mm dik alluminium gemaakt.

ook inmiddels alle stickers eraf gehaald.

heb in de tussentijd ook nog last gehad van een kapot gesprongen remslang naar de rechter voorrem. dit kwam doordat de aansluiting op de remschijf net niet goed geplaatst was en dus iedere keer als ik hem op stuurslot zette hij eigenlijk knikte, totdat het hem teveel werd en knap zei.

het gebeurde onderweg maar had het gelukkig snel door. ben met slakkengangetje naar huis gereden en meteen doorgereden naar een vriend van mij die een motorzaak heeft. het was inmiddels al 17.00 geweest en hij was al aan het opruimen, hem toch maar even met puppie ogen aangekeken. en ja hoor het werkte, hij heeft een slangetje gemaakt die wel perfect past.
kosten: keertje rijden op de quad. nou ja daar is wel mee te leven, die slangen zijn erg duur.
(hij is inmiddels ook bekeerd tot quadrijder omdat hij hem toch wel lekker vondt rijden).

Afbeelding

naar wat rond gereden te hebben en hier en daar wat quadjes gezien te hebben, besloten om maar eens een nieuwe voorbumper te maken, eentje die ik nog niet gezien heb.

maar eens wat rond gespeurd op het werk en kwam daar wat leuk alluminiumspul tegen. ff in elkaar lassen, en spuiten en klaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ziet er lekker wicked uit al zeg ik het zelf, en omdat het alluminium is weeg het bijna niks.

maargoed, weer verder met rond scheuren en toch maar eens gaan denken aan andere banden.

vorige week nieuwe bandan binnen gekregen en er maar eens op gegooid.

achterwielen natuurlijk weer nergens kunnen laten wisselen omdat de apparaten niet tot 9" kunnen.
zelf de bandenlichters maar ter hand genomen en met een half uurtje waren allebei de achterbanden vervangen.

voorbanden konden wel bij de garage gedaan worden dus die maar lekker door een ander laten doen. scheelt weer een hoop gevloek en getier omdat het niet gaat zoals ik wil.

ziehier fotootje van resultaat.

Afbeelding

ook meteen de beschermkappen eraf gehaald omdat dat iets aggresiever uit ziet.
wel de beschermkappen onderhanden genomen omdat ze er in de winter weer op gaan.
vond het roostertje wat erin zit niet mooi dus er maar uit gefreesd en iets anders van gemaakt.

voor
Afbeelding

na
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

natuurlijk moet alles nog wat netter afgewerkt worden en gespoten worden maar het begin is er.


gisteren maar eens bij alg op de site aan het rondneuzen geweest en daar een andere cdi, sproeier, bougie, sportfilter en nerfbar besteld.

als het goed is komt het dinsdag binnen.

ik houd jullie op de hoogte en zodra er weer veranderingen zijn zal ik weer foto's maken en verhaaltje vertellen.
zweepspin
300cc
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 15 maart 2010 17:13

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor fretje-pitbull » 30 mei 2010 19:51

schone samenvatting :thumbup:
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor spiderpig » 30 mei 2010 20:02

Kijk, dit is informatie :clap: :thumbup: .
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor roonroon » 30 mei 2010 20:09

H
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor bashanboy » 30 mei 2010 20:30

had het al gelezen maar heb het gewoon nog een keer gelezen :lol:
goed bezig :thumbup:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor pieteratv » 30 mei 2010 20:36

Je bent lekker creatief bezig geweest, aparte bumper en die radiator bescherming zou ik er ook wel op willen. Ik heb je verlagingsblokjes die ik overgenomen heb ook al een keer gemonteerd gehad maar zoals je al zei wordt het weggedrag alleen maar slechter, ik heb m'n quad nu alleen vanachter verlaagd.
Avatar gebruiker
pieteratv
350cc
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 28 okt 2009 12:32
Woonplaats: Brabant

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor zweepspin » 30 mei 2010 20:42

pieteratv schreef:Je bent lekker creatief bezig geweest, aparte bumper en die radiator bescherming zou ik er ook wel op willen. Ik heb je verlagingsblokjes die ik overgenomen heb ook al een keer gemonteerd gehad maar zoals je al zei wordt het weggedrag alleen maar slechter, ik heb m'n quad nu alleen vanachter verlaagd.


dus ze paste goed?

klopt had ik ook, vindt dat hij dan erg zenuwachtig reageert.
zweepspin
300cc
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 15 maart 2010 17:13

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor china-freak » 30 mei 2010 20:43

mooi :clap: we zullen nog veel mooie dingen van je tekomen zien :D
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor pieteratv » 30 mei 2010 20:49

ze pasten inderdaad, de maatvoering van die chinezen is nog niet zo slecht.
Avatar gebruiker
pieteratv
350cc
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 28 okt 2009 12:32
Woonplaats: Brabant

Re: zweepspins project bashan 250s-11b

Berichtdoor zweepspin » 01 jun 2010 18:50

sinterklaas is vroeg dit jaar :lol:

Afbeelding
snelle cdi,andere bougie, sportfilter en andere sproeier.

Afbeelding

fijn zeg om thuis te komen en meteen aan de slag te kunnen met je favoriete speelgoed, buiten vriendin om dan he 8-) :P


ikke met goede moed de quad achter in de tuin gereden zie ik ineens iets aparts aan de voorkant, hmmmm
toch maar eens goed kijken wat ik nou eigenlijk zie, of niet zie.

was dus mijn knipperlichtsteuntje afgebroken :wtf:

Afbeelding
Afbeelding

dus die er maar eerst ff af gehaald en morgen op het werk maar ff lassen.
gelukkig snel gedaan en makkelijk te repareren.

ikke dus maar ff verder kijken en zie ik tot mijn verbazing dat de beugel achter de zitting, (je weet wel dat stukje wat omhoog staat) ook al begint te scheuren. :wtf: mmmm. binnenkort ook maar ff lassen dus.

verder niks meer kunnen vinden, gelukkig.

na een half uurtje gelukkig aan mijn tuning kunnen beginnen.

als eerste de nerfbar eronder, iets veiliger he. daarna het sportfilter erop gezet, heb hem nu ff niet vast gezet maar ga hem ook met veren vast zetten.
andere sproeier erin.

andere boegie en snelle cdi erop gezet en klaar is het boeltje.

nu nog een keer een andere uitlaat maar dat komt later wel.

natuurlijk zodra ik alles erop had ff proefritje gemaakt, heeeeeeerlijk. wat een verschil.

hij loopt nu met gemak over de 100 op het tellertje dan he.

zal binnenkort ff foto's posten, was zo druk bezig dat ik geen foto's gemaakt heb.
zweepspin
300cc
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 15 maart 2010 17:13

Volgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten