Na aanleiding van mijn intro post ga ik hier verder.
Intro post: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=13&t=6648
=========================================================================================
De planning was om de volgende dingen op de Bashan aan tepakken:
Grote schoonmaak -> even de uiterlijke verzorging aanpakken.
Bijwerken verf / lak -> Even de schuur plekken op b.v. het frame bijwerken / herspuiten van onderdelen indien nodig.
Banden straat -> zijn aan vervanging toe. 1 is lek en word voorzien van een propje voor de time being.
Banden offroad -> woon in bos, ga binnen kort een nieuw setje banden / velgen halen voor wat off road werk.
Bekabeling herstellen -> hier en daar zijn de kabels wat aangetast / versleten dus gaan een keer vervangen worden. Kabel boom is inmiddels binnen en nu nog een goeie dag uit kiezen.
Plastic kappen herstellen -> nieuwe kappen bestellen en de oude vervangen. Hier en daar zijn ze wat verkleurt en gescheurd en de vorige eigenaar heeft de achter kappen van geel naar zwart gespoten. ( komen dus direct zwarte kappen er op ).
Vering voor / achter-> Vering even goed afstellen. Als ik nu ga zitten dan gebruik ik mijn kop lamp als boom top inspectie lamp. Niet echt handig voor de tegen liggers.
Motor goed laten lopen
Achter rem ( klappert ) aanpakken
==========================================================================================================
Inmiddels in de uren dat ik tijd had aardig aan het klooien geweest met het motor blokje. De carb is volledig schoongemaakt en inmiddels is de sproeier die te groot was ( Hij hield in bij vol gas ) vervangen van een 110 naar een 105. Ook het spruitstuk is inmiddels vervangen door de alluminium versie ( ALG ) en de verroeste tank vervangen voor een nieuwe varriant met nieuwe flotter, isolatie, rubbers en leidingen. Ook de brandstof filter die aardig onder de roest zat is vervangen.
Tijdens het sleutelen viel me op dat de quad een beetje vaag hing. Had wat rondjes gereden op het terrein bij ons en had wel het idee dat de quad vaag naar 1 kant ging hangen maar zag niet echt waarom. Uit nader inspectie bleek dat de rechter voorvering afgebroken was. Darn, dan maar 2 nieuwe bestellen bij ALG en later gemonteerd. Nu nog even tijd maken om de vering voor en achter goed af te stellen.
Ook maar eens even de gas hendel kabel aangepakt ( oude was roestig en bleef haken ) met een nieuwe en deze flink in de ciliconen olie gezet zodat ze lekker zou glijden. Ook viel me op dat de gas kabel mee bewoog aan de bovenzijde van de carb. Hier hoord normaal een rubberen dop de boel bij elkaar te houden ( dop van de carb en de leiding ) maar dit deed hij helaas niet en gaf als resultaat dat het gas bleef haken. Een krimp kousje werkt perfect hiervoor ben ik achter gekomen. Weer een probleem opgelost.
Ook heb ik de uitlaat maar even aangepakt. 1 van de vorige eigenaren heeft ooit het voorste gedeelte van de uitlaat ingekort en daarna weer langer gemaakt met een te kleine buis. De dikte hebben we opgevuld met een nieuwe bus en de uitlaat weer opnieuw aangesloten en tada, geen lekke uitlaat meer.
Helaas nu nog steeds aan het afstellen met de stationair schroef en het mengsel schroefje. Het probleem op dit moment is dat hij:
A: motor nog steeds inhoud ( wel minder dan de 110 sproeier ) op vol gas
B: wanneer de motor warmer word hij af en toe afslaat als hij stationair draaien ( begin op koude motor start hij zonder choke )
C: Af en toe knal in de uitlaat bij het gas geven en gas los laten
D: Als je het gas los laat hij af en toe langzaam weer kwa toeren daalt.
Ben al bezig geweest met het mengsel schroef ( onderkant / cilinder kant op de carb ) en de stationair schroef. Echter nog steeds problemen met inhouden van het motor blok op vol gas. Ook de naald heb ik eerst in het midden gezet, daarna omlaag en om hoog gebracht maar op alle standen nog steeds zelfde problemen. Ook check ik de bougie. De ene keer te nat, andere keer blijft hij redelijk droog maar een tussen weg, helaas geen. Verder gekeken naar het spruitstuk ( allu versie ). Deze zit goed en zit precies op het gat ( moest wat aanpassen op de schroeven ( gevonden hier op het forum ) zoda hij mooi gecentreerd zat.
Binnen kort weer verder sleutelen. Drama... als je te weinig tijd hebt