0118-Tim bashan project!

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

0118-Tim bashan project!

Berichtdoor 0118-Tim » 14 aug 2014 16:43

Hoi mede forumleden.
Bij deze zal ik ook maar een projecttopic openen.
Zo als jullie konden lezen in m'n voorsteltopic heb ik de quad van een maat van me gekocht.
Ik heb geen foto's van de quad op dit moment omdat ik op vakantie ben. De quad ligt grotendeels uit elkaar. Er hangt een motorblok in een frame en daar is het ver mee gezegd haha :lol: ik neem aan dat jullie hier wel een voorstelling van kunnen doen.
Het is de bedoeling om de quad beetje bij beetje op te gaan knappen tot een nette en goed rijdende quad.
M'n maat had alle spelingen al verwijderd uit de draagarmen en achterbrug.
Ik wil hier met de tijd nog wel naar kijken want heb altijd zoiets van als je het zelf doet is het net wat meer vertrouwd en beter ;)

Een to do list van wat ik nu in m'n hoofd heb:

Nieuwe banden + balanceren
Uitlijnen
Verlagen
Verbreden
Alle bekabeling nalopen en netjes wegwerken
Nieuwe voorkap kopen( mocht iemand deze hebben hoor ik het graag!)
Nieuwe stuuras, deze is wat krom ( mocht iemand deze hebben hoor ik het graag!)
Kappen spuiten ( ik twijfel heel erg tussen hoogglans wit of hoogglans zwart of gecombineerd.
Draagarmen spuiten in een aparte kleur (voordat dit gebeurd overal nieuwe lagers en bussen in)
Velgen hoogglans zwart spuiten (zijn nu wit lelijk wit)
Xenon verlichting inbouwen.


Omdat ik op vakantie was en lekker tot rust kan komen heb ik al voor de verlaging wat leuks bedacht.
Ik zat op het forum te kijken en kwam dus de maatvoeringen tegen van Ruud (Tude) van het forum.
Deze heb ik dus gebruikt en ben aan het tekenen gegaan.
Na een tijdje schetsen kwam dit er uit:
Afbeelding
Dit ga ik uit blokjes alluminium maken.
Waarom geen plaatjes zoals iedereen? Ik vind het niet een geweldige manier van monteren en je levert er stevigheid mee in doordat de plaatjes los van elkaar kunnen veren en dit is meer een massief gedeelte met een uitsparing voor de veerpoot. Een andere reden is omdat ik iets anders wil wat anderen weer net niet hebben :)
Als mijn vakantie er op zit ga ik ze op mijn werk maken en zal ik direct foto's plaatsen van het resultaat!


Als er vorderingen zijn zal ik ze zsm posten in het topic!
Ik zal alles in de eerste post houden zodat het voor iedereen overzichtelijk blijft.
Mochten er mensen met andere ideeën, op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes Tim
0118-Tim
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 18 jul 2014 22:12
Woonplaats: Vlissingen

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: 0118-Tim bashan project!

Berichtdoor Jeroenkoenraadt » 16 aug 2014 23:57

Je hebt leule plannen, ook zeker met die verlagingsplaatjes. Je kan er uiteraard ook voor kiezen om gewoom kortere veren te bestellen. Na lang willen en wegen heb ik ook gewoon verlagingsplaatjes gemaakt hoor. (Het is alleen een tip om over na te denken) :)

Voor onderdelen kan je altijd terecht bij ALG-Moto, een bedrijf gevestigd in Zwolle. Perfecte Service.

Lijkt het niet je verstandiger om eerst je draagarmen te spuiten ipv nieuwe bussen te monteren? Dan hoef de bussen namelijk ook niet nauwkeurig af te plakken en kan je gewoon lekker tekeer gaan.

Succes nog verder
Op een chinees rijden doe je niet voor je plezier, het is langlopende hobby
Jeroenkoenraadt
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 okt 2011 16:43
Woonplaats: Oud-Beijerland, ZH

Re: 0118-Tim bashan project!

Berichtdoor 0118-Tim » 21 aug 2014 17:44

Kortere veren kan inderdaad ook maar wilde dit eerst proberen omdat het een goedkopere oplossing is en ik vind het leuk om te maken.
En wat betreft de draagarmen, als ik deze ga spuiten dan gaat ook alles gelijk nieuw erin zodat ik niet tijdens het monteren er achter kom dat er ergens speling zit haha.

Ik hoop van het weekend nog wat dingen te kunnen doen aan de quad en zal dan wat foto's posten van de vorderingen!

Groetjes Tim
0118-Tim
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 18 jul 2014 22:12
Woonplaats: Vlissingen

Re: 0118-Tim bashan project!

Berichtdoor 0118-Tim » 25 aug 2014 19:11

Ik ben van het weekend nog even bezig geweest en heb dus en kleine update!
Ik weet niet hoe ik alles in de eerste post kan krijgen dus doe het maar zo :)

Hoe de quad er nu bij staat:
Afbeelding

Beetje treurig zicht maar ja.
Heb ook nieuwe scooter bandjes even om de voorvelg gelegd om te kijken hoe het stond.
Hier het resultaat:
Afbeelding

Ben er tevreden over dus nu gaan de banden er weer af en worden ze gestraald en opnieuw gespoten. Kleur ben ik nog niet over uit dus dat word nog even flink brainstormen:)

Ook heb ik xenon in de koplamp gebouwd.
En dit is het geworden:
Afbeelding

En hier met de ballast:
Afbeelding

Ik hoop dat de ballast nog onder de koplamp kap kan komen zodat hij ook droog zit.
Heb alleen nog geen foto van als het brandt maar die zal ik maken zodra het op de quad gemonteerd zit.

Ook een led achterlichtje gekocht:
Afbeelding

Ook heb ik de blokjes gefreesd op m'n werk. Ben zelf zeer tevreden over het eindresultaat:
Afbeelding

Ga van de week even de gaatjes erin boren en dan passen.

Ik heb ook nog wat spullen bij ALG besteld.
- Voorkap
- 2x stuurstangen RT Kwaliteit. Vond 1 van de 2 die er nu op zit nogal stroef gaan toen ik er aan voelde toen de stuurstang eraf was. De ander ging erg soepel.
- Stuurpen
- Inlaatspruitstuk.
Dit heb ik als het goed is morgen of overmorgen binnen.

Van het weekend worden de draagarmen aangepast omdat ik er gewoon niet harder als 30 mee durf te rijden toen ik er op reed naar huis. De quad ging alle kanten op omdat hij niet uitgelijnd was en de wielen helemaal scheef stonden. Ook bij het sturen dook ie gelijk een bocht in wat resulteerde in een lancering bijna van de quad af. Dit moet ik dus absoluut niet hebben want wil er fatsoenlijk mee kunnen rijden.
Dus van het weekend worden de draagarmen aangepast zodat de fusee recht of iets negatief zal staan. Ik heb gelezen dat dit het stuurgedrag zeer merkbaar verbeterd. (Correct me if i'm wrong)
Daarna moet de quad helemaal uitgelijnd worden. Mocht er iemand in Zeeland wonen en mij hiermee willen helpen dan hoor ik dat graag! Heb het nog nooit gedaan maar heb al wel veel op het forum gelezen, maar iemand die dit vaker heeft gedaan weet hoe het werkt en wat fijn rijdt. Dus ik hoor het graag :D Bier staat dan in ieder geval koud haha :thumbup:

Als de draagarmen dan toch aangepast worden ga ik gelijk de hele voorkant controleren en even het een en ander meten om alvast te kijken voor POM bussen in de draagarmen. Als de draagarmen gespoten worden dan moet alles er toch uit dus dan maar gelijk POM erin.

Tot zo ver de update.
Ik zal proberen volgende week weer een update te plaatsen!

Groetjes Tim
0118-Tim
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 18 jul 2014 22:12
Woonplaats: Vlissingen

Re: 0118-Tim bashan project!

Berichtdoor 355el-camino » 25 aug 2014 20:21

goed bezig tim.
Afbeelding
Avatar gebruiker
355el-camino
300cc
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 21 mei 2013 19:34
Woonplaats: wieringen

Re: 0118-Tim bashan project!

Berichtdoor BBQBarman » 26 aug 2014 18:54

Ziet er allemaal mooi uit
Ik had dat ook gedaan met me lamp dat was geen succes licht scheen overal politie meteen achter me aan
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: 0118-Tim bashan project!

Berichtdoor 0118-Tim » 26 aug 2014 21:35

Ja klopt.
Ik ben nog aan het zoeken voor zo'n hoedje dat in de lamp komt zodat je wel een mooie lichtbundel hebt!
0118-Tim
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 18 jul 2014 22:12
Woonplaats: Vlissingen

Re: 0118-Tim bashan project!

Berichtdoor BBQBarman » 26 aug 2014 21:48

Ik heb gewoon een projector ingebouwd en klaar is kees
Oude xenon ligt gewoon op me bureau :lol:
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse


Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten