Dream about a perfect bashan BS200S7..

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Jeroenkoenraadt » 09 aug 2014 23:12

Morgen meer details over mijn project, een bashan quad waarvan het frame wordt gepoedercoated en de quad in zijn geheel wordt verlengt en verlaagd. Nu eerst tijd voor een lekker sappie, tot morgen! :P
Op een chinees rijden doe je niet voor je plezier, het is langlopende hobby
Jeroenkoenraadt
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 okt 2011 16:43
Woonplaats: Oud-Beijerland, ZH

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Z@@lo » 09 aug 2014 23:25

Jeeeeey weer een bashan er bij :mrgreen:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Jeroenkoenraadt » 10 aug 2014 15:19

Zoals beloofd zou ik vandaag starten met de uitleg rondom mijn project.
Na een zenuwslopende middag tussen ado-FEYENOORD heb ik tijd kunnen vinden om jullie te informeren over mijn nieuwe project en de vorderingen hiervan. :)
Ik wil in eerste instantie nog even terug komen op mijn periode met met HSUN quad. Deze quad heb ik toen destijds gekocht voor 300,- als opknapper. Dit bleek geen opknapper maar een afknapper... Uiteindelijk de volledige HSUN quad gestript en aangekleed met Bashan onderdelen.
Afbeelding

Inmiddels heb ik deze quad 2 weken gelden van de hand gedaan en hier diezelfde dag nog een Bashan quad 200cc voor terug gekocht.
Afbeelding

Ik heb deze quad gekocht met de intentie om er een degelijke, goed rijdende weg quad van te maken (Ik weet het, Chinese spullen zijn niet degelijk maar we gaan het wederom met vol goede moed proberen :think:). Daar komt behoorlijk wat bij kijken kan ik vertellen en zoals vele van jullie zelf al wel hebben ervaren.
Aan de hand van diverse topics op dit forum ben ik aan de slag gegaan.
Ik de quad volledige uitgekleed, iedere bout is eruit.
Afbeelding
Afbeelding

Toen de gehele quad was gestript ben ik begonnen met het bestellen van nieuwe lagers, zelf werk ik op part-time basis bij een autobedrijf dus korting krijgen op lagers is altijd fijn! Uiteindelijk was ik totaal 75,- kwijt voor 7 nieuwe SKF-lagers incl keerringen.
Zoals je op de onderstaande foto wel kunt zien waren de oude lagers er niet heel best aan toe.
Afbeelding

Hierna ben ik bezig geweest met het maken van de verlagingsplaatjes aan de voorzijde. Dit heb ik gedaan aan de hand van de schematische tekening van Tude (viewtopic.php?f=28&t=569&start=20)
Bedankt hiervoor!
Afbeelding

Vervolgens heb ik contact gezocht met Saskia van ALG-moto. Een aantal nieuwe onderdelen besteld waaronder: 2x set draagarmen, schokbrekers etc. In de toekomst is het de bedoeling dat de bussen van de oude draagarmen worden vervangen door POM-bussen waar men het op dit forum veelvuldig over heeft :D (en terecht)

Naast het verlagen van de voorkant moet er ook wat aan de achterkant gebeuren. Dit is dan ook gebeurd, ik heb bij een bedrijf hier in de buurt een nieuwe bus laten maken incl naaldlagers. In deze bus moesten uiteraard wel 'kamers' gemaakt worden zodat de lagers niet kunnen verschuiven.
Vervolgens heb ik deze bus aan de achterbrug gelast, de foto s spreken voorzich lijkt me.
Afbeelding

Momenteel staat de quad bij de stralen / poedercoater.
De quad wordt gepoedercoated in de kleur parelmoer donkerrood (RAL-kleur 3032) Het is een experiment met deze kleur maar hopelijk pakt deze goed uit.

Ik hoop de quad aanstaande vrijdag terug te krijgen van de straler/poedercoater. Vervolgens gaan we er nog even snel 8 dagen tussenuit en hebben we nog een paar dagen op de quad minimaal op wielen te zetten voordat de hogeschool weer mekkert dat we moeten komen..
Voor in de toekomst:
- Blok stralen incl blanke lag laag)
- Kappen (laten) spuiten
- Scooterbanden monteren voorzijde.
- Nieuwe achterbanden (ze zijn namelijk vrij kaal)
- Ketting verlengen.
- Ieder bout gat uittappen en alles voorzien van nieuwe bouten en/of moeren
- Tandwielverhouding aanpassen (suggesties?)
- Jullie nieuwe inbreng mogelijk uitvoeren? (Gooi het maar in de groep!) :lol:

Tot snel!
Op een chinees rijden doe je niet voor je plezier, het is langlopende hobby
Jeroenkoenraadt
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 okt 2011 16:43
Woonplaats: Oud-Beijerland, ZH

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor dimpower » 10 aug 2014 16:43

in de afdeling Modificaties( viewforum.php?f=6&start=0 )kan je al wat suggesties voor je tandwielverhouding vinden maar iedere quad is anders dus deze kan voor jou toch nog iets anders uitpakken.
Verder ben je heel goed bezig.project om op te volgen :thumbup:

btw:wat hebben jullie Nederlanders toch met dat heineken bier???een belg krijg je daar naar het schijnt nooit dronken mee.....met uitzondering van mezelf natuurlijk. :mrgreen: :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Z@@lo » 10 aug 2014 18:50

ik heb wel een kleine aanvulling.
als je achter 100% spelingsvrij wil hebben, laat dan die naaldlagers maar zitten en knal daar ook pombussen in. die naaldlagers zijn over een half jaar al weer versleten.
Afbeelding

je tandwiel verhouding hangt af van de maat achterbanden.

dit had ik op mijn oude bashan.:

bandenmaat: 225/40-10 (18x10-10 inch)
250cc
17 voor 40 achter
tandwiel verhouding 1 op 2,35 (40 gedeeld door 17) 428 ketting
topsnelheid 96km/u gps

Succes
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Jeroenkoenraadt » 10 aug 2014 21:13

* forumregel8

Ik had je toppic hierover inderdaad gelezen, er zitten momenteel SKF naaldlagers in maar ik zag dat dat de bus inderdaad al wat was ingesleten.
Jij vervangt de naaldlagers door POM bussen, maar dan is het waarschijnlijk ook noodzakelijk om de binnenste bus wat in de korten? Of laat je de binnenste bus in de POM bussen draaien?
Op een chinees rijden doe je niet voor je plezier, het is langlopende hobby
Jeroenkoenraadt
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 okt 2011 16:43
Woonplaats: Oud-Beijerland, ZH

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Jeroenkoenraadt » 10 aug 2014 21:20

Jaa uh dimpower, omdat een Jupiler net konijnzeik is hou ik het inderdaad op Heineken. Iets wat je lekker vindt moet je niet proberen te veranderen. Heineken bier is zowat met de paplepel ingegoten :lol:
Op een chinees rijden doe je niet voor je plezier, het is langlopende hobby
Jeroenkoenraadt
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 okt 2011 16:43
Woonplaats: Oud-Beijerland, ZH

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Firehuntah » 10 aug 2014 21:28

Al goed bezig. :thumbup: Ben benieuwd hoe het frame uit zal zien met die kleur poedercoating.

Bij POM bussen hoef je deze binnenste bus niet meer te gebruiken. Gewoon de POM bussen erin, die lange bout erdoorheen (niet te vast aandraaien, achterbrug moet nog kunnen bewegen natuurlijk ;)) en klaar. Dit was voor mij ook nogal onduidelijk maar heb nu zelf ook alle POM bussen (ook voor de draagarmen voor) op deze manier laten maken. Zitten nog niet erin dus kan er nog niet heel veel over zeggen. :mrgreen: Maar zou wel goed moeten werken.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Jeroenkoenraadt » 10 aug 2014 21:36

Aah oke! Dat is me dan gelijk duidelijk. Ik heb nieuwe draagarmen dus ga even een poos op de orginele bussen rijden, hetzelfde geldt voor de achterbrug. Dan haal ik het na een half jaar is even uit elkaar voor een schoonmaak beurt en zal ik ze gelijk vernieuwen. Even een beetje kosten besparen waar mogelijk :)
Op een chinees rijden doe je niet voor je plezier, het is langlopende hobby
Jeroenkoenraadt
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 okt 2011 16:43
Woonplaats: Oud-Beijerland, ZH

Re: Dream about a perfect bashan BS200S7..

Berichtdoor Jeroenkoenraadt » 22 sep 2014 17:00

Beste forumleden!

Mijn excuses voor de lang verwachte update.. ik ben enorm druk bezig met school en de quad gebeurd vooral in de avond uren. Daarnaast heb ik geen tijd kunnen vrij maken om al eerder wat te posten. Want er zijn inmiddels een aantal dingen gebeurd.

Ik zal beginnen met de foto's van het stralen en poedercoaten. Ik heb dit laten doen door RVS Design uit Sliedrecht.

Stralen:
Afbeelding

Afbeelding

Poedercoated kleur (RAL 3032) :

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn alle Chinese lagers vervangen door SKF-lagers en kon ik beginnen met opbouwen van de quad.
Ik heb inmiddels nog wel een aantal zelf opnieuw zwart gespoten of extra zwart gespoten. Zo zijn de nieuwe draagarmen voorzien van een extra laag zwarte lak en blanke laag. Ook zijn enkele andere dingen zwart gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal binnenkort extra foto's uploaden en verder vertellen over dit project. Het uploaden naar photobucket duurt me momenteel namelijk wat aan de lange kant.
Op een chinees rijden doe je niet voor je plezier, het is langlopende hobby
Jeroenkoenraadt
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 okt 2011 16:43
Woonplaats: Oud-Beijerland, ZH

Volgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten