Bashan BS200S7 "White Pearl"

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 jun 2014 16:54

Er zijn op de foto's een paar dingen die niet kloppen.

1. je mist je bout en moer die je lagerhuis vast houd op de brug
2. En je lagerhuis staat te ver naar naar rechts.
3. verder staan je bouten van de hub waar je tandwiel op zitten naar mijn mening veel te ver van je lagerhuis vandaan.
Ik kan het verkeerd hebben maar die bouten zitten volgens mij veel dichter naar het midden toe.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor JohnG » 15 jun 2014 18:28

Dat klopt inderdaad allemaal.

De bout was dol (natuurlijk) en is er daarom uit. Dat het lager huis te ver naar rechts zit klopt ook.
Dat had ik even gedaan om te kijken hoeveel het scheelt dat de ketting wel recht staat.

Het tandwiel zit niet goed ben ik nu achter. Mede door de opmerking op de vorige pagina.

Het tandwiel zit aan de verkeerde kant :-)
http://www.iPhoneBoss.nl voor je eigen unieke iPhone case. Met eigen foto of ontwerp!
Avatar gebruiker
JohnG
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 08 jul 2013 20:30
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor JohnG » 16 jun 2014 19:42

Zo,

De ketting loopt nu aardig tot goed in lijn. Een kleine aanpassing zal misschien nodig zijn.
Rijdend niks opgemerkt. Ketting is ook perfect op spanning nu.

Afbeelding

Tevens even de voorwielen omgedraaid. Klopt dat het bandje niet goed zit. Wel of niet aan te raden? Wieltjes hebben ook een lakje nodig zie ik.

Afbeelding

Duidelijk nodig om voor andere bandjes te monteren. Niet echt mooi zo. Voor zijn ze groter dan achter. Ik denk dat er scooterbandjes op gaan.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.iPhoneBoss.nl voor je eigen unieke iPhone case. Met eigen foto of ontwerp!
Avatar gebruiker
JohnG
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 08 jul 2013 20:30
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor Firehuntah » 16 jun 2014 23:34

De band aan de linkerkant (van voren) zit verkeerd om op de velg, links en rechts omwisselen helpt hierbij niet. ;) Hier zou ik niet mee gaan rijden, vooral niet op een nat wegdek. Waarom heb je niet meteen 2 nieuwe voorbanden samen met de achterbanden gekocht als je toch al van plan bent ze te gaan vervangen? Dan had je nu rondom 4 mooie banden gehad. ;) Ziet er inderdaad vreemd uit nu zo hoog vooraan.

Snap overigens nog steeds niet waarom scooterbanden op een quad zo gewild zijn, heeft totaal geen nut en zelf vind ik het er niet uit zien. :roll: Maarja als jij het mooi vind gewoon doen natuurlijk. Weet alleen niet of het weggedrag hierdoor wordt verbeterd, lijkt me niet.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor 4 wieltjes » 17 jun 2014 08:05

Die hoge voorbanden standaart is niet zonder rede.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor JohnG » 17 jun 2014 17:21

@ Firehuntah: Dat weet ik. Dat staat ook in de tekst ;-). Maar daar zal je geen last van hebben zolang het wegdek droog is. Profiel is puur voor een juiste afvoer van water. Aangezien het een hobby dingetje is maakt dat niks uit want ik ga toch niet in de regen rijden. De reden waarom ik niet gelijk "even" nieuwe voorbandjes besteld heb is omdat het budget gelimiteerd is. Alles op zijn tijd. Ik vond het speling vrij maken, de juiste ketting lengte, een kleiner tandwiel en nieuwe achterbandjes voor het belangrijkste. Kan ik met mooi in iedergeval rijden. Scooter bandjes dragen wel degelijk bij aan het rijgedrag. Of de wegligging beter word weet ik niet. Beter (lichter) sturen zal het zeker weten.

Maar ik ben het met je eens dat ik plattere bandjes mooier vind. Dus ik ben er nog niet helemaal uit. Lastig banden maat je om te vinden.

@ 4 wieltjes: vertel eens?
http://www.iPhoneBoss.nl voor je eigen unieke iPhone case. Met eigen foto of ontwerp!
Avatar gebruiker
JohnG
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 08 jul 2013 20:30
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor spides89 » 18 jun 2014 08:58

Ik had op mijn Bashan voor ook scooterbandjes. Persoonlijk vond ik het te licht sturen. Ik had altijd het idee dat ik zo van de weg af zou vliegen.
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor DexterXL » 18 jun 2014 16:50

Het profiel is niet alleen voor water afvoeren, heeft ook invloed op rolweerstand
en nog wat kleine puntjes.
Als je de kans hebt, zou ik hen zsm omdraaien ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor JohnG » 18 jun 2014 23:28

Welnee. Rol weerstand is minimaal en zal geen tot nauwelijks gevolgen hebben voor het rijgedrag is mijn mening.

Profiel is echt hoodzakelijk voor water en vuil/zand afvoer. Op slick rijden (bij droog en schoon wegde)k is het beste voor grip.

Zsm om draaien is in mijn ogen flauwekul voor waar ik het voor gebruik, maar bedankt voor het advies ;-)
http://www.iPhoneBoss.nl voor je eigen unieke iPhone case. Met eigen foto of ontwerp!
Avatar gebruiker
JohnG
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 08 jul 2013 20:30
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bashan BS200S7 "White Pearl"

Berichtdoor Firehuntah » 19 jun 2014 00:23

Het profiel moet niet alleen vanwege de waterafvoer in de juiste richting lopen, bij veel banden is er ook verschil in grip bij een droog wegdek als de band verkeerd om zit, meer weerstand zoals Dexter al zegt, meer warmteontwikkeling en ook slijten ze veel sneller (door al dit ook een grotere kans op een klapband lijkt me). Banden worden niet gemaakt voor 80+ km/u achteruit te rijden. Denk daar maar eens over na. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten