Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor dimpower » 02 mei 2014 07:25

even wat tijd gevonden om verder te doen.de Harley-Davidson handvaten gemonteerd,koelsysteem nog eens gespoeld en de definitieve koelvloeistof erin,koelreservoir plaats gegeven,nieuwe verlichting vooraan gemonteerd maar nog niet aangesloten,kappen gemonteerd en steunen ervoor aangepast,...
in het voorbumpertje zitten nu ook 2 kleinere ronde lichten boven elkaar die dienst zal doen als groot licht.deze zijn momenteel nog met tape vastgekleeft voor de montage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor Peter.M » 02 mei 2014 07:40

knappe snuit nu Dim. Ga je dat smoelwerkje niet gebruiken dat je me eens laten zien hebt :?: :-)))
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor Firehuntah » 02 mei 2014 10:27

Ziet er leuk uit. :thumbup: Weer ronde lampjes alleen wat agressiever.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor dimpower » 02 mei 2014 21:55

dat smoelwerk dat ik je heb laten zien heeft er een half jaar op gestaan.stond in september ook op tijdens de meeting in Chaam.
was het al beetje beu gezien.vind deze veel mooier.
vandaag verlichting aangeloten,nieuwe snelheidssensor op remschijf geplaatst voor de nieuwe koso km-teller.
En ja jongens,de eerste meters zitten er op.klein testritje gedaan vandaag.geluid :thumbup: ,trekkracht in eerste kan er ook mee door,vanaf 2 versnelling ben ik niet tevreden. :naugthy: :naugthy: :naugthy: geen paniek,we weten waaraan het ligt.ik zit achteraan nog met mijn 28tand tandwiel van de jla.op de honda stond een 45 tands.dus morgen even knutselen en proberen die 45 tandwiel op het 28 tandwiel zetten. :crazy: :crazy: :crazy: om te proberen he.gaat dit wel goed dan bestel of laat ik er eentje maken.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor Z@@lo » 02 mei 2014 22:21

de 300cc madmax heeft zulke tandwielen achter. mischien kan je daar wat mee :idea:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor Firehuntah » 02 mei 2014 22:33

Wiel van een motor is ook wel groter he. ;) Denk dat 45 weer te groot is, dan heb je een hoop koppel maar zit je zo aan de topsnelheid. Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk. :mrgreen: Denk alleen dat je meer ertussenin moet zitten. Maar ligt er ook aan welke topsnelheid je wilt natuurlijk. Hoog koppel is leuker dan een hoge topsnelheid vind ik zelf. :D

En als je dan toch een ander tandwiel erop moet zetten, laat dan meteen een adapter maken voor zo'n Honda tandwiel ofzo. Hoef je tenminste nooit meer iets te zoeken voor zo'n rare steekmaat.

Maar euh, we willen wel een filmpje zien als je de volgende testrit maakt he. :twisted:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor dimpower » 02 mei 2014 22:46

ik ga ook voor het koppel ipv de top.die topsnelheid zal zoiezo wel hoog genoeg zijn om hier in België rond te rijden.wij mogen niet eens de autosnelweg op met onze quad.dus als hij nog de 130 haalt ben ik al tevreden.en dat haalt hij zeker.verschil in diameter van de wielen scheelt een kleine 10cm.eerst effe testen met proberen het motortandwiel op mijn origineel tandwiel te zetten.die past er juist in :lol: :lol: :lol: .
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor sandhi,; » 03 mei 2014 09:04

nu mijn blok lekker loopt wil je niet teveel van je top in leveren.. niet omdat je dan sneller trekt maar meer om het feit dat je anders eleke seconden moet schakelen en die bij de 130 hoog toerig staat te janken

denk dat je een beetje in de 35 moet zoeken
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor dimpower » 03 mei 2014 12:26

ik heb nog een 31 liggen die er nieuw op lag maar deze zal ook wel te klein zijn.die 35 zou wel eens ideaal kunnen zijn.wordt zoektochtje :D
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Dimpower's JLA---->Honda VFR hart

Berichtdoor dimpower » 04 mei 2014 20:03

na wat laswerk,de 45tandwiel op de 28 tandwiel van de jla blijkt dat die verhouding toch wel goed is.goede trekkracht en moet niet te vlug doorschakelen.alleen houdt hij erg in en stottert nogal in de hogere versnellingen.er zit terug de kunststoftank op van de jla en de uitgang benzineleiding is zeker de helft kleiner dan die er normaal op de honda stond.dus volgende werk is zorgen dat hij voldoende benzine krijgt.daarna eens de carb's laten afstellen en syncroniseren.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten