elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 00:07

Afbeelding

Na +-5200 km is het origineel motorblokje kapot gelopen . De klepstoter van de uitlaat klep is gebroken en onder in het blok terecht gekomen .
.
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 00:17

Afbeelding

ik ben toen naar de handelaar gegaan waar ik hem vandaan had . Om een lang verhaal kort te maken : ik zou zelf met het blik geknoeid hebben en had daarom geen garantie . Hij kin wel een nieuw blok leveren maar gewoon tegen de volle prijs . Ik heb de vriendlijke man vertelt dat hij dat blok mocht steken waar de zon niet scheen en dat ik zelf we zou zorgen dat de quad weer Zo spoedig zou rijden . Dat zelfde weekend heb ik een donor motor gekocht de Honda nx650 dominator .
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 00:25

Afbeelding .Afbeelding
ik ben toen begonnen met het demonteren van de egl mad max :thumbup:
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 00:33

Afbeelding. .Afbeelding . Afbeelding . Daarna de donor motor gedemonteerd alle leidinge en kabels gelabeld
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 00:42

.Afbeelding.
Ik heb het motorframe door geslepen en ben gaan kijken hoe ik deze het beste in het quadframe kon maken.

Afbeelding

eerst kwam het blok het hoog toen weer te laag ivm de ketting . Ik ben net zo lang aan het passen en meten geweest dat alles vrij liep en in lijn lag wat de ketting en tandwielen betreft.

Afbeelding
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 00:53

Toen alles een beetje op zijn plaats zat de bijde frames aan elkaar gehecht met wat hecht lasjes toen alle kappen en te tank terug geplaatste om te kijken of ik overal genoeg speling en ruimte had ivm warmte afgifte van het blok en de plaatsing van de carb en uitlaat enz enz enz . Dit kwam allemaal verrassend goed uit alleen de uitlaat kon nog wel eens een uitdaging worden ...

Afbeelding

omdat er niet genoeg ruimte was om de dubbele uitlaat compleet naar achter te laten lopen langs de achter schokdemper . Maar da was voor later :think:
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 01:04

.Afbeelding
ik heb toen het blok er weer uit gehaald . Daar krijg je het behoorlijk warm van kan ik je zeggen 2a3 keer het blok er in en er uit gehaald +-50 kg :wtf: maar goed da hedde weleens zullen we maar zeggen . Daarna heb ik van 6 mm dik plaatstaal verbindings stukken gemaakt om de ruimte tussen de twee frames op te vullen . Ik heb dit aan de boven en onder zijde gedaan om alles zo sterk mogelijk te maken .
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 01:13

Afbeelding .Afbeelding daarna maar met de rest van de motorsteunen begonnen de onderste drie had ik van het motorframe de andere twee moest ik zelf make de achterste motorsteunen was geen probleem hier kon ik de originele steunen aan het elg frame voor gebruiken . Voor de bovenste motorsteun moest ik wat anders bedenken ivm de beperkte beschikbare ruimte . Dit is het uit eindelijk geworden laag lomp en heel stevig haha met meer dan voldoende ruimt onder de tank :D
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 01:32

.Afbeelding

de dubbele voorpijpen waren van rvs . Deze heb ik iets ingekort en van rvs een collector gemaakt van diameter 50 mm deze heb een beetje ovaal geperst zodat deze tussen het frame en de schokdemper paste en rondom genoeg ruimte had . Toen ook maar meteen men achterbrug verstevigd met een rvs plaat van 6 mm dik .

Afbeelding .
Afbeelding .

Daarna kon het bochten werk richting de demper beginnen .
Afbeelding .
Afbeelding
.Afbeelding.

Eerst alles met hecht lasjes tijdelijk vast gezet en daarna afgelast .
Afbeelding
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Re: elg mad max engine swap honda nx650 dominator

Berichtdoor egl pit-bull » 13 sep 2013 01:53

Aangezien dit een dry slump motor is . Moest ik een extern olie reservoir hebben hier voor heb ik een olie catsh tankje uit de racerij om gebouwd naar olie tankje .Afbeelding .Afbeelding . Ik heb alle slange aangesloten en er meteen een extra oliekoeler tussen gemaakt . Die had ik toch nog liggen . En gewoon om dat het kan haha
egl pit-bull
250cc
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 01 apr 2013 08:28
Woonplaats: sint michielsgestel

Volgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten