Pagina 1 van 13

Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 20 feb 2010 21:23
door Bonecrusher
In dit topic zal ik komende tijd de werkzaamheden bij houden aan mijn
Bashan 250 11B met uitleg en de bij behorende foto's.

Vandaag heb ik aan de vering gewerkt.
Ik heb de stelmoeren van de schokbrekers maximaal omhoog gedraait.
Deze moeren regelen de voorspanning van de veren.Hoe minder voorspanning
des te verder zakt de quad onder zijn eigengewicht en dat van de berijder(s).
Zet je de voorspanning hoger dan blijft de quad hoger boven de weg liggen onder belasting.De voorspanning moet zo ingesteld worden dat de veren een
aantal procenten van zijn veerweg inzakken.Hoeveel dat wil ik nog vaststellen
maar ik denk zo'n 5%.

Afbeelding

Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 20 feb 2010 21:25
door Bonecrusher
De schokbrekers kun je door middel van een auto ventiel vullen met lucht.

Afbeelding

Om te beginnen 0,5bar

Proefrit!!!!!!

Re: Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 20 feb 2010 21:58
door bashanboy
dat ga ik volgen!

Als je je veren heel los zet gaat de quad heel erg duiken bij het remmen en wordt ie zenuwachtig. En in de bochte rolt de quad heel veel waardoor het binnen achter wiel los komt en dus heb je minder grip en zo meer kans op ongeluk ;)

Re: Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010 03:19
door lzone
ik ook, kan ik zijn favoriete setting eens testen wie weet boek ik vooruitgang ;)

Re: Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010 11:43
door bashanboy
mijn favoriet blijft helemaal strak; goede wegligging, strak in bochten, veel grip en als ze moeten veren doen ze dat echt wel hoor :lol:

Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010 12:01
door Bonecrusher
Weer even wat kilometers gereden om de afstellingen te testen.Het bochten gedrag is niet je van het. Wat ik in ieder geval verandert heb is de banden spanning van 0,5bar op 1bar wat al een iets betere wegligging geeft.Voor het bochten gedrag moet de veer voorspanning omhoog. De luchtdruk in de veren heeft invloed op het uitveren van de schokbrekers. Ik heb het met 0,5 bar en 8 bar geprobeert en je ziet dat bij 8bar dat de schokbreker langzamer uit veert. Dit is de zo genaamde "rebound".

Het is trouwens verrekt koud om nu te rijden.

Re: Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010 12:03
door bashanboy
met 8bar moet ie juist heel snel uit komen :roll: dan staat er meer kracht achter dus moet hij sneller terug willen :roll:

Re: Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010 12:29
door roonroon
bashanboy schreef:met 8bar moet ie juist heel snel uit komen :roll: dan staat er meer kracht achter dus moet hij sneller terug willen :roll:


8 bar, dat is wel heel veel of is dit een normale werkdruk??
Dit is gelijk aan de druk die in vrachtwagenbanden zit, en als die klappen!!

Ron

Re: Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010 12:43
door Chucky
goed bezig, succ6 met het vinden vna de perfecte afstelling zodat je deze zomer flink wat leuke kilometerjes kunt maken

Re: Project bonecrusher

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010 13:08
door BDbashan
ja succ6 en hoop dat er wat goeds uit komt!