Project bonecrusher

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Chucky » 06 jan 2011 09:07

Bij nader inzien heeft jou type bashan als standaard nerfbars dus zou idd overbodig zijn :)
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Bonecrusher » 06 jan 2011 10:35

Oude ''nerfbar" past niet meer en ik vind het ook niet zo mooi.
Vandaar deze opzet.
Ook het onmogelijke is mogelijk, het kost alleen wat meer tijd.
Avatar gebruiker
Bonecrusher
200cc
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 jan 2010 12:57
Woonplaats: Nunspeet

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Bonecrusher » 13 maart 2011 16:20

Al weer een stap verder met de aanpassingen aan de quad.
Door het driehoekige blok van de achtervering aan te passen heb ik de quad verlaagt. De naaldlagers zijn ver vangen door bussen uit POM.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als vrijwilliger beheer bij Natuurmonumenten mag ik van onderstaand
voertuig gebruik maken voor werkzaamheden in het
Ook het onmogelijke is mogelijk, het kost alleen wat meer tijd.
Avatar gebruiker
Bonecrusher
200cc
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 jan 2010 12:57
Woonplaats: Nunspeet

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor LegalQuadDriver » 14 maart 2011 21:04

waarom uit POM en niet uit PE1000? dat lijkt me namelijk slijtvaster
LegalQuadDriver
300cc
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 09 feb 2011 20:02

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Bonecrusher » 15 maart 2011 06:57

LegalQuadDriver schreef:waarom uit POM en niet uit PE1000? dat lijkt me namelijk slijtvaster


PE1000 is wel slijtvast maar vervormdt onder druk. Is wel geschikt voor ketting-
geleidingen.
Ik heb Sustamid gebruikt. Dit kan je ook als lagering gebruiken. Is harder en ook slijtvast.
Ook het onmogelijke is mogelijk, het kost alleen wat meer tijd.
Avatar gebruiker
Bonecrusher
200cc
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 jan 2010 12:57
Woonplaats: Nunspeet

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Just Me » 16 maart 2011 17:39

Ziet er mooi uit, vooral je kettingspanner :clap:
Es gibt nicht immer kaviar

--------> Bashan ATV250S-11B <--------
Just Me
150cc
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 03 aug 2010 17:19
Woonplaats: Eibergen (Gelderland)

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor bashanboy » 22 maart 2011 17:26

mooi gemaakt!
is jou achterbrug nou zo krom of lijkt dat maar?
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Bonecrusher » 12 apr 2011 20:16

Heb de af gelopen weken weer wat geknutselt.
Hier het resultaat. Grotere schijven voor en nieuwe ophanging voor de remklauwen.
Afbeelding

Afbeelding
Ook het onmogelijke is mogelijk, het kost alleen wat meer tijd.
Avatar gebruiker
Bonecrusher
200cc
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 jan 2010 12:57
Woonplaats: Nunspeet

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Korso » 12 apr 2011 21:15

Ziet er goed uit :thumbup:
"Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar"
Avatar gebruiker
Korso
150cc
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 16 feb 2011 07:11

Re: Project bonecrusher

Berichtdoor Sasa » 11 mei 2011 11:33

Ziet er zeer goed uit!
Waar zijn die schijven van?
Ik wil me schijven ook groter hebben aangezien ik straks
met 40 pk rijdt.
Maar zit nog even te twijfelen tussen kart remmen of scooter remmen
Project in aanbouw! Van 200cc naar 550CC een cilinder!!!
Sasa
150cc
 
Berichten: 68
Geregistreerd: 17 nov 2010 20:31
Woonplaats: Zuidland

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten