Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 07 sep 2014 11:14

Het schuim er terug inlijmen lijkt aardig goed gelukt. De scheuren zaten op de plaatsten waar het schuim vastgelijmd zat, dus veel slechter zal het met deze oplossing niet gaan.

Zojuist ook maar even een paar keerringen besteld. De keerring bij mijn schakelpookje lekt, dus gaat vervangen worden tijdens de komende oliewissel. Verder 2 keerringen voor de achterbruglagerhuis besteld, de lagers had ik al liggen. Deze winter ben ik van plan om de achterbrug ook even los te halen. Mijn oude accu heeft wat gelekt, dus lichte roestvorming.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 09 sep 2014 08:38

Mijn pakketje is aangekomen dus gelijk maar even gecheckt of het allemaal wat is.

Afbeelding

De KOSO tellertjes zijn zoals op de verpakking staat inderdaad "super slim". Precies wat is graag wilde, geen grote tellers maar wel duidelijk afleesbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet nog even kijken hoe ik ze ga monteren. Er zitten geen schroefjes om de behuizing los te draaien. Dus ik kan niet met een beugeltje werken of klemmen in de voorkap. Ik heb nu het idee om een gedeelte van de kap weg te dremelen zodat ze iets verdiept liggen en dan met lijm of kit de boel vast lijmen in de kap.

Als er nog goede ideeën van jullie kant zijn hoor ik het graag.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 10 sep 2014 08:17

Gisterenavond maar eens begonnen met de eerste klussen. Eerste job was de accu en aansluitingen fatsoeneren. Dus even een paar nieuwe oogjes aan de kabels geknepen en alles netjes afgewerkt

Afbeelding

Toen maar vast begonnen met de aansluiting voor te bereiden van de twee nieuwe koso tellers. Naast de koplamp een mooi massapuntje gevonden en de schakelde plus tap ik van mijn dagrijverlichting af. Die kabels liggen toch in de buurt. Verder alvast een stekkertje eraan gemaakt zodat ik de kap los kan halen en de tellers kan afkoppelen.

Afbeelding

Het idee dat ik heb is om twee sleuven van 5,6x2,0 cm te slijpen in de voorkap. Dan kan ik de twee tellertje iets verdiept in de kap inlijmen. De groene rechthoek wordt de sleuf, zodat het rode deel van de teller verdiept ligt. De 4 rondjes zijn de kabels van de tellers (voltmeter 2 stuks, temperatuurmeter 4 stuks)

Afbeelding

De kabeltjes wil dan via het gat bij de benzinekraan achter de kap laten verdwijnen. De stekkerverbinding zit dan achter de zijkap weggewerkt en is toch altijd toegankelijk.

Als ik de tellers niet verdiept in de kap monteer dan liggen ze te veel op de kap zoals je op de foto´s kunt zien. Al met al nog een puzzeltje hoe ik dat netjes oplos / monteer.

Afbeelding

Afbeelding

4 koso stickers is een beetje veel, maar eentje op de kap onder de overige stickers was nog wel het gemakkelijkste klusje.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor friesequad » 10 sep 2014 19:51

netjes :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 15 sep 2014 18:48

In mijn verdere zoektocht naar waarom de handrem niet mijn achterlicht niet laat branden, heb ik besloten om de handrem eens uit elkaar te halen aangezien mijn voorkap er toch af lag. De stekker in de grote stof kap achter het voorlicht losgehaald, om daarna de polen even kort te sluiten. Mijn remlicht ging gelukkig branden. Het is dus niet de kabelboom, maar ergens tussen de hendel en de stekker waar het probleem is.

Afbeelding

Heel voorzichtig het schakelaartje eruit gehaald en gecontroleerd. Helaas was van de schakelaar het kunststof omhulsel al gescheurd. Maar daardoor werkt de schakelaar in principe nog wel goed. De contactjes van de schakelaar kortgesloten en mijn remlicht bleef uit. Duidelijk gevalletje kabelbreuk.

Afbeelding

Let op voor de kleine losse onderdelen, want je bent ze zo kwijt

Afbeelding

Uiteindelijk een nieuwe kabel aansloten en even droog getest om te zien of het werkte. Mijn remlicht ging gelukkig nu wel branden. Maar let even op het schakelaartje wel omgekeerd. Als de handrem in ruststand is, is het pinnetje ingedrukt en maak je geen contact. Knijp je handrem in, dan komt het pinnetje eruit en maakt het ringetje binnenin contact met de twee punten waardoor je remlicht aangaat.

Afbeelding

Het was even prutsen, maar ik had in ieder geval het probleem opgelost. Tot dat ik het schakelaartje zo voorzichtig mogelijk probeerde terug te plaatsen. Helaas scheurde het omhulsel verder door waardoor de schakelaar los komt liggen en niet meer werkt. :( :( :(

Binnenkort maar weer eens een nieuw schakelaartje bestellen. ik ben in ieder geval een avondje bezig geweest.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 16 sep 2014 20:48

Vanavond toch nog even tijd gezien om wat te knutselen. Aangezien het om de voorkap van de madmax gaat en ik daar niet zomaar gaten in wil maken, ben ik begonnen met een stukje plaat wat ik nog had liggen.

Afbeelding

Met een stukje karton had ik de maat voor het gat bepaald en toen even met de dremel de boel uitgezaagd. Uiteindelijk ook de 2 lange zijden afgeschuind zodat de metertjes nog beter zouden passen

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk ziet dat er aan de achterkant dan als volgt uit. Ik ben van plan om de meters met polymax kit vast te zetten. Blijft een beetje elastisch en dat spul hecht op praktisch alles.

Afbeelding

Nu nog even moed verzamelen om het ook daadwerkelijk in 1x goed te doen op mijn voorkap. Dus de mal van karton met een stukje tape gepositioneerd.

Afbeelding

Afbeelding

Het is de bedoeling om de koelwatertemperatuur boven te plaatsen en de voltmeter daaronder. De metertjes zijn zo goed afleesbaar en het staat wel netjes ten opzichte van mijn 3 schakelaartjes rechts.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Firehuntah » 16 sep 2014 21:03

Op de plaat ziet het er netjes uit, kabels meteen weg gewerkt. Hoop dat het met de kap ook zo goed lukt. Succes. :thumbup:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 17 sep 2014 07:42

Nog even verder gegaan met mijn metertjes. Aangezien de voorkap niet al te dik plasic is heb ik de rechthoeken met een stanleymes voorzichtig uitgesneden.

Afbeelding

Voor de schuine delen heb ik het mesje uit de houder gehaald en voorzichtig stukje voor stukje weggesneden.

Afbeelding

De oefenplaat was mooi vlak, maar de voorkap is iets gebogen. Om dat op te lossen heb ik het midden wat dieper uitgesneden zodat de metertjes in de breedte mooi in de kap vallen.

Afbeelding

Uiteindelijk vallen beide meters netjes in de uitsparing en staan ze redelijk recht ten opzichte van elkaar.

Afbeelding

Zoals ik al eerder vertelde heb ik de meters met polymax in de kap gelijmd. Om de lijm goed te laten hechten heb ik de achterkant van de meters licht opgeschuurd. Voor de extra stevigheid heb ik links en rechts een grote ring overlappend mee ingelijmd. Op die manier zitten de meters aan de achterkant ook een beetje geborgd. Als de kit droog is blijft deze een beetje rubberachtig, dus ideaal voor de nodige flexibiliteit.

Afbeelding

Het belangrijkste is dan natuurlijk hoe ziet het er uit. Dus de meters even aangesloten op de oude accu. Als de kit droog is zal ik verder gaan met de aansluitingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor scania-driver » 18 sep 2014 10:35

Ziet er goed uit, je had misschien ook een plaatje kunnen maken waar ze verzonken inzaten, zoals die raptors hebben.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 22 sep 2014 07:37

Gisteren nog maar even kort verder gegaan. De twee metertjes zijn nu aangesloten. Het stekkertje zit achter het zijkapje, dus is makkelijk te bereiken.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu alleen wel een brom in mijn claxon zitten als ik het contact aanzet. Ik heb die brom wel eens vaker gehoord, toen ik opzoek was met een spanningszoeker naar de geschakelde plus. Dus ik denk dat ik de bekabeling daar nog eens moet controlleren.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten