De pakketjes waren al binnen gekomen dus tijd om te knutselen. De how to: "Remmen scheiden" gevolgt en dat gaf eigenlijk geen problemen.
Ik heb de volgende lengtes remleiding besteld op basis van de huidige leidingen:
- Achterrem 60 cm
- Remhendel naar T-stuk 80cm (zat bij de ALG hendel ook al een remslang van 75 cm bij)
- Voorremmen 70 cm (had achteraf gezien ook met 60cm gelukt)
- Daarnaast had ik diverse nieuwe banjo's en koperringetjes erbij besteld
Zoals je ziet past de leiding prima en heb ik de originele bevestigingspunten voor de hergebruikt. Remsensor die origineel voor op het T-stuk zit, zit nu achterop de rempomp. Ontluchten en remlicht werken krijgen was simpel. De oude handremaansluiting moet ik nog even kijken, hoe ik dat netjes op de klauw afwerk.
Remhendel van ALG was nog even een gevecht. De schroeven van het reservoir zaten extreem vast. Moest met de gasbrander de boel verwarmen om het los te krijgen. Gelijk maar even andere boutjes erin gedaan.
Bij mijn bestelling had ik wel een remleiding voorzien, maar ben compleet vergeten om banjos mee te bestelling. Gelukkig zat er een remleidingen met banjos in het pakje van ALG. Dus vandaar dat deze "anders" is dan de overige leidingen / banjos. Omdat ik redelijk overlengte had, heb ik de banjos voor links/rechts op het T-stuk gedraaid, zodat de leidigen nu een groter bochtje maken achter het frame. Zoals gezegd: de leidingen voor kunnen 10cm korter besteld worden.
Remleidingen bij de voorwielen zitten prima. Alleen rechtsvoor moet ik mijn fusee boven nog rechtzetten of (vervangen als hij kapot is). Want zo scheef hoort de boel niet te staan. De hele boel is onlucht en werkt nu naar behoren. De overlengte van de leiding is groot genoeg om goed te kunnen sturen en nergens in de leiding komt een knik.
Voor de liefhebbers heb ik ook nog twee fotos van mijn nieuwe koelslangen. Mooi wit is niet lelijk op een witte Madmax dacht ik zo. Mijn temperatuursmeter ook weer terug aangesloten en het systeem even op de oprit op lekkage getest. Gelukkig genoeg slang besteld want het korte bochtje onder de uitlaatpijp blijkt met een draaiende motor net contact te maken. Deze moet ik dan ook even opnieuw vervangen voor een nog kortere slang (had het origineel als passtuk gebruikt).
Dus gelukkig bij zover dat ik weer kan rijden. Laat het mooie weer maar komen.