Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor pmhvanes » 23 mei 2013 11:09

Ik heb er laatst een groen steepje op geverfd ,niets afgeplakt gewoon uit de hand,moet wel de voor wielen nog doen,zit een beschadiging ,ik ga het proberen te plamuren,de banden heb ik er al van vorig jaar op,is het wel slim om de randen te verven als er nog nieuwe banden op moeten,want volgens mij beschadig je de randen met het erop leggen,zowiezo zijn die toyo vrij stug,ik bedoel dus voor later de achter banden ,maar het ziet er goed uit
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor BBQBarman » 23 mei 2013 17:25

pmhvanes schreef:Ik heb er laatst een groen steepje op geverfd ,niets afgeplakt gewoon uit de hand,moet wel de voor wielen nog doen,zit een beschadiging ,ik ga het proberen te plamuren,de banden heb ik er al van vorig jaar op,is het wel slim om de randen te verven als er nog nieuwe banden op moeten,want volgens mij beschadig je de randen met het erop leggen,zowiezo zijn die toyo vrij stug,ik bedoel dus voor later de achter banden ,maar het ziet er goed uit

Plamuren werkt wel heb ik ook gedaan
En met rand verven zal ik zeker wachten
Rand zal zeker beschadigen door nieuwe banden
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 23 mei 2013 20:59

De achterbanden zijn nog niet op, dus vandaar dat ik die al voorzien had van een streepje. De voorvelgen heb ik vanavond gedemonteerd. Als de nieuwe banden erom liggen geef ik die ook een streepje oranje.

Vandaag nog even verder gegaan met de opbouw, mijn motorsteun gemonteerd en de hele boel (tank & electra) terug aangesloten. Even proef laten draaien om het koelsysteem te kunnen ontluchten en opeens lag er een plas benzine op de garagevloer. Bleek mijn benzineslang van de carburateur gegleden. Gelukkig niet ernstigs, alleen is hij iets aan de korte kant heb ik het idee, morgen maar eens een nieuwe iets langere halen.

Toen ik nog eens naar mijn voorbumper keek, zag ik dat het aluminium plaatje in de het middenstuk op 4 plaatsen flink aan het scheuren was.
Afbeelding

Dus ja, de bumper en verlichting maar gedemonteerd en dat plaatje er maar tussenuit gesloopt, het brak haast spontaan in tweeën. Dat wordt dus slijpen en opnieuw spuiten. Ik denk dat het maar open laat. De lasnaden van de buizen zijn trouwens allemaal nog in tact gelukkig.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor pmhvanes » 23 mei 2013 21:28

Dat chinese alluminum is bagger,bij mij is bijna alles ervan kapot gegaan of gescheurd,bumper op een lasnaad,hielbars ,dat bakje onder het zadel,ik heb er nu een bumper opzitten waaraan ik ook nog wat heb,veel steviger,bovendien past het beter bij mijn look mooi matzwart,met groen streepje
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 24 mei 2013 08:22

Ik heb denk ik een goeie Chinese lasser gehad dan, want buiten de voorbumper zit alles er nog op en aan. Mijn hielbar is nog niet kapot gegaan op de lasnaad.

Vanmorgen even een nieuwe benzineleiding gehaald bij de motorzaak naast mijn werk. Origineel Chinees is bagger (10 maanden / 750km) en de leiding is al compleet verweerd/hard. Dus controlleer af en toe ook eens op je benzineleiding.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor pmhvanes » 24 mei 2013 09:42

De hielbars waren in de gaten afgebroken,ondanks dat ik er rubber ringen onder had gedaan,de benzineleiding is ook alang verwisselt voor een mooie dikke soepele,die van mij was zowiezoo zo kort dat hij er vanzelf losging
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 24 mei 2013 20:03

Vandaag de nieuwe voorbanden laten monteren. Zo goed als nieuwe Uniroyal Rainsport 195/45/R14 met 8 mm profiel, 2 stuks incl. montage voor € 90,-

Gelijk even beide velgen voorzien van de velgstriping.
Afbeelding

Genoeg profiel om de komende jaren quad te kunnen rijden denk ik zo.
Afbeelding

Verder nog even met de slijptol mijn voorbumper bewerkt om de ruwe lassen wat af te vlakken en gelijk de boel in de primer gezet.

Afbeelding

Op de voorwielen en bumper na is de madmax weer in elkaar gezet. Even proef laten draaien om te controleren op lekkages, maar die waren er momenteel niet gelukkig.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 25 mei 2013 13:12

Net even de Madmax uitgeprobeerd. Alles is weer terug gemonteerd op mijn voorbumper na.

Tot op heden houdt de nieuwe grille voor de radiateur het goed. Temperatuur van de quad blijft ook in orde. Alleen bij lange tijd volgas begint het temperatuurlampje langzaam te knipperen (= 92 gr. Celcius bij mijn Madmax) maar de ventilator draait dan inmiddels ook al, dus zolang het lampje niet continue begint te branden kan het koelsysteem het aan.

De EGR (die er niet meer zit) heeft verder op dit moment geen extra's gebracht. Als ik later een powerfilter heb geplaatst, gaat dit pas opleveren. Mijn ketting moet alleen toch iets strakker staan, bij het wegrijden ratelde hij af en toe.

De nieuwe voorbanden zijn werkelijk een wereld van verschil. Ik vond de originele banden niet bijzonder trillen, maar met de Uniroyal's eronder rijdt het alleen maar relaxter (1 handje aan het stuur touren).

Aangezien jullie fotogeil zijn allemaal, hier nog twee aardige shots.

Afbeelding

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het oranje velgstreepje best strak staan.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor friesequad » 25 mei 2013 14:33

foto geil :shock: nee echt niet heb je er meer dan :mrgreen:

mijn temperatuurlampje is nog nooit aan gegaan zo wanneer de ventilator aan slaat koelt hij zeer snel weer af :think:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 25 mei 2013 14:43

Maar dan loopt de mijne > 100 km/h op de teller. Die van jouw is offroad en haalde dat niet toch? Dus waarschijnlijk maakt dat het verschil.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten