Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 03 sep 2014 07:37

@ BBQbarman: Een koso teller is de "te eenvoudige" oplossing :lol: :lol: :lol:
@ Z@@lo/Firehunter: Ik heb al een extra 20 Ohm weerstand tussen die sensor gezet, maar het blijft een k*t ding. Dus ik dacht laat ik het nu maar eens goed aanpakken.

Nog even een ander gedachte: Zou plastidip trouwens een beetje blijven zitten op een nerfbar / heelguard? Die zijn nu nog aluminiumkleur, maar ik wil ze misschien wel wit spuiten. Of kan ik dan beter doorsparen en ze laten poedercoaten?
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor pmhvanes » 03 sep 2014 09:36

waarom spuit je ze niet gewoon met lak ik heb ze ongeveer een half jaar geleden met zwarte lak van de action gespoten en nu heb ik ze met groene lak van action met blanke lak eroverheen het blijft wel redelijk goed zitten plus als er iets af gaat maak je zo weer bij voor de zekerheid heb ik aan de zijkant van de nerfbars nog een strip lak beschermfolie op geplakt vanwege als die in de garage staat ik er soms langsdoor moet trouwens plastidip is matt of je moet er nog eens glans bijkopen ik persoonlijk vindt dit veel te duur of het houd weet ik niet mij lijkt hetzelfde als verf maar als het losgaat heb je gelijk een groot vlak wat losgaat
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor BBQBarman » 03 sep 2014 18:06

Nee plastidip blijft niet zitten zal voor poedercoat gaan
Lak blijft ook niet zitten
Doe het goed iriteer je der later niet aan
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 03 sep 2014 20:17

Ik zal eens wat offertes opvragen binnenkort voor het poedercoaten van de voorbumper en de nerfbars/ heelguards. Is misschien altijd handig voor anderen.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 06 sep 2014 17:03

Vandaag nog een rondje gemaakt en in de slipstream van een auto trok mijn Madmax door tot 97km/h @ 5900 rpm. Dit was met een warm blokje, want ik had er al 30km opzitten. Na de eerst volgende rotonde trok hij voor geen meter meer. In elke versnelling boven de 4400 rpm begon hij te bokken.

Maar even gestopt en gekeken, maar alles zag er normaal uit. Dus uiteindelijk met 70km/h (ongeveer 4000rpm in zijn 4) terug naar huis gereden en thuis in zijn vrij nog eens het gas open getrokken. Zelfde verhaal, dus ik denk dat ik de carburateur eens schoon moet gaan maken.

Voor de liefhebbers nog wat plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn pakketje met feestartikelen voor de Madmax is onderweg volgens de DPD.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor scania-driver » 06 sep 2014 18:48

Luchtfilter evt schoonmaken of je bougie eens nakijken of vervangen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 06 sep 2014 18:59

@ Scania, je zit dichtbij. Ik dacht laat ik eens mijn buddyseat verwijderen en de steunbeugel. Toen kwam ik dit tegen:

Afbeelding

Geen wonder waarom de quad geen lucht meer kreeg, aangezien de halve carburateur verstopt zat. Het enige positieve aan dit filter is dat de aansluiting nog perfect zat (ik heb al wat filter probleempjes gehad op eerdere pagina's).

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik ben even met het lijmpistool en de bison polymax aan de gang gegaan. uiteraard goed opgelet of dat ik niet het schuim dichtlijm. Ik laat het maar even drogen en uitharden. Hopelijk houdt het filter dan weer.

Blijft toch een gek idee dat dat blok zo hard zuigt, dat hij het schuim van een filter los kan trekken.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor scania-driver » 06 sep 2014 19:02

Afbeelding
Afbeelding

dit schuimpje kopen werkt gegarandeerd.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 06 sep 2014 19:05

Heeft die ook een 38 mm aansluiting of is dat er zo 1 met een 40mm aansluiting? Ik heb er ooit wel eens een opgehad met een 40mm aansluiting maar die zat in heel korte tijd klem tussen mijn voortandwiel en de ketting.

Ik ga wel opzoek naar een ander filtertje. Maar als deze gerepareerde het nog een paar keer rijden uithoudt scheelt het weer stilstand natuurlijk.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor scania-driver » 06 sep 2014 19:08

Das een kwestie van de slangenklem goed aandraaien en hem er goed opzetten, er rijden er meer mee en die hebben al behoorlijk wat km er op zitten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten