Pagina 16 van 19

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 13:05
door akkie
Oke het is een beetje falend.

Quad rijdt nu ong 90 op teller gemiddeld, windje tegen 80/85 windje mee +- 100 kansloos dus want hij reedt gewoon 80/85 toen hij helemaal standaard was.

Ik moet zeggen 70 op chinese teller is ook echt 70 getest op weg waar je ook maar 70 mag en rijdt precies even hard als de autos.

28t achter
13t voor
tuning cdi
tuning bobine
sproeier 120 (miss overkill haha)
z100 dempers
uitlaat bochten helemaal lucht dicht

Wat ik van het weekend als het weer het toelaat wil proberen is;

eerst sproeier vervangen als hij dan niet op toeren komt ga ik voor tandwiel ook weer standaard maken.

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 15:31
door friesequad
akkie schreef:Oke het is een beetje falend.

Quad rijdt nu ong 90 op teller gemiddeld, windje tegen 80/85 windje mee +- 100 kansloos dus want hij reedt gewoon 80/85 toen hij helemaal standaard was.

Ik moet zeggen 70 op chinese teller is ook echt 70 getest op weg waar je ook maar 70 mag en rijdt precies even hard als de autos.

28t achter
13t voor
tuning cdi
tuning bobine
sproeier 120 (miss overkill haha)
z100 dempers
uitlaat bochten helemaal lucht dicht

Wat ik van het weekend als het weer het toelaat wil proberen is;

eerst sproeier vervangen als hij dan niet op toeren komt ga ik voor tandwiel ook weer standaard maken.


hij moet wel op zijn toeren komen anders verbrand je de motor misschien want vol gas houd wel in dat hij genoeg benzine krijgt maar niet echt verwerken kan wat niet goed voor motor is omdat hij niet op toeren komt

:think: :think:

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 15:39
door akkie
Ja denk dat 29t ipv 12/13 voor beste is voor de quad.

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 15:56
door friesequad
akkie schreef:Ja denk dat 29t ipv 12/13 voor beste is voor de quad.


ik heb offroad madmax is niet zo snel weet ik

maar heb alleen ander achter tand wiel en openen filter en andere sproeier en rij zo 7 km sneller
nou heeft turbo die net nieuw is hier ook madmax offroad

die heeft beide tandwielen verander voor en achter en die rijd nu net zo snel
alleen minder toeren dan kom ik weer op het verhaal wat ik hier boven heb neer gezet



dus is ff puzzelen op zijn chinees :thumbup:

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 17:09
door akkie
Ja wel grappig haha! Ik ga zo orginele tandwiel erop zetten. Open lucht zit er al op, dan die 115sproeier ff goed testen :)

Volgens mij ben ik zo dom geweest om ipv 28, 27t er weer op te doen haha!

Het maakt allemaal amper wat uit. Die tuning set van narin werkt nog het beste. 28t achter, 13t voor.

Of mijn teller moet natuurlijk heel accuraat zijn haha!

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 21:07
door DexterXL
wat is nu je onballast maximum toerental???
want als je aftselling niet in orde is, loopt hij zeer snel als bagger.....
je zou in iig de 11.500 tpm onballast moeten kunnen halen, daarnaast zou je
dat ook in zijn 1e, 2e en eigenlijks na lang doortrekken ook in zijn 3e moeten
kunnen halen, doet hij dit niet, dan kan je nog zoveel veranderen aan je
tandwielen, maar dan zoek je verkeerd.
Dus eerst motorisch zeker weten dat je het maximale eruit haalt wat er nu in
zit, en dan pas de grens van je tandwielverhoudingen opzoeken ;)

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 21:11
door akkie
Fact zal morgen even kijken. Misschien heeft het iets te maken met de speling in me gashandelen? Het volgende zal dit ontkrachten.

Als ik hem doortrek in zn 2 tot max toeren gaat ie bij 9000/10.000 toeren stotteren. Zouden het dan toch echt de kleppen zijn?

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 21:16
door dimpower
In z'n eerste drie versnellingen moet hij moeiteloos naar de 11500 toeren klimmen.de mijne tik in zijn 4 zelfs nog 11000 toeren aan.zoals dex en ik ook al zei,zolang je onbelast die toeren niet haalt heeft het geen enkel nut met vanalles en nog wat te zitten klooien.en loop inderdaad om te beginnen eerst eens je gaskabel na.

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 07:54
door DexterXL
stotteren is vaak te veel aan brandstof wat hij niet kan verwerken,
dus eigenlijks de sproeier te groot.
Je had nu iets van 118 erin, ga dan kijken wat je nog kleiner hebt, maak geen
te grote stappen terug, maar bv van 118 naar 116 -> 114 -> 112 enz
net zolang totdat hij de toeren wel haalt.
Slechte verbranding is minder vermogen!!!
en op vollast stotteren is altijd de hoofdsproeier te groot, liever te groot dan
te klein, want dan word alles in de cillinder te heet, en dat wil je ook weer niet
omdat je dan weer de zuiger gaat "verbranden".
Zodra hij op vollast goed loopt, dan pas gaan fijn afstellen met de gasnaald,
luchtschroef en stationairschroef :-)))

Re: Akkies JLA!

BerichtGeplaatst: 07 feb 2013 08:12
door akkie
Het is niet stotteren bij volgas maar stotteren op die toeren. Het klinkt nietmals begrensing net als in de auto als je je max toeren haalt.

Oke wat ik ook doe, sproeier aanpassen. Als ik aan de gasnaald trek zeg maar op de carb kom ik met geen mogelijkheid boven de 9500 toeren uit.

Zou ik dan echt groter als 120 nodig hebben :S

// edit : afstellen is niet mijn ding. Sproeier was veels te groot! haha

Maar nu denk ik dat mn carb naar de klote is gezien de benzine uit de vlotter blijft lopen en ik hem amper aan krijg. Ook dat pikkie boven de schroef van je shoke komt benzine uit.