JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 11 dec 2012 22:47

Gewoon een berg oplaadbare aaa 1,5v batterijtjes nemen en rijden maar. :lol: :lol: :lol:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 11 dec 2012 23:11

Als het zo makkelijk zou zijn.. :P Dan was ik wel snel klaar ermee. Ook meteen motor van boormachine ofzo, hoef ik ook niet ver te zoeken. :lol:


De motor zal ik morgen wel bestellen denk ik, zal ongeveer 2 weken duren eer die hier is, of langer met de feestdagen. Deze moet uit Engeland komen.
Ben van plan ook de controller (ook wel inverter of omzetter genoemd hier) te bestellen maar deze koop ik meteen samen met lader, kabels en nog vanalles dus even kijken wat ik daar allemaal precies van nodig heb. Dit zal wel allemaal van een bedrijf in Nederland komen. Controller zelf komt uit de VS maar wordt hier aangepast om aan de RDW eisen te voldoen. Weet nog niet wat de levertijd hiervan zal zijn.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 14 dec 2012 21:47

Dit idee alleen dan groter?


Link
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 14 dec 2012 22:12

Zoiets ja. :)

Kijk hier eens, ook filmpjes erbij:
http://green.autoblog.com/2009/10/10/ekrad-developing-equad-w-video/

Dit is wat makkelijker te vergelijken, lijkt veel op zo'n Haily Dragon maar is toch iets anders. Maar heeft zoiezo veel weg van de JLA en zelfde principe, motor in achterbrug, rest voor accu's. Alleen heeft deze wat minder accu's dan die van mij gaat krijgen. Zijn helaas geen gegevens bekend van deze quad, alleen dat ie in Duitsland is omgebouwd. Weet dus niet wat voor accu's, motor enzo hierin zit.

Of deze Yamaha Warrior, in Belgie omgebouwd. Gebruikt dezelfde motor als ik ook ga gebruiken, alleen met zware loodaccu's en een controller met minder vermogen. Staan nog 2 filmpjes van deze op zijn youtube channel.

Link
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 15 dec 2012 21:15

Vandaag even hele 12V bekabeling nagekeken en alle verlichting gecontroleerd.
Afbeelding

Eerst alle tape enzo eraf moeten halen, weet anders nog niks waar het allemaal van is.
Afbeelding

Niet echt geweldig hoe die chinezen dat maken. Kleuren van kabelboom en kleuren van de draden naar verbruikers/schakelaars komt vaak niet overeen.

Heb al eens gezegd dat 2 kabels in stekkertje van achterlicht verkeerd om zaten, klopte dus ook. Achterlicht ging niet aan, daarna kabeltjes omgewisseld en alles werkte.

Nu zit ik alleen met hetzelfde bij het contactslot. Deze heeft 4 kabels: Rood, Zwart, Groen en Zwart-Wit. Op de hele kabelboom wordt alleen Blauw-Wit gebruikt in plaats van Zwart-Wit. Ook zat voor het contactslot Rood met Zwart verbonden en Zwart met Rood, maar alles werkte wel gewoon (verlichting en tachometer tenminste, rest weet ik niet en ook niet meer nodig). Even omgewisseld en geen verschil, alles werkt ook gewoon. Werkt het in China anders of moet Rood toch gewoon met Rood verbonden zijn en Zwart met Zwart? :think:
En waarvoor is Zwart-Wit (of Blauw-Wit in kabelboom)? Heeft dit te maken met de killswitch of is het toch ergens anders voor?

Ben erover aan het denken om ook maar de hele 12V bekabeling zelf opnieuw te maken zoals het hoort, zoiezo omdat al die stekkertjes nu niet eens waterbestendig zijn. Of gewoon huidige bekabeling maar met nieuwe stekkers, kabelschoentjes enzo. Maarja dit kan ik altijd nog wel doen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor DexterXL » 15 dec 2012 22:16

Persoonlijk zou ik er 1 zelf maken, dan gelijk een elektrisch schema opstellen incl
kleurcodes, dat zoekt in de toekomst veel makkelijker, en kan je gelijk bepaalde kabels
verzwaren, want dat lijkt mij ook wel nodig.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 15 dec 2012 23:06

Klopt ja, zal ook alleen maar fijner zijn. Zoiezo omdat in deze kabelboom alle massaverbindingen bij elkaar gesoldeerd zijn, en ook paar plusdraden. Kan niet echt eruit halen wat ik niet meer nodig heb of iets erbij zetten, moet echt gaan knippen. :think:

Verzwaren weet ik niet, kabels zijn eigenlijk wel dik genoeg voor de verlichting. Maar zal toch wel iets dikker worden als ik zelf zou gaan maken voor de zekerheid.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 16 dec 2012 16:07

nu je toch alles eruit hebt zou ook ook gaan voor een volledig zelf opgebouwd circuit.weet je meteen hoe alles in elkaar steekt en bouw je het op in top kwaliteit met deftige stekkerverbindingen.en zoals Dexter ook zei,mooi schema van maken,zo hoef je nooit echt te zoeken als je eens iets voor hebt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 16 dec 2012 20:18

Weet wel zeker dat ik dat ga doen na vandaag ja. Elektrisch schema wat in boekje staat klopt zoiezo al veel niet van en er ontbreekt ook het een en ander. Gaat het hele project natuurlijk wel weer iets meer kosten maar zal hier in de toekomst wel veel voordeel mee hebben inderdaad. Heb ook al een webshop gevonden die alles verkoopt wat ik nodig zal hebben voor nieuw 12V systeem maar wacht hier nog even mee. Wil eerst de hele aandrijving en accu's inbouwen en daarna pas alle nieuwe 12V kabels door het frame leiden. Weet zo nog niet hoe ik alle kabels moet gaan leiden.

Heb ook weer wat vragen maar zal deze nog wel in technische vraagbaak zetten.


Vandaag ook even alles gewogen wat ik eruit gehaald heb. Wel zo handig, zodat ik weet of het gewicht ongeveer gelijk zal blijven of toch iets zwaarder. Blijkt dat het toch iets zwaarder zal gaan worden maar blijft nog altijd licht genoeg om hem opnieuw gekeurd te krijgen. Gewichtsverdeling zal wel ongeveer hetzelfde blijven denk ik, moeilijk te zeggen.

Gewicht van originele onderdelen (met lege benzinetank)
Afbeelding

Verwachte gewicht van onderdelen na ombouw
Afbeelding

Had volgens mij beter andere kleur kunnen gebruiken, is een beetje wazig geworden. :roll:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 16 dec 2012 20:26

Je kan ook +- 47 kg afvallen.
Blijft het gewicht gelijk aan de oude situatie. :lol: :lol: :lol:

Terug omtrend je kabelboom.
Helaas voor je heb ik alleen de kabelboom met kleuren van de madmax 300 uitgespit.
Solly. :D
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten