JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor friesequad » 21 dec 2012 19:40

dimpower schreef::idea: misschien met tijd een zonnepanneeltje op je kappen :D


misschien wind energie is ook een idee..... :think: :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor fretje-pitbull » 21 dec 2012 20:53

Firehuntah schreef:Thuis gewoon via stopcontact, maar kan onderweg ook via laadpaal opladen als het nodig is. Is wel een aparte stekker voor nodig dus heb dan 2 verschillende kabels. Of ik moet thuis ook zo'n laadstation installeren maar die zijn niet bepaald goedkoop. :(

of soort adapterkabel/verloopstekker
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 21 dec 2012 23:51

Adapter zou ook wel mogelijk zijn ja, maargoed dat is zoiets het laatste wat ik nodig heb dus dat zie ik dan wel weer. :) Denk ook niet dat ik de quad vaak bij een laadpaal achter zal laten. Liever ergens binnen aan een stopcontact staan. ;) Krijg zoiezo ook al een kabel voor op stopcontact bij de lader.

Zonnepaneeltjes op de quad zelf zou wel iets helpen, maar niet voor de tractiebatterijen. Alleen maar voor 12V accu mee op te laden. Bij de Nissan Leaf is dit ook zo, alleen de 12V accu wordt met het zonnepaneeltje achteraan op het dak opgeladen. In de korte tijd dat je kan rijden met een elektrisch voertuig kan een zonnepaneel niet genoeg stroom leveren om de tractiebatterijen echt ver bij te kunnen laden. Zal in ieder geval nog geen km schelen denk ik.

Windenergie helpt helaas al helemaal niet, er gaat meer energie verloren aan het in beweging brengen van de generator dan dat er wordt bij geladen. Anders kon je inderdaad paar windgenerators op de quad zetten en onder het rijden opladen, helaas is het niet zo makkelijk. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor friesequad » 22 dec 2012 09:08

de elektro auto hybride gevallen

als die remmen word de accu geladen misschien een idee zo dat je wat langer kan rijden :think:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 22 dec 2012 10:06

friesequad schreef:de elektro auto hybride gevallen

als die remmen word de accu geladen misschien een idee zo dat je wat langer kan rijden :think:

moet hij dan continu op z'n rem gaan staan.zal ook niet ver geraken zo hoor.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 22 dec 2012 10:10

ik denk dat de quad daar ook te licht voor is :think:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor friesequad » 22 dec 2012 10:48

het zijn maar ideeen :think: :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remq » 22 dec 2012 11:01

Firehuntah schreef:Thuis gewoon via stopcontact, maar kan onderweg ook via laadpaal opladen als het nodig is. Is wel een aparte stekker voor nodig dus heb dan 2 verschillende kabels. Of ik moet thuis ook zo'n laadstation installeren maar die zijn niet bepaald goedkoop. :(

Wij. Plaatsen die palen en die kosten ex btw 5000
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 22 dec 2012 11:46

mmmmmm dat zijn 2 nieuwe jla loncins :think:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 22 dec 2012 12:33

Daarom, dat is me een beetje te duur. :P En via stopcontact zal die toch wel snel genoeg opladen. Maar dat zijn dus echt die laadpalen die buiten staan? Want heb voor binnen zo'n kleine laadstations gezien voor rond de 800 euro excl. btw. Maar dat vind ik ook nog erg duur.

Regeneratief remmen zal bij mijn quad niet gaan, hier heb je een speciale controller voor nodig die dit ook ondersteund. Voor zo ver ik weet is er hier geen van met de juiste certificering die je zo kunt kopen. Maar bij een achterwielaangedreven voertuig heeft dit zoiezo niet zo heel veel nut aangezien je voor het meeste remvermogen hebt. Is dus eigenlijk alleen bij voorwiel- of vierwielaandrijving interessant.
Zou het ook niet echt willen want zal zonder regeneratief remmen de quad langer kunnen laten uitrollen wat ook weer minder energie gebruikt. Alleen als ik beetje bergaf rij zal ik wel vaker de remmen moeten gebruiken. Maarja zijn hier toch niet veel bergen ofzo. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten