JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 01 aug 2015 08:54

Eindelijk Rob, gefeliciteerd en ik zie dat je nog wat mag aankomen.
1 zitplaats met een max. gewicht van 110 kg. :D
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 01 aug 2015 09:06

Bedankt! :mrgreen: Inderdaad haha, daar hoef ik me niet druk over te maken. :lol: Maarja heb nog een lange weg te gaan naar 110 kg, hoop ook niet dat ik het ooit ga halen. ;)

Was helaas niet meer mogelijk om 2 zitplaatsen te laten staan, 110 / 2 is maar 55 kg per persoon dus dat wordt moeilijk. :lol: Ze rekenen 75 kg per zitplaats. Maar de JLA's zijn eigenlijk zoiezo maar voor 1 persoon gemaakt dus is voor mij niet echt een probleem.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remy » 03 aug 2015 14:29

Top dit, super gefeliciteerd met je kentekenbewijs. Absoluut een kroon op je werkzaamheden. :clap: :clap: :clap:
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 07 aug 2015 19:55

Beetje laat nog maar dankjewel! :D Het kentekenbewijs is inderdaad de kroon, was toch wel het laatste doel voor het project, ben echt blij dat dit gelukt is. Vooral omdat het hier bij de RDW zo lastig is met al die regels. Nu eindelijk lekker rijden en testen. :)


Deze update komt een beetje laat maar had even wat tijd nodig voor het filmpje te bewerken. Afgelopen weekend dus eindelijk met veel plezier de eerste paar legale ritjes kunnen maken. Het waren alleen meer testritjes aangezien het probleem met de motor temperatuur nog steeds aanwezig is. Kon op het begin net 2 rondjes hier door het dorp doen (1 klein en 1 groter rondje) voordat de motor op zo'n 85 graden zit. Deze 2 rondjes blijf ik ook aanhouden voor te testen, is dan makkelijk om te bepalen of er verbetering in zit zodra ik iets gewijzigd heb. Pas als ik tevreden ben ga ik een wat grotere afstand proberen.

Hier wat foto's voordat ik weg reed. Je kunt ook meteen wat nieuws zien, heb dagrijverlichting onder de koplampen geplaatst. Weet nog niet zeker of ik het zo laat maar voorlopig vind ik het wel leuk zo.

Afbeelding

Voor het stadslicht, dimlicht en grootlicht heb ik ook andere lampjes, deze geven wat meer wit licht dan de standaard lampjes die erin zaten.

Afbeelding

Heb eerst maar eens geprobeerd om de beschermkap op de motor te verwijderen, de warmte van de koolborstels kan dan weg komen. Natuurlijk blijft dit niet zo, staat overal spanning op tijdens het rijden. Maar voor te testen even noodzakelijk.

Afbeelding

's Avonds weer 2 rondjes gaan rijden. Het verschil was goed te merken, kwam nu uit op 75 graden, al 10 graden minder. Is dus duidelijk dat uit dit gedeelte de meeste warmte moet worden afgevoerd. Weer een paar foto's voordat ik weg reed.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik terug kwam was het al een beetje donker aan het worden, leuke foto voor de verlichting. En weer kun je een aanpassing zien die ik heb gemaakt, een tweede remlicht in de topkoffer. Paste net een hele LED strip in en is best goed zichtbaar. Vind het wel wat veiliger aangezien het achterlicht altijd aan is. Is dan soms moeilijk om het remlicht te zien, maar op deze manier is het altijd duidelijk te zien als ik rem.

Afbeelding

Na deze ritjes is een ding wel duidelijk, de motor zal toch op de een of andere manier actieve koeling nodig hebben. De onderkant van de motor en de achterbrug is helemaal open dus dat zou een goede plek zijn om lucht doorheen te laten gaan.

Afbeelding

Is ook nog meer dan genoeg plaats onder de achterbrug.

Afbeelding

Wat ik al geprobeerd heb is om een luchtslang naar voren te leggen zodat rijwind de motor in geblazen wordt.

Afbeelding

Dit bleek alleen niet zo heel veel verschil te maken, denk dat de opening van de luchtslang hiervoor te klein is. Heb nu een buisventilator en filter erop zitten die constant lucht door de motor blaast.

Afbeelding

De motor wordt nu wat minder warm onder het rijden en koelt ook sneller af als ik stil sta. Maar ben nog steeds niet tevreden. Ik wil nu proberen om meteen aan de onderkant van de achterbrug 3 ventilators te plaatsen en de buisventilator gebruiken om warme lucht bij de koolborstels af te voeren naar achter. Meer dan dat kan ik eigenlijk niet doen, ik hoop dus dat het daarmee zal lukken. Ben nu alleen weer op onderdelen aan het wachten dus ik zal waarschijnlijk pas volgende week weer verder kunnen ermee.

Heb alle ritjes die ik gemaakt heb weer gefilmd, nu eens een keer de camera op de helm geprobeerd en niet op de quad zelf en ook met 60 fps in plaats van 30. Nog niet heel spannend maar toch wel de eerste legale kilometers.


Link


Binnenkort hopelijk wat langere ritjes zodra de koeling voor de motor erop zit.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 08 aug 2015 09:49

Rob ,een soort plaat onder de quad maken die als het ware lucht naar en langs de motor schept.
Ook handig om roadkill op te ruimen. :lol: :lol: :lol:

Serieus nu , de rijwind word dan net als dat hitteschildje wat origineel op een uitlaat zit er tussendoor gevoerd, een luchthapper.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 08 aug 2015 13:42

soort van roofscope ondersteboven :stupid:

das best makkelijk te maken met een niet te dikke plaat
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 08 aug 2015 20:44

Van je heelbar kan je lucht scoopen klein beetje verbuigen geen probleem lijkt mij
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 08 aug 2015 21:01

En aan beide zijden een cycloon erin zodat de lucht er echt in geblazen wordt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 08 aug 2015 21:40

Heb eigenlijk gewoon een combinatie van deze 2 nodig:

Afbeelding

Afbeelding

De bovenste komt meteen aan de onderkant van de achterbrug, de onderste helemaal onderaan het frame. Maarja met deze 2 past het niet denk ik. De onderste is te lang tot aan de slang/buis aansluiting.

Dus zoals 4W en Z@@lo zegt, een soort luchthapper ondersteboven. ;) Vanaf de zijkanten bij de heelbars wordt lastig, dat is wat ik dus al geprobeerd heb met die luchtslang maar de afstand is denk ik te lang en te veel bochten.

Heb inmiddels al 3 ventilators eronder hangen, is weer iets beter dan met die buisventilator. Maar nog steeds niet goed genoeg. Wel weer even lekker gereden net. :D Zal morgen wel wat foto's plaatsen van de ventilators.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 08 aug 2015 23:25

Zorg wel dat het van grote zuigmond naar kleiner gaat zodat het wat gecomprimeerd er doorheen gaat.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten