Vandaag even hele 12V bekabeling nagekeken en alle verlichting gecontroleerd.
Eerst alle tape enzo eraf moeten halen, weet anders nog niks waar het allemaal van is.
Niet echt geweldig hoe die chinezen dat maken. Kleuren van kabelboom en kleuren van de draden naar verbruikers/schakelaars komt vaak niet overeen.
Heb al eens gezegd dat 2 kabels in stekkertje van achterlicht verkeerd om zaten, klopte dus ook. Achterlicht ging niet aan, daarna kabeltjes omgewisseld en alles werkte.
Nu zit ik alleen met hetzelfde bij het contactslot. Deze heeft 4 kabels: Rood, Zwart, Groen en Zwart-Wit. Op de hele kabelboom wordt alleen Blauw-Wit gebruikt in plaats van Zwart-Wit. Ook zat voor het contactslot Rood met Zwart verbonden en Zwart met Rood, maar alles werkte wel gewoon (verlichting en tachometer tenminste, rest weet ik niet en ook niet meer nodig). Even omgewisseld en geen verschil, alles werkt ook gewoon. Werkt het in China anders of moet Rood toch gewoon met Rood verbonden zijn en Zwart met Zwart?
En waarvoor is Zwart-Wit (of Blauw-Wit in kabelboom)? Heeft dit te maken met de killswitch of is het toch ergens anders voor?
Ben erover aan het denken om ook maar de hele 12V bekabeling zelf opnieuw te maken zoals het hoort, zoiezo omdat al die stekkertjes nu niet eens waterbestendig zijn. Of gewoon huidige bekabeling maar met nieuwe stekkers, kabelschoentjes enzo. Maarja dit kan ik altijd nog wel doen.