Vanmorgen weer vroeg vertrokken naar de RDW voor het identiteitsonderzoek. Deze keer niet zo lang hoeven rijden, kon voor dit onderzoek gewoon naar het dichtstbijzijnde keuringsstation.
Moest om 8 uur daar zijn en was ook al meteen als eerste aan de beurt. De plek waar het framenummer zat werd geïnspecteerd en ook alle documenten en foto's die ik had meegenomen.
Dit is gelukkig allemaal goed afgelopen. Normaal moet er dan weer een nieuwe afspraak gemaakt worden om het framenummer opnieuw in te laten slaan. Maar ik had geluk, degene die bevoegd is voor framenummers in te slaan was aanwezig en had ook wat tijd over. Het framenummer is dus ook meteen opnieuw ingeslagen. Wel was het even zoeken naar een geschikte plek aangezien het apparaat dat ervoor wordt gebruikt nogal groot is en niet echt goed blijkt te werken op buizen. Gelukkig zit er een mooi plat gedeelte op de quad namelijk onder het zadel. Heb wel de hele achterkap eraf moeten halen maar het framenummer zit er nu.
Hierna dus met een blij gevoel weer terug gekomen van de RDW. Moet nu nog een aantal dingen aanpassen en dan kan ik weer terug naar Lelystad voor de keuring. Hopelijk duurt het deze keer wat minder lang voordat ik terecht kan.
Mooi dat deze horde weer is genomen. Maar andere vraag waar hoort het frame nummer te zitten op een jla 21b? Het is mij niet opgevallen toen de jla uitelkaar lag.......
---------------------------------------- Heb een : YAMAHA WARRIOR Heb gehad : Jinling JLA21B 5th anniversary 2013
Bedankt! Ben erg blij dat dit al goed is gegaan. Nu maar hopen dat het in Lelystad de volgende keer ook zo goed gaat.
@darippert: Dat verhaal klinkt bekend. Ik heb het framenummer dus ook nooit gezien, daarom ook helemaal vergeten om af te plakken bij het stralen en spuiten. Het framenummer is normaal achter de rechter draagarm ingeslagen, in de onderste buis. Tussen draagarm en motor dus.
Dankje. EMC is nog niet helemaal duidelijk helaas, probeer de keurmeester nog steeds te overtuigen dat dit niet nodig is maar heb al anderhalve week geen reactie meer gekregen. Blijft dus nog het grootste probleem nu. En kan helaas niets anders doen afwachten.
Dit weekend een aantal aanpassingen gedaan zodat de quad binnenkort hopelijk zonder problemen door de keuring komt.
Het remsysteem is weer helemaal origineel. De voetrem remt nu op alle wielen. Beide remleidingen zitten nu op de rempomp.
De mechanische handrem zit er ook weer op.
Heb ook een systeem gemaakt dat een waarschuwingssignaal geeft als je afstapt van de quad als de aandrijving nog actief is. Heb dit gedaan via een schakelaar in de linker voetsteun.
De rijstand knoppen gaan alle 3 knipperen als je afstapt.
Aangezien het knipperrelais dat ik gebruik niet goed werkt met alleen maar LED's wou ik een normaal lampje ergens verbergen die dan ook mee knippert. Maar deze bleek ik niet te kunnen verbergen, het licht schijnt gewoon door de plastic kap heen. Vind het eigenlijk wel een leuk effect en maakt het nog eens extra duidelijk dat de aandrijving actief is.
Aangezien ik het remsysteem gewijzigd heb wou ik weer even testen. Puur uit noodzaak natuurlijk, niet omdat ik er gewoon even zin in had ofzo. Maar de remmen werken in ieder geval prima.
Kort filmpje gemaakt. Zelfs onze hond vind de quad helemaal geweldig.
Alles wat moest worden aangepast voor de keuring is nu eigenlijk gedaan. Er zijn wel nog een aantal dingen waarbij ik op een reactie aan het wachten ben van de RDW. Maar hoop daar de komende week wel iets van te horen. Ben ook al aan het kijken voor een nieuwe afspraak te maken voor de keuring.