JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor fretje-pitbull » 10 dec 2012 07:03

deze ga ik ook volgen (was zelf ooit met de gedachten om een ligier (zo'n 45km/u auto) om te bouwen )
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peanut » 10 dec 2012 07:04

Leuke manier van meten. :thumbup:
Houd van innovatie inventief.

:thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor sandhi,; » 10 dec 2012 11:34

SUPER DIK.. gaat vast trekken als een beest als ik het goed zie komt je electromotor in de achterbrug, mischien wat verstevegen ook?. ik zou der ook een achtervleugel met zonnenpanelen opmaken :mrgreen:
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peanut » 10 dec 2012 14:03

Jij kan het nieuws halen als het lukt :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor sandhi,; » 10 dec 2012 16:16

als de quad nu 29KW wordt, word het dan geen zware quad als je hem laat keuren? en dan moet ie dus ook ieder jaar naar de APK ?
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 10 dec 2012 17:26

fretje-pitbull schreef:deze ga ik ook volgen (was zelf ooit met de gedachten om een ligier (zo'n 45km/u auto) om te bouwen )


Zou ook wel leuk zijn ja, alleen wat harder dan 45km/u hopelijk. :mrgreen: Maarja met lagere topsnelheid ook wel keiharde acceleratie, weet niet wat leuker zou zijn met zo'n ding.

Peanut schreef:Leuke manier van meten. :thumbup:
Houd van innovatie inventief.

Jij kan het nieuws halen als het lukt :thumbup:


Wist niet hoe ik het anders moest gaan doen om te kijken of al die 24 accu's zouden gaan passen. Heb dit ook al gezien bij andere ombouwprojecten, dus leek me wel een goed idee. ;) Maarja, bekabeling en alles moet ook nog erbij dus zal toch nog erg krap gaan worden denk ik. Maar moet wel te doen zijn.

Het nieuws halen zou leuk zijn maar hoeft voor mij niet echt, doe het gewoon voor mezelf omdat ik het leuk vind. Wat daarna nog allemaal erbij komt zie ik dan wel weer. :)

sandhi,; schreef:SUPER DIK.. gaat vast trekken als een beest als ik het goed zie komt je electromotor in de achterbrug, mischien wat verstevegen ook?. ik zou der ook een achtervleugel met zonnenpanelen opmaken :mrgreen:
Als de quad nu 29KW wordt, word het dan geen zware quad als je hem laat keuren? en dan moet ie dus ook ieder jaar naar de APK ?


Klopt, elektromotor komt in de achterbrug. Daarom dat ik de JLA ook zo geweldig vind, volgens mij enige model met zo'n open achterbrug. Dus hoef niet echt veel eraan te veranderen. Verstevigen misschien maar denk dat zelfs dat nog niet echt nodig zal zijn. De motor komt zoiezo in het midden dus de motor zelf zal al voor wat versteviging zorgen in dat gedeelte. Voor het gewicht hoef ik het ook niet te doen, de motor weegt maar 11kg.

En die 29kW, of 28,8kW om precies te zijn, is het maximale vermogen (72V x 400A). De motor heeft een continu vermogen van 14,4kW (72V x 200A). Het mooie bij elektrische voertuigen is dat op het kentekenbewijs het continu vermogen komt te staan en niet het maximale vermogen. Dus de quad zal officieel nog net onder de 15kW blijven. :mrgreen:


Heb vandaag trouwens nog wat meer informatie over de motor gekregen. Blijkt iets kleiner te zijn dan het model wat ik had gemaakt. Alleen maar gunstig. :)
En de motor zou ook 500A of zelfs wat meer kunnen leveren, wordt alleen niet aangeraden om hier te vaak gebruik van te maken vanwege de levensduur en betrouwbaarheid. Maar dat betekent dus 72V x 500A = 36kW vermogen. :mrgreen: Alleen zal de motor erg goed gekoeld moeten worden hiervoor en ben ook niet echt van plan het uiterste eruit te halen. Wil natuurlijk wel dat die lang mee gaat. Denk dus dat ik gewoon rond de 29kW blijf en dus maximaal 400A naar de motor zal sturen. De controller/inverter/omvormer of hoe we het hier ook noemen zal in ieder geval continu 450-500A kunnen leveren aan de motor en maximaal 600A. Maar ook hier wil ik niet het uiterste eruit halen zodat er niet al te veel koeling nodig zal zijn.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 10 dec 2012 17:41

Stoer project!! ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Patriickm » 11 dec 2012 15:39

Super vet!
Voordat ik mijn quad had, zat ik op het twingo forum, daar was iemand die zijn twingo elektrisch ging maken! Hij heeft er toen volgens mij een heftruckmotor voor gebruikt!
Succes iig, en ik ga het ook zeker volgen!
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 11 dec 2012 17:25

Klopt, dat project heb ik ook gezien van die Twingo. Zeker mooi gedaan en lekker goedkoop. Helaas kan dat nu niet meer zo makkelijk dankzij de nieuwe regels bij de RDW voor het ombouwen van voertuigen. Alle 'grote' onderdelen moeten nu goedgekeurd zijn (motor, controller, lader, dc-dc omvormer voor 12V systeem) anders moet je het voertuig op EMC (elektromagnetische compatibiliteit) laten testen en ben je meteen minstens 1300 euro armer. :evil: Erg jammer allemaal die regeltjes maar het is niet anders.

En bedankt!


Ben nog even wat meer informatie aan het zoeken voor de onderdelen voordat ik alles bestel. Zal zoiezo nog wel even duren voordat de onderdelen er zijn, best lange levertijden.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 11 dec 2012 19:00

Komt goed.
we hebben geduld......zolang het niet te lang duurt :lol: :lol: :lol: :lol:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten