JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 26 dec 2012 17:19

Alleen een knopje en gas zal niet genoeg zijn. Deze beveiliging moet er meer zijn voor onder het rijden, dat die niet per ongeluk in de achteruit kan. Moeten dus echt 2 aparte handelingen zijn, gas geven (of in mijn geval dan stroom :)) telt hier dus niet voor. Maar met de chokehendel en koppelingshendel kan ik hier wel wat voor maken, moet geen probleem zijn.

Ik wil het zo origineel mogelijk houden zodat anderen ook kunnen zien dat elektrisch rijden niet ingewikkeld is en in principe gewoon hetzelfde als met een benzinemotor. Alleen dan geen versnellingsbak, maar aangezien je de achteruit daar ook mee bedient was dat mijn eerste idee voor ook de achteruitschakelaar mee te bedienen. Maargoed dat wordt dus toch wat lastig met de bevestiging enzo. Combinatie van koppelingskabel en chokekabel lijkt me dan het beste en vrij eenvoudig te maken.

Ik heb inderdaad m'n handen al vol aan de rest maar als een klein dingetje zoals dit niet goed is, komt die gewoon al niet door de RDW keuring. ;) Ze zijn echt streng hier met het keuren van elektrische voertuigen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 26 dec 2012 17:35

Firehuntah schreef: Ze zijn echt streng hier met het keuren van elektrische voertuigen.

Niet alleen met elektrisch.
Overal waar geld uit te halen is is Nederland niet vreemd. :twisted:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor bashanboy » 28 dec 2012 18:55

mooi project!
mooie basis, mooi plan, goed gedacht, goed uitgezocht. ik wil het wel zien rijden! zet hem op en verbaas me :thumbup:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 28 dec 2012 20:35

Bedankt voor de leuke reactie! :)

Rijden zal die voorlopig nog niet, zal nog wel een paar maanden duren. Project ligt ook even stil nu tot de onderdelen er zijn. Denk dat ik over 2 weken ofzo de eerste dingen wel binnen krijg. Motor alleen nog niet, nog steeds geen reactie van dat bedrijf. Zullen wel vakantie hebben. Daar zal ik dus na bestellen ook weer zo'n 2 weken op moeten wachten. Eigenlijk wel jammer aangezien ik nu net 2 weken vakantie heb en dus niets kan doen aan de quad. :think: Achja, zal toch nog wel even duren voordat er weer mooi weer komt voor te kunnen rijden. ;)

Morgen denk ik wel even wat dingen uit het frame slijpen (bevestigingspunten van bobine enz. die in de weg zitten), dan is het frame tenminste helemaal klaar voor alles in te gaan bouwen. Zullen ook wel veel nieuwe bevestigingspunten moeten komen maar weet nog niet of ik deze laat lassen (kan ik zelf niet echt) of dat ik gewoon alles met bouten vast op het frame ga zetten. Lijkt me wel handiger zodat alles ook weer makkelijk eraf kan als dit ooit nodig is.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 28 dec 2012 21:48

Ik zou toch voor laswerk gaan.zit degelijker vast en komt niet meer los.en zitten er ook geen bouten of moeren in de weg.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 28 dec 2012 23:24

Dat is waar ja. Maar voor de accu's kan ik zoiezo niet veel lassen, krijg ze anders niet meer eruit als er eens iets mee is.

Bevestiging voor motor kan ik wel beter laten lassen, zal wat steviger zijn. Zo heeft die in belgië dat ook gedaan (http://www.evalbum.com/popupimg.php?13889). Alleen komt die bij mij een stuk lager in de achterbrug en zonder extra tandwielen. Zal bij mij meteen van 11 tands naar minstens 40 tands worden.

Voor de controller heb ik de bevestigingspunten al, gewoon waar de 2 einddempers aan hingen. :)

Ik zal dan ook van zo'n nordlock ringen gebruiken als ik iets met bouten moet vast zetten, dan gaat het ook niet snel meer los.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor bashanboy » 29 dec 2012 00:16

ik kan ook voor je lassen als je wilt ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 29 dec 2012 15:23

Bedankt voor je aanbod maar even een uur naar Chaam rijden en weer terug voor even iets te laten lassen.. Kan natuurlijk wel maar denk dat ik hier in de buurt ook wel iemand ken die het voor me kan doen. Maarja zie wel als het eens zo ver is. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 29 dec 2012 15:33

Firehuntah schreef:Bedankt voor je aanbod maar even een uur naar Chaam rijden en weer terug voor even iets te laten lassen.. Kan natuurlijk wel maar denk dat ik hier in de buurt ook wel iemand ken die het voor me kan doen. Maarja zie wel als het eens zo ver is. ;)

Zorg je meteen Rob dat je laswerk genoeg hebt voor Bas.als hij enkele uurtjes laswerk heeft lijkt het me toch wel eens de moeite.en zo ben je meteen ook eens bij huize quaddokter. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 29 dec 2012 16:10

Mja daarom, ik moet eerst maar eens wachten tot alles hier is. Weet nu nog niet hoe alles precies komt te zitten en of er veel laswerk zal zijn. Maar inderdaad, als er toch veel laswerk zal zijn dan is het wel leuk om even daar langs te gaan. :)

Duurt me ook te lang gewoon voordat alles hier is. :roll: Wil echt graag beginnen ermee. :mrgreen:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten