Alleen een knopje en gas zal niet genoeg zijn. Deze beveiliging moet er meer zijn voor onder het rijden, dat die niet per ongeluk in de achteruit kan. Moeten dus echt 2 aparte handelingen zijn, gas geven (of in mijn geval dan stroom ) telt hier dus niet voor. Maar met de chokehendel en koppelingshendel kan ik hier wel wat voor maken, moet geen probleem zijn.
Ik wil het zo origineel mogelijk houden zodat anderen ook kunnen zien dat elektrisch rijden niet ingewikkeld is en in principe gewoon hetzelfde als met een benzinemotor. Alleen dan geen versnellingsbak, maar aangezien je de achteruit daar ook mee bedient was dat mijn eerste idee voor ook de achteruitschakelaar mee te bedienen. Maargoed dat wordt dus toch wat lastig met de bevestiging enzo. Combinatie van koppelingskabel en chokekabel lijkt me dan het beste en vrij eenvoudig te maken.
Ik heb inderdaad m'n handen al vol aan de rest maar als een klein dingetje zoals dit niet goed is, komt die gewoon al niet door de RDW keuring. Ze zijn echt streng hier met het keuren van elektrische voertuigen.