JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remq » 22 dec 2012 22:11

Ja een kleine is 800 ex maar dat is 1*16ampere dus dat is max 3680 watt als juh dat om rekend
Dus net aks juh stopcontact thuis
Maar een stopcontact kan maar 10 ampère aan voordat hij weg brand

Dus weet niet hoeveel watt de jouwe word
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor fretje-pitbull » 22 dec 2012 22:15

of gewoon een 50cc benzine motortje gebruiken om je batterij bij te laden als de accu capaciteit bv onder de 30% daalt
er zijn ook auto's met dit systeem, voordeel is dat je minder accu's nodig hebt, maar dan wel weer een benzine tankje
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 22 dec 2012 22:41

@Remq:
Klopt, meer dan dat zal ik ook niet nodig hebben aangezien ik in totaal rond de 5,4kWh aan capaciteit zal hebben. De lader die in de quad komt zal een 1,5kW worden dus met 3-4 uur laden al zeker weer 80% capaciteit van de accu's.

@fretje-pitbull:
Dat is dus gewoon hybride, dit werkt niet echt geweldig. Met hybride systeem worden de accu's veel vaker geladen omdat je een kleinere capaciteit hebt, hierdoor moeten de accu's ook vaker vervangen worden en dit zal dus uiteindelijk duurder worden dan 100% elektrisch. Dat is momenteel het probleem met de Toyota Prius, Opel Ampera enzo. Mensen met zo'n auto zullen elke 2-3 jaar de accu's moeten vervangen terwijl je met volledig elektrisch zoals de Nissan Leaf makkelijk 10 jaar met de accu's moet kunnen doen.
Voordeel is natuurlijk wel dat je langer kan rijden met een hybride, maar ik wil niet echt meer met benzine rijden. Ook is een hybride ombouw veel ingewikkelder, ik wil toch proberen het zo eenvoudig mogelijk te houden. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor fretje-pitbull » 23 dec 2012 07:59

nee bedoel niet zoals de prius, die heeft aandrijving door de benzine motor,
bedoel dus echt een klein motortje gewoon om stroom op te wekken (hier noemen we dat een groep)
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 23 dec 2012 11:40

Maar wel zoals de Opel Ampera dus, deze heeft ook een kleine benzinemotor voor de accu's op te laden. Ik noem dit ook gewoon een hybride want je gebruikt dus nog steeds benzine als je ver wil rijden. Wordt er dan dus ook indirect door aangedreven. En deze heeft ook dat probleem dat accu's sneller vervangen moeten worden. Volledig elektrisch blijft het beste als je niet zo heel ver hoeft te rijden ermee.



Bijna klaar met m'n nieuwe 12V schema trouwens. Alleen nog even kijken hoe ik dat met de killswitch en contactslot moet doen. Motor nog steeds niet besteld, geen reactie meer van dat bedrijf gekregen. :think:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor fretje-pitbull » 23 dec 2012 12:56

kun je niet werken met een soort noodstop?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 23 dec 2012 13:51

Die moet er zoiezo komen ja, kom anders niet door de keuring en is toch weer een stukje veiligheid voor als er iets mis zou gaan. Maar die is voor de hoogspanning uit te schakelen.
De killswitch op het stuur wil ik gebruiken om de controller (en dus ook de motor) snel mee te kunnen uitschakelen. Moet namelijk 12V van contactslot naartoe, die wil ik kunnen onderbreken.

Moet ook nog een wegrijbeveiliging hebben zodat je niet kan wegrijden met laadkabel er nog aan. Zal lastig zijn om dit voor elkaar te krijgen op een quad, wegrijden met een snoer recht voor je neus. Maarja, het moet volgens de regels van de RDW. Ben van plan dit gewoon met een drukschakelaar te doen ergens waar de stekker erin moet, en hiermee ook de 12V naar de controller uit te schakelen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 23 dec 2012 16:08

Voor de laad kabel gewoon en schakelaar bij de kastje van je oplaad systeem als tie niet goed dicht is zal die niet starten
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 23 dec 2012 16:55

Zoiets zou het makkelijkste zijn ja, maar weet nog niet hoe het allemaal komt te zitten. Zie ik dus pas als ik alles hier heb, hoe ik het het beste kan doen. :)

M'n 12V schema is klaar nu. Zal nog wel het een en ander bij komen (zoals vooruit/achteruit schakelaar voor de motor) maar moet hiervoor eerst het hele 72V schema hebben. Denk dat ik deze gewoon erbij zet in dit schema, kan het toch makkelijk verdeeld houden. Bovenaan 12V, onderaan 72V.

Afbeelding
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor vince » 24 dec 2012 16:55

Even zoeken op :bedrading contactslot.Dan vind je wel een schema.rood zwart aan elkaar is instrumenten aan .zwart/wit aan groen is ontsteking uit (geen vonk meer)die heb je niet meer nodig als je geen verbrandingsmotor gebruikt.
vince
350cc
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 04 aug 2010 19:05

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten