fretje-pitbull schreef:deze ga ik ook volgen (was zelf ooit met de gedachten om een ligier (zo'n 45km/u auto) om te bouwen )
Zou ook wel leuk zijn ja, alleen wat harder dan 45km/u hopelijk.
Maarja met lagere topsnelheid ook wel keiharde acceleratie, weet niet wat leuker zou zijn met zo'n ding.
Peanut schreef:Leuke manier van meten.
Houd van innovatie inventief.
Jij kan het nieuws halen als het lukt
Wist niet hoe ik het anders moest gaan doen om te kijken of al die 24 accu's zouden gaan passen. Heb dit ook al gezien bij andere ombouwprojecten, dus leek me wel een goed idee.
Maarja, bekabeling en alles moet ook nog erbij dus zal toch nog erg krap gaan worden denk ik. Maar moet wel te doen zijn.
Het nieuws halen zou leuk zijn maar hoeft voor mij niet echt, doe het gewoon voor mezelf omdat ik het leuk vind. Wat daarna nog allemaal erbij komt zie ik dan wel weer.
sandhi,; schreef:SUPER DIK.. gaat vast trekken als een beest als ik het goed zie komt je electromotor in de achterbrug, mischien wat verstevegen ook?. ik zou der ook een achtervleugel met zonnenpanelen opmaken
Als de quad nu 29KW wordt, word het dan geen zware quad als je hem laat keuren? en dan moet ie dus ook ieder jaar naar de APK ?
Klopt, elektromotor komt in de achterbrug. Daarom dat ik de JLA ook zo geweldig vind, volgens mij enige model met zo'n open achterbrug. Dus hoef niet echt veel eraan te veranderen. Verstevigen misschien maar denk dat zelfs dat nog niet echt nodig zal zijn. De motor komt zoiezo in het midden dus de motor zelf zal al voor wat versteviging zorgen in dat gedeelte. Voor het gewicht hoef ik het ook niet te doen, de motor weegt maar 11kg.
En die 29kW, of 28,8kW om precies te zijn, is het maximale vermogen (72V x 400A). De motor heeft een continu vermogen van 14,4kW (72V x 200A). Het mooie bij elektrische voertuigen is dat op het kentekenbewijs het continu vermogen komt te staan en niet het maximale vermogen. Dus de quad zal officieel nog net onder de 15kW blijven.
Heb vandaag trouwens nog wat meer informatie over de motor gekregen. Blijkt iets kleiner te zijn dan het model wat ik had gemaakt. Alleen maar gunstig.
En de motor zou ook 500A of zelfs wat meer kunnen leveren, wordt alleen niet aangeraden om hier te vaak gebruik van te maken vanwege de levensduur en betrouwbaarheid. Maar dat betekent dus 72V x 500A = 36kW vermogen.
Alleen zal de motor erg goed gekoeld moeten worden hiervoor en ben ook niet echt van plan het uiterste eruit te halen. Wil natuurlijk wel dat die lang mee gaat. Denk dus dat ik gewoon rond de 29kW blijf en dus maximaal 400A naar de motor zal sturen. De controller/inverter/omvormer of hoe we het hier ook noemen zal in ieder geval continu 450-500A kunnen leveren aan de motor en maximaal 600A. Maar ook hier wil ik niet het uiterste eruit halen zodat er niet al te veel koeling nodig zal zijn.