JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 21 jun 2015 21:36

:thumbup: moet goedkomen met je quad Rob ;)
Wat de meetings betreft zal Scheveningen inderdaad wel de laatste zijn vrees ik.weet zelf nog niet of ik erbij kan zijn.
Een ritje Belgische kust zit er nog wel aan te komen maar daar komen maar 2 knotsgekke Nederlanders op af :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 30 jun 2015 20:27

Vandaag samen met mijn zus naar de RDW geweest voor de keuring van de quad. Wat later vertrokken dan de vorige keer aangezien ik toen erg lang heb moeten wachten. Nu waren we rond 7.40u daar.

Afbeelding

We waren ook al vrij snel aan de beurt. Op het begin was het nog niet helemaal zeker of alles goed zou gaan. Had namelijk geen idee wat ze nog precies allemaal gingen nakijken. Er werden ook dingen gemeten die ik zelf nog niet had gemeten. Maar al snel leek het toch de juiste richting op te gaan. :)

Helaas hebben we tijdens de keuring geen foto's mogen maken aangezien er ook een of ander bekend Engels merk dat sportauto's maakt hun nieuwe model aan het testen waren. Was echt prachtig om te zien maar hierdoor kan ik dus niks laten zien van wat ze bij de keuring met de quad gedaan hebben. Ze hebben in ieder geval een paar dingen geprobeerd te meten, waaronder de spanning van de accu's, isolatieweerstand tussen +, - en het frame en ook of alle componenten goed geaard zijn. Dit laatste lukte alleen niet helemaal aangezien alle behuizingen die ik heb gebruikt van plastic zijn. Hierop valt niks te meten en deze hebben ze dus ook gewoon overgeslagen. :) Alleen een paar dingen die wel van metaal waren (motor, lader en contacten van laadinlet) hebben ze wel kunnen meten.

Na al deze metingen was het eigenlijk al bijna zeker dat de quad door de keuring zou komen. Alles was getest en ze hebben niks verkeerds kunnen vinden, ze waren zelfs onder de indruk hoe het allemaal in elkaar zat en hoe ook alles perfect was afgeschermd. Heb de beruchte testpin of testvinger die ze normaal gebruiken om te kijken of ergens spanning op staat nog niet eens gezien.

Maar toen wou de keurmeester toch ook nog even een rijtest doen voor het weggedrag te testen, de topsnelheid te bepalen en kijken of de tachometer goed geijkt is. Nu wist ik al dat de motor nog steeds problemen heeft met de temperatuur en het was vandaag al erg warm. De motor werd dus ook al snel te warm en de keurmeester moest dus steeds even wachten om de motor af te laten koelen. Was er echt bang voor dat hierdoor de keuring misschien toch nog slecht zou aflopen. Maar nee hoor, ook dit ging gewoon goed. :mrgreen: Heb uitgelegd dat ik dit uiteraard ga oplossen door actieve koeling op de motor te plaatsen. Maar hij had er ook wel vertrouwen in, hij heeft voor de rest niets kunnen vinden wat fout was.

Wel was er nog een klein iets waar ik ook nog even naar moet kijken. Schijnbaar geeft de tachometer vanaf zo'n 90 km/u de dubbele snelheid aan. Heb dit zelf nog niet gezien aangezien ik de topsnelheid zelf nog niet heb kunnen bereiken. Ik denk dat het magneetje van de snelheidssensor niet helemaal op de juiste plek zit waardoor de sensor hem op hoge snelheid 2 keer ziet. Ook dit had misschien voor een afkeur kunnen zorgen maar aangezien de tachometer voor de rest prima de snelheid aangaf en ook goed geijkt was vond de keurmeester het schijnbaar toch goed. Of misschien reed hij toch gewoon echt 190 km/u? :D

Afbeelding

Uiteindelijk zei hij dat ik de quad weer terug op de aanhanger kon zetten. En toen wist ik het eindelijk zeker, de quad is goedgekeurd! :D Na de 2,5 jaar die ik eraan heb gewerkt is dan toch eindelijk mijn geduld beloond en is het einddoel om de quad legaal op de weg te krijgen gelukt. Ben hier echt heel blij mee en zal deze dag niet snel vergeten. Het is nu nog even wachten op het nieuwe kentekenbewijs, deze zal wel binnen 5 werkdagen komen. Dan kan ik eindelijk eens lekker gaan rijden. :mrgreen:

Deze foto's hebben we nog even gemaakt op de terugweg, we kwamen nu echt met een heel blij gevoel naar huis. :D

Afbeelding

Afbeelding
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor darippert » 30 jun 2015 20:38

Echt stoer dat het allemaal gelukt is !
Gefeliciteerd!
----------------------------------------
Heb een : YAMAHA WARRIOR
Heb gehad : Jinling JLA21B 5th anniversary 2013

----------------------------------------
Avatar gebruiker
darippert
300cc
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 26 mei 2014 22:37
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 30 jun 2015 21:17

ik ben trots op je! (en dit is gemeend en niet sarcastisch)
ik ben redelijk handig met een quad maar dit had ik echt niet voor elkaar gekregen!

ik wens je veel veilige kilometers toe en veel plezier met je trots op 4 wielen!!
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 30 jun 2015 21:29

Gefeliciteerd Rob.het harde werk wordt eindelijk beloond :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 30 jun 2015 23:07

Bedankt! :mrgreen: Ben er ook echt heel blij mee en toch ook wel trots op mezelf dat het gewoon gelukt is om dit goedgekeurd te krijgen bij de RDW. Het was wel echt een hele uitdaging, maar dat maakt het ook juist zo leuk. :) Ondertussen werd wel ook echt mijn geduld op de proef gesteld. :mrgreen:

Nu maar hopen dat ik het kentekenpasje snel heb, meteen even het dorp onveilig maken hier. :twisted: Nah, ik ga ik het echt rustig aan doen op het begin, zijn ook nog veel dingen die ik moet gaan testen. Maar dat kan dus nu ook makkelijk zonder steeds ergens naartoe te moeten rijden met de aanhanger. Ik weet wel zeker dat ik er veel plezier mee ga beleven. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor DexterXL » 01 jul 2015 11:55

Donders....eindelijk na 2,5 jaar tijd en energie, mag je met trots je
home-made elektrische quad de weg op!!!
Echt super gedaan.....
en nu maar hopen dat ze jouw quad willen gebruiken als prototype
van de ontwikkeling van massa productie :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor WILD WILLIE » 01 jul 2015 20:27

van harte gefeliciteerd en veel veilige kmters
make love not war
WILD WILLIE
300cc
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 06 aug 2013 22:19
Woonplaats: Boskoop

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 01 jul 2015 22:06

Bedankt! Inmiddels een dag later maar het blije gevoel is er nog niet minder op. :mrgreen: Alleen het warme weer werkt nu een beetje tegen. ;)

En wat productie betreft, dat kan beter nog even wachten tot ik ook echt zeker ben dat alles in orde is en ook goed blijft werken, zelfs op zo'n warme dagen als nu. ;) Maar er zijn wel al wat ideeën en heb ook al een gesprek gehad met een bedrijf. :shh: Wil er alleen nog niet te veel over zeggen nu aangezien de kans groot is dat het niet door gaat.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peanut » 02 jul 2015 13:49

Super allemaal zeg!!
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten