JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 10 jun 2015 20:33

echt wat een kneusjes. je kan die chrome kapjes ook uit je lampunits halen.
4 schroefjes en die units zijn uit elkaar.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 10 jun 2015 21:28

Kan ja maar zou niet nodig moeten zijn. Alle Jinlings worden nu zo verkocht met die kapjes standaard erop dus ik ga er vanuit dat ze oke zijn. Ze hebben een typegoedkeuring dusja. ;) Heb nu die rubbers erop vanwege de scherpe randen, moeten ze toch al blij mee zijn. Anders haal ik ze daar wel eraf als het nodig is.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor spides89 » 11 jun 2015 10:28

Nee idd! Dan zou ik het ook niet gokken. Grappig dat ze het dan alsnog raar vinden dat mensen illegaal met andere blokjes rond rijden. Nou lijkt me duidelijk waarom :).

Maar sowieso kut man! Hopelijk nemen ze snel contact met je op. Aangezien het nu mooi weer is...
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 11 jun 2015 15:21

Probleem is gewoon dat ik naar Lelystad moet ervoor omdat het voor een individuele goedkeuring is. Als dit bij elk willekeurig keuringsstation had gekund dan was de quad al lang goedgekeurd geweest. Hier in Elsloo doen ze niet zo moeilijk erover.

Owja, en ze reageren daar gewoon binnen een dag als je ze een mail doet sturen, ook wel handig. :think: Het is vandaag 3 weken geleden dat ik het identificatieonderzoek had en nog steeds heeft RDW Lelystad geen contact met mij opgenomen voor een afspraak. Ondertussen heb ik ze al zeker 6 mails gestuurd. Mijn geduld is op maar heb geen idee wat ik moet doen ermee. Kan alleen maar wachten blijkbaar. :evil:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 21 jun 2015 17:24

Dit weekend weer even aan de quad gewerkt. Er waren toch weer wat problemen met het remsysteem. Steeds na ontluchten was de remdruk goed maar een paar dagen later was de remdruk ineens veel minder geworden. Ik was al niet echt tevreden met de remdruk van de nieuwe rempomp. Waarschijnlijk doordat de zuiger veel kleiner is dan bij de originele rempomp. Maar deze was dus kapot dacht ik, daarom dat ik een andere wou proberen.

Heb nu toch voor de zekerheid nog eens geprobeerd met de oude rempomp en wat blijkt, deze werkt nog gewoon prima. Heb ook ontdekt waarom ik de vorige keer geen remdruk kreeg met deze rempomp. Ik had dit ringetje over het hoofd gezien die schijnbaar standaard op een nieuwe banjobout met remdrukschakelaar zit. Heeft precies dezelfde kleur als de banjobout.

Afbeelding

Hier had ik nog een extra koperring tussen geplaatst waardoor de banjobout niet diep genoeg in de rempomp komt te zitten. Hierdoor is de afstand tussen de zuiger en de bout dus ook groter waardoor er geen remdruk kon worden opgebouwd. Dit ringetje heb ik nu weg gelaten zodat de banjobout dieper in de rempomp zit. Kreeg nu al vrij snel remdruk tijdens het ontluchten. Na het ontluchten is de remdruk ook veel beter dan met de kleinere Brembo rempomp. Ik blijf nu voorlopig dus toch weer de originele rempomp gebruiken.

Afbeelding

Aangezien het altijd lang duurde voordat ik de quad vast op de aanhanger had staan heb ik wat nieuwe spanbanden gekocht. Hiermee kan ik hem binnen 5 minuten al vast erop hebben staan. Ook 2 wielkeggen vast op de aanhanger gezet zodat ik niet te ver door kan rijden en hierdoor de bumper beschadig. Is me al bijna een keer gebeurd. ;) De quad staat zo ook altijd precies in het midden.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het alleen nog even wachten op de keuring. Heb inmiddels wel eindelijk een afspraak. De keuring is al over 9 dagen, op 30 juni. Moet dan weer om 8 uur 's morgens daar zijn. Gaat weer erg spannend worden, maar heb er vertrouwen in dat het deze keer toch echt goed gaat komen. :) Ik hoop het ook echt want wil toch eindelijk wel eens een stukje gaan rijden ermee op de weg. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 21 jun 2015 18:48

Rob volgende keer de bumper met een oude handdoek tussen de bumper en de aanhangervoorzijde vastzetten(met spanband natuurlijk).
Achterzijde diagonaal van wiel naar wiel naar achter vastzetten,klaar. :thumbup:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 21 jun 2015 18:56

Zo en nu door de keuring! Ik hoop echt dat het nu gefixt is!

En dan 12 juli zien we je op scheveningen. Ik weet dat het een klote eind rijden is maar ik heb niets meer gehoord over meer meetings. Dus ik denk dat dit de laatste dit jaar is.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 21 jun 2015 19:41

Ik wil de quad niet helemaal vooraan zetten op de aanhanger, hij staat dan niet meer in het midden van de as dus komt er meer gewicht op de kogel. Dat rijdt wat minder fijn lijkt me. Maar met de achterwielen diagonaal vast zetten kan wel inderdaad. Maarja ik heb nu deze spanbanden, even proberen dus hoe dat gaat. ;)

Hoop ook dat ze het nu allemaal goed vinden bij de RDW. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze nog iets gaan vinden. We zullen het zien. Als het allemaal goed gaat zal ik zeker proberen om erbij te zijn in Scheveningen. Maar zal toch niet de laatste meeting zijn? De zomer is pas begonnen. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 21 jun 2015 20:54

uhm pms/egl meeting is geweest. scheveningen is van scaniadriver. ik sla dit jaar over. en de heren uit chaam zijn dit jaar niet eens online geweest dus daar verwacht ik niet veel van. van wie verwacht jij dan nog een meeting?
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 21 jun 2015 21:23

Goede vraag ja. ;) Zou het niet weten. Chaam zal inderdaad wel niks meer worden. Heb zelf misschien wel wat ideeën maar een meeting in Limburg zal niet veel animo voor zijn denk ik. :think:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten