Bashan 200S-7

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Bashan 200S-7

Berichtdoor spides89 » 28 mei 2012 11:37

Ik ben gisteren naar Coevorden gereden om te kijken naar een quad. Dit ging om een Bashan 200s-7. Helaas werkte de start motor niet dus moesten we met 20 graden 200 kilo aandrukken. De quad wilde helaas slecht starten omdat hij lange tijd stil had gestaan.

Maar goed naar 20 minuten drukken sloeg hij aan! Ik heb er een stukje mee gereden en besloten om hem te kopen. Ik voelde aan het rijden al dat er wel het 1 en ander vervangen moest worden. Hij zwabbert verschrikkelijk over de weg. Als je gas geeft vlieg je bijna van de weg af.

Ik ben in een kleine 90 minuten van Coevorden naar Steenwijk gereden. Dit alles zonder enig probleem. Al moest ik wel verschrikkelijk wennen aan het sturen en aan het koppel van het beestje.

Maar goed ik heb het overleefd :P. Nu maar eens beginnen met het vervangen van lagers etc etc. De start motor doet het gelukkig weer. De verkoper had het over een kabelboom die niet helemaal fris meer was. Maar gelukkig heb ik een maatje die auto monteur is. Die had binnen 20 minuten al door dat het om een kapotte start relais ging. Dus elektrische start doet het weer! Hieronder even de foto's die op marktplaats stonden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende dingen moeten vervangen worden:

Voorwiel Lagers
Achterwiel Lagers
Stuur kogels
Lucht filter
Stuur as stang. (Deze is helaas krom)
Uitlaat (Op ten duur)
Achterbrug bussen
Draagarm bussen

Dit lijstje heeft mijn maatje voor me gemaakt. Ik zal vast sommige dingen verkeerd omgeschreven hebben maar dit is ongeveer wat er eerst vervangen moet worden.

Ik heb even wat onderdelen bij alg motoparts besteld! Hier het lijstje.

Afbeelding

De startmotor is inmiddels vervangen. Dus ik hoef niet meer te rennen :).
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor Flagg » 28 mei 2012 12:03

Mooi he die prijzen, ik zat mijn winkelwagen ook al vol te laden en dan dek je van "oh oh" en dan is het 120 euro. :)

Succes met het erin zetten iig ben heel benieuwd. :clap:

ps mooie quad and have fun. :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Flagg op 28 mei 2012 12:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Flagg
 

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor dimpower » 28 mei 2012 12:04

Gefeliciteerd met de aankoop.je zal je meteen lekker bezig kunnen houden met de vernieuwingen.het sleutelen op zich is ook leuk hoor en het resultaat nadien zal je er zin in geven om verder te doen.je quad zal al een heel andere quad zijn om mee te rijden na de aanpassingen die je zal doen als ik je bestelling bij alg zo doorlees. :thumbup: :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor spides89 » 28 mei 2012 16:54

@Flagg Ja de onderdelen prijs valt mij echt enorm mee. Maar als je dan zo even wat dingetjes in je winkelwagentje plaatst ben je toch nog aardig wat kwijt haha. Maar goed een hobby mag geld kosten :). Thnx!

@Dimpower Ja ik hoop dat de quad een stuk beter rijd. Want het is nu bijna niet te doen :O
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor BBQBarman » 28 mei 2012 21:31

Nadat je de speling hebt aangepast zal het een wereld van verschil zijn
Dat had ik bij. Me nieuwe quad toen ik ging uitlijnen en balanceren
Maar succes verder
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor spides89 » 29 mei 2012 07:30

BBQBarman schreef:Nadat je de speling hebt aangepast zal het een wereld van verschil zijn
Dat had ik bij. Me nieuwe quad toen ik ging uitlijnen en balanceren
Maar succes verder


Dat hoop ik wel ja :P. Als ik nu gas geef voel je me achteras of brug bewegen. Vervolgens trekt hij als een gek naar rechts dus dat lijkt me niet goed :P.

Jij hebt uiteraard ook al nieuwe banden. Ik rijd nog op de originele banden. Off road dus. Ik hoop dat ik daar het eerste maandje even mee uit kan zingen want nieuwe bandjes ben je zo 200 euro lichter toch?
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor BBQBarman » 29 mei 2012 07:51

spides89 schreef:
BBQBarman schreef:Nadat je de speling hebt aangepast zal het een wereld van verschil zijn
Dat had ik bij. Me nieuwe quad toen ik ging uitlijnen en balanceren
Maar succes verder


Dat hoop ik wel ja :P. Als ik nu gas geef voel je me achteras of brug bewegen. Vervolgens trekt hij als een gek naar rechts dus dat lijkt me niet goed :P.

Jij hebt uiteraard ook al nieuwe banden. Ik rijd nog op de originele banden. Off road dus. Ik hoop dat ik daar het eerste maandje even mee uit kan zingen want nieuwe bandjes ben je zo 200 euro lichter toch?

Nee ik rij nog op ovale chineese banden
Ben nu op zoek naar goede banden maar das niet zo makkerlijk
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor admin » 29 mei 2012 11:58

voor een madmax is het veel moeilijker banden vinden dan voor een bashan. Daar hebt je heel veel keus.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor spides89 » 30 mei 2012 08:07

Als je alle lagers en andere onderdelen voor elkaar hebt. Rijd de quad dan een beetje fatsoenlijk met de standaard bandjes?
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Re: Bashan 200S-7

Berichtdoor BBQBarman » 30 mei 2012 08:13

spides89 schreef:Als je alle lagers en andere onderdelen voor elkaar hebt. Rijd de quad dan een beetje fatsoenlijk met de standaard bandjes?

Ik weet het niet zeker voor jouw quad en hoeveel die banden kosten
Maar zonder balanceren en uitlijnen reed het bij mij niet zo fijn
Voor uitlijnen is er een how to en balanceren laat je door een bandenboer doen voor +/- 50 euro
Dus misschien is het verstandig om ook je banden te vervangen
Niet alle bandenboeren kunnen de bashan banden balanceren
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Volgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten