iemand op quadforumbenelux had me gevraagt hier eens een kijkje te komen nemen, en vermist hier veel bashan fans en kenners zitten heb ik besloten mijn post hier ook te plaatsen, dus kom maar op met jullie reacties
(ORIGINELE POST)
Ik weet dat er veel comentaar en roddels gaan om china-quads, maar dat slechts door enkele zijn, de meeste hebben dieze kleine broertjes van hun zwaare monster quads wel leren acepteren en respecteren, hierom ben ik heel blij (vermits ik ook maar met een bashan rondrij) en ik heb 1st een 5mnd er mee gereden en nooit problelen mee gehad, nu staat die mij bijzonder aan en ben ik van plan hem wat te tunen en de baanligging een beetje aan te passen. graag zou ik door middel van vooraan een 17 tandwiel mijn toerental naar beneden halen als je in 4e +-70km/u rijd zodat de motor minder word belast en het verbruik ook een beetje daalt. ik ben van plan er een "toering" quad van te maken. Om mijn mooie zondagnamiddagen mee door te brengen, hiervoor moet hij natuurlijk herspoten worden (waarna ik besloten heb hem volledig te demonteren zodat ik vanaf 0 kan beginnen) want de originele chassis vertoont vrij snel roestplekjes en deze zijn niet mooi, daarom heb ik gekozen de chassis in mat groen te spuiten en draagarmen terug in mat zwart.
hier volgen de foto's,
bashan origineel
begin stripping
Slissen van de chassis
Net gespoten in mat groen
En zo ziet hij er nu uit, radiatot/kabelboem/sportstuur wrp/handgas zoals moto/elektrische komponenten gemonteerd/carbon achterpinders/ batterijhouder waaraan ik mijn nummerplaat bevestiging gemaakt heb en deze ook voorzien van een zelfbouw nummerplaat verlichting (om de politie beetje tevreden te houden) . vind die originele nummerplaathouder en achterlicht zooo lelijk vandaar dat ik met leds ga werken.
ps: de onderdelen heb ik ook mat groen gezet maar alles appart voor een beter resultaat.
custom nummerplaathouder met verlichting