Pagina 15 van 17

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 31 mei 2013 21:14
door Customquad
Maar je cabrateur heeft tog een overstort ? Kan je die niet als retour gebruiken ???

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 31 mei 2013 21:21
door dimpower
Dat zou eventueel kunnen lukken indien die het debiet van de pomp kan slikken

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 31 mei 2013 21:23
door Customquad
En kan anders iemand een foto posten van wat voor 1 ik dan zou moeten hebben ..... Want die ik vind zie ik allemaal geen retour op

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 01 jun 2013 12:34
door Customquad
Afbeelding

voorkant van quad nu met afgelaste plus verstevigde adapter plaat tbv r1 veren !!

en wie o wie kan een link geven met de geschikte benzinepomp !!!

gr andré

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 01 jun 2013 12:38
door Customquad
adapter is trouwens van rvs , zit aan allebei de kanten geschoord naar de beugels waar de knipperlichten op zitten en teven ook nog is tussen het frame in dus kan zo ie zo geen kant op , wordt waarschijnlijk nog wel gespoten maar voorlopig eerst maar ss genieten !!

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 01 jun 2013 14:36
door eleventwentyseven
Er worden hier nu een paar dingen door elkaar gehaald, een auto heeft inderdaad een retour maar hier zit dan een injectie moter in.
Bij een motorfiets met carburateurs wordt er ook vaak gebruik gemaakt van een benzine pomp maar dit is dan alleen een opvoerpompje.
Ook wel een knikkerpomp genoemd, omdat deze tikt tot de leiding op druk is. Dit is dan ook een zeer lage druk anders zou de carburateur overlopen.
Je hebt een pompje van de fazer liggen zeg je, was dit van een carburateur blok? Zo ja, dan kan je deze gewoon gebruiken en tussen de benzine leiding zetten. Er zitten twee draden aan zeg je, dit is gewoon plus en min. als je ze verkeerd om aansluit dan gaat de benzine de andere kant op dus zo kan je controleren of het goed is aangesloten.
Mocht je nog wat willen weten hierover dan hoor ik het wel.

gr jimmy :thumbup:

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 01 jun 2013 15:20
door bashanboy
frazer heeft al 4 carbs dus doe pomp al te veel voor wat zijn carb nodig heeft. dan loopt zijn carb dus gwn over

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 01 jun 2013 16:09
door eleventwentyseven
Tuurlijk niet, hij bouwt een max druk op, het is niet zo dat als er bijvoorbeeld 1bar per carb zou zijn dat deze voor een 4 cylinder 4 bar zou leveren. Hij levert gewoon een 1bar of je er nou 1 of 2 of 3 of 4 carbs aanhangt.
Wel is er een max aan wat betreft liters per uur maar dat ontloopt in dit geval elkaar niet zo veel.
Een 1 cylinder van dit formaat verbruikt evenveel bezine als een 4 cylinder.

grtz jimmy

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 02 jun 2013 06:23
door sandhi,;
gewoon pompie der tussen zetten tussen je tank en je carb, slang van de tank in je bezine pomp uitgaandeslang naar de carb. jimmy heeft gelijk als ik bij mij 2 bougies los trek lopen me carbs ook niet over dat ding pompt aleen als hij moet pompen. bij de minste tegendruk stopt ie al het zorgt er aleen maar voor dat je benzine in je flotterbakkies krijgt. de rest doet je carb zelf. en der moet ook gewoon altijd stroom op staan. dus contact aan benzine pomp aan dat ding weet zelf waneer die aan en uit moet.

Re: Customquad's bashan husqvarna 610 !!!!

BerichtGeplaatst: 02 jun 2013 06:50
door Customquad
Oke dan bedankt voor de tips ga dit maandag en dinsdag proberen uit te voeren en hopelijk te testen ... Maar dat zou eerder woensdag worden zodra ik weet wat er gebeurd en of het dan goed is laat ik het gelijk horen