Sorry voor het uitblijven van foto's.
Zo op het eerste gezicht lijkt er weinig verandert,vandaar geen foto's.
Een foto van de quad toen ik er in het weekend aan begon dan maar.
In het weekend kabels gemonteerd(of had ik dat al gedaan
),quad voor de tweede keer gestart met de auto er dit keer voor.
De buurt was weer even wakker en doof daarna.(ik woon midden in het dorp)
Draden voor een deel geinvertariseerd waar ze voor zijn en waar naartoe.
Verder er achter gekomen dat iemand heeft uitgeprobeert waar het ventieltje van de achtervering voor dient.
Nu weet ik niet of die dingen olie of lucht gevult zijn,anders kan ik 'm bij de pomp even vullen.
Vandaag toch het 'probleem' koppeling eens aangepakt.
Dus daar begint Eric aan het losmaken van de motorkoppelingsdeksel.
Laatste boutje onderin er nog uit en dan ga ik het zien.
Oops,die zit gedeeltelijk achter een stukje metaal van het frame dus die kan niet los zonder een stukje metaal van 3 mm +- weg te slijpen.
Toch maar eens even aan het koppelings armpje(of hoe dat ding heet waar je kabel aan vast zit) trekken,en terwijl ik dat doe komt de deksel een stukje naar voren.
Dit kan wel kloppen want het armpje duwt ergens tegen aan.
En wel de koppeling.
Ik weer even de bovenkant van de deksel dichtgebout, en het armpje met meer kracht naar de voorkant van de quad geduwt.
Dit armpje heeft gewoon een hele grote vrije slag voordat de koppeling pas echt geactiveerd word.
Koppeling is dus okee,ppppfffff weer iets van mijn white board af van de to-do dingen.
Verder had ik met het loshalen van de bouten even een dekseltje weggehaalt met daar achter een oliefilter,met jawel een heleboel kleine metaaldeeltjes die tegen waren gehouden.
Niet magnetisch dus waarschijnlijk nog vanaf de fabriek aluminium.
Ook weer goed om te weten wat daar zit.
Nu nog iemand vinden die een uitlaatpijp voor me kan buigen,dan is het grootste probleem af.