Pagina 18 van 19

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 16:35
door babeltuning
zo zo goed bezig hoor

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 20:14
door x187
:)...

Toch weer iets verder gegaan...

Inlaatdiameter in de kop:
Afbeelding

Inlaatdiameter aan de rand van de kop:
Afbeelding

Flensgaten afstand op spruitstuk (aansluiting kop)
Afbeelding

Spruitstuk die bij de kit zat paste qua boutgaten:
Afbeelding

Afbeelding

Doorlaat:
Afbeelding

Afbeelding

Oude carb (std MadMax):
Afbeelding

Afbeelding

Staat wel doodleuk 28 op, maar zoals je zelf kan zien is de doorlaat echt crappy...

Niet alleen de vorm is belemmerend maar ook chokeklep...

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 20:44
door BBQBarman
Dus als de inlaat maar 28 is heeft het ook niet zoveel nut om een grotere carb erop te zetten onder de inlaat groter te maken
Je kan vermogen winnen door een betere carb derop te zetten waar een betere flow zit

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 20:50
door DexterXL
Zoals je nu kunt zien, is de maximale aan carb, wat je erop kunt aansluiten dus
30.55mm, groter heeft dus geen nut, uiteraard moet je ook een inlaatspruitstuk
hebben die de 30mm aan kan, dat icm met een echte 30mm carb.......
dat kon nog wel eens heel leuk worden :thumbup:

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 20:51
door x187
Nou dat weet ik zonet nog niet... Het heeft niet alleen met de diameter te maken maar ook hoe snel een bepaalde hoeveelheid mengsel in je kop kan komen. En met een 32mm wordt er meer mengsel bereid in evenveel tijd als met een 30 of 28 bijv. Dus wellicht heeft het dus wel nut. Echter als de inlaat ook vergroot zou worden naar 32 zou dat natuurlijk effectiever zijn. Gezien het kosten verschil tussen een 28/30/32 lijkt het mij niet onverstandig om voor een 32 te kiezen, aangezien de kop ook nog altijd bewerkt kan worden...

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 20:53
door DexterXL
oh, ik was in de veronderstelling dat je een 30mm carb. had...... :oops:

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 20:57
door BBQBarman
Ik zag dat de werkelijke diameter 28mm is en niet 30mm alleen de eerste 5mm is 30
Maar die carb ziet ter veel beter uit strak dus door de flow zal je zeker 30% winnen
Hou je ons op de hoogte wat het verschil is?
Je bent zeker goed bezig :thumbup:

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 21:01
door x187
Het is alleen maar goed dat we allemaal meedenken! :)... Wellicht is de 32mm wel een domper! Maar ik hou jullie zeker op de hoogte...

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 22:16
door admin
Lekker bezig gozert :thumbup:

Re: x187's: Codename 187

BerichtGeplaatst: 10 jul 2012 12:01
door DxJ
x187 schreef:Nou dat weet ik zonet nog niet... Het heeft niet alleen met de diameter te maken maar ook hoe snel een bepaalde hoeveelheid mengsel in je kop kan komen. En met een 32mm wordt er meer mengsel bereid in evenveel tijd als met een 30 of 28 bijv. Dus wellicht heeft het dus wel nut. Echter als de inlaat ook vergroot zou worden naar 32 zou dat natuurlijk effectiever zijn. Gezien het kosten verschil tussen een 28/30/32 lijkt het mij niet onverstandig om voor een 32 te kiezen, aangezien de kop ook nog altijd bewerkt kan worden...

:stupid:

http://shineray.homepagestart.de/link_64179959.html

als je daar ook nog wat tijd in wil steken heb je de snelste madmax 250 op het forum :lol:
tot er iemand een 4pitter ondersteekt :twisted: