x187's: Codename 187

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor babeltuning » 09 jul 2012 16:35

zo zo goed bezig hoor
"RIDE OR DIE"
Diverse onderdelen te koop.....
babeltuning
350cc
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 28 nov 2009 23:41

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor x187 » 09 jul 2012 20:14

:)...

Toch weer iets verder gegaan...

Inlaatdiameter in de kop:
Afbeelding

Inlaatdiameter aan de rand van de kop:
Afbeelding

Flensgaten afstand op spruitstuk (aansluiting kop)
Afbeelding

Spruitstuk die bij de kit zat paste qua boutgaten:
Afbeelding

Afbeelding

Doorlaat:
Afbeelding

Afbeelding

Oude carb (std MadMax):
Afbeelding

Afbeelding

Staat wel doodleuk 28 op, maar zoals je zelf kan zien is de doorlaat echt crappy...

Niet alleen de vorm is belemmerend maar ook chokeklep...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor BBQBarman » 09 jul 2012 20:44

Dus als de inlaat maar 28 is heeft het ook niet zoveel nut om een grotere carb erop te zetten onder de inlaat groter te maken
Je kan vermogen winnen door een betere carb derop te zetten waar een betere flow zit
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor DexterXL » 09 jul 2012 20:50

Zoals je nu kunt zien, is de maximale aan carb, wat je erop kunt aansluiten dus
30.55mm, groter heeft dus geen nut, uiteraard moet je ook een inlaatspruitstuk
hebben die de 30mm aan kan, dat icm met een echte 30mm carb.......
dat kon nog wel eens heel leuk worden :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor x187 » 09 jul 2012 20:51

Nou dat weet ik zonet nog niet... Het heeft niet alleen met de diameter te maken maar ook hoe snel een bepaalde hoeveelheid mengsel in je kop kan komen. En met een 32mm wordt er meer mengsel bereid in evenveel tijd als met een 30 of 28 bijv. Dus wellicht heeft het dus wel nut. Echter als de inlaat ook vergroot zou worden naar 32 zou dat natuurlijk effectiever zijn. Gezien het kosten verschil tussen een 28/30/32 lijkt het mij niet onverstandig om voor een 32 te kiezen, aangezien de kop ook nog altijd bewerkt kan worden...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor DexterXL » 09 jul 2012 20:53

oh, ik was in de veronderstelling dat je een 30mm carb. had...... :oops:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor BBQBarman » 09 jul 2012 20:57

Ik zag dat de werkelijke diameter 28mm is en niet 30mm alleen de eerste 5mm is 30
Maar die carb ziet ter veel beter uit strak dus door de flow zal je zeker 30% winnen
Hou je ons op de hoogte wat het verschil is?
Je bent zeker goed bezig :thumbup:
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor x187 » 09 jul 2012 21:01

Het is alleen maar goed dat we allemaal meedenken! :)... Wellicht is de 32mm wel een domper! Maar ik hou jullie zeker op de hoogte...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor admin » 09 jul 2012 22:16

Lekker bezig gozert :thumbup:
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: x187's: Codename 187

Berichtdoor DxJ » 10 jul 2012 12:01

x187 schreef:Nou dat weet ik zonet nog niet... Het heeft niet alleen met de diameter te maken maar ook hoe snel een bepaalde hoeveelheid mengsel in je kop kan komen. En met een 32mm wordt er meer mengsel bereid in evenveel tijd als met een 30 of 28 bijv. Dus wellicht heeft het dus wel nut. Echter als de inlaat ook vergroot zou worden naar 32 zou dat natuurlijk effectiever zijn. Gezien het kosten verschil tussen een 28/30/32 lijkt het mij niet onverstandig om voor een 32 te kiezen, aangezien de kop ook nog altijd bewerkt kan worden...

:stupid:

http://shineray.homepagestart.de/link_64179959.html

als je daar ook nog wat tijd in wil steken heb je de snelste madmax 250 op het forum :lol:
tot er iemand een 4pitter ondersteekt :twisted:
The best engine in the world is the vagina. It can be started with one finger, it is self-lubricating,
it takes any size piston, and it changes its own oil every four weeks.
It's only a pity that the management system is so temperamental
Avatar gebruiker
DxJ
400cc
 
Berichten: 606
Geregistreerd: 14 dec 2011 14:31
Woonplaats: tongeren belgie

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten