200cc overhaul

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

200cc overhaul

Berichtdoor Sgtnic » 06 aug 2011 23:13

Aangezien dat ziektewet en aansluitend vakantie wel heel lang zijn ben ik dus alvast aan het opschrijven what to do with the wok. Aangezien het een 2e handsje is zit er nogal wat werk aan....Ideeen zat en tijd voor de uitvoering (interne slaper op de vliegbasis dus doordeweeks van huis) zat.

TO DO
Speling assen draagarmen enz enz (genoeg over te lezen ga ik verder niet op in GEWOON OPLOSSEN DIE HANDEL)
Trilling Trilt aan alle kanten....Blokjes maken waar het blok op gaat rusten.
Kappen Slecht spuitwerk...Word overgedaan kleurstelling neongroen met matzwart (voor nu dan) zullen uiteindelijk een laag of 6 7 worden incl blanke lak
Front...Ziet er niet uit (echte raptorkap) hier word dus met glasvezel of iets dergelijks iets pas gemaakt met daarbij verlichting (zie verderop)
Frame
Het frame word overgespoten...Het frame zelf word matzwart A armen stuurstang achterbrug word ook neon groen. Stuur zelf word ook matzwart
Electracomplete kabelboom word opnieuw gelegd!!Momenteel SLECHT ingetaped. Dit word vervangen door goede aansluitingen en juiste behuizingen/krimpkousen. Accu krijgt nieuwe plek (hoogstwaarschijnlijk onder de nieuwe front)
Bouten en moeren Elk boutje van het frame word vervangen door iets van kwaliteit
Dasboard Ivm verplaatsing van de verlichting zal dit dicht worden gemaakt...Evt word, vanwege de loze ruimte, hier een ruimte gecreerd om iets in op te bergen.
Bediening en zittingVan boven naar onder...Nieuwe chokekabel, handvaten veranderen (evt verwarmde moet nog even kijken als me accu dit trekt) handkappen (dit word zelfbouw denk ik) handgas installeren.
Bekleding zitting vervangen en voorste ophangpunt veranderen (komt nu tegen de kappen aan) voetrem en koppelingspedaal word veranderd. Achterste kap loopt nu nog door maar dit word netjes afgesneden en hier komen heelgaurds voor (waarschijnlijk ook zelfbouw) tevens de stepjes daarbij worden vol metaal (nu nog met rubber omkleed) Nerfbar word netjes afgewerkt oftewel gedicht.
Verlichting Koplamp unit gaat verwerkt worden in de nieuwe front. Knipperlicht voor worden hier waarschijnlijk ook in verwerkt. knipperlicht achter word led en word ook verplaatst...Achterlicht word hierbij ook led...
Velgen Deze gaan mooi in de verf. blijven wel de standaarvelgjes maar de kleur zal net ff iets anders zijn :)
Blok en uitlaat
Schoonmaak van het blok zal uitvoerig gebeuren. Oftewel alles wat zo'n beetje los kan gaat los en in de sproeiwasser en ultrasoon of vice versa. Pakkingen ed zullen gelijktijdig worden vervangen.
Kleurtjesblok is beetje gekrast ed dus deze gaat ook in de verf. Zit nog te zoeken...Indien mogelijk word dit dus ook 2 kleurig gelijk als met de kappen...Anders word dit matzwart met alu kleur.
Uitlaat is nu al veranderd maar krijgt nog wel een mooi matzwart kleurtje.

Natuurlijk zal van elke stap een uitvoerige fotoreportage komen met gebruikte materialen voor en na shots...Ook alle afstel momenten zullen worden meegenomen.

start project...plusminus 1oktober (wil nog wel even flink rijden en ideeen goed op papier zetten) einddatum plusminus 30februari

Niet echt een grote verbouw project maar meer een renovatie...Lijkt me dat jullie dat ook wel leuk vinden.
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor bashanboy » 07 aug 2011 01:33

ik ga het volgen!
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor admin » 07 aug 2011 02:54

Komt Chip Foose van overhaulin' bij je langs ofzo? :lol: :lol: :lol:
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor Sgtnic » 07 aug 2011 12:24

Hehehe was het maar waar...Scheelt mij heel wat werk...Maar goed mag niet echt zeuren want heb op de basis alles bij de hand van sproeiwasser tot spuitcabine van pers tot magazijn vol met bouten en moeren...Dus dit gaat allemaal wel lukken :D
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor Sgtnic » 07 aug 2011 20:14

Maar ik denk dat voor de shin xy200 eigenaren het blok gedeelte wel interessant zal zijn...Dit zal dan ook uitgebreid aan bod komen...Eerst maar het aanpaswerk...Al zag ik voor de front al wel een mooie aanpassing :D Voor de nieuwere versie van XY200 versie hebben ze een soort van bashan front met de verlichting in de kap...Zal wel een mooie oplossing zijn moet dan wel weer een nieuwe plek vinden voor me knipperlichtjes :think:
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor spiderpig » 07 aug 2011 21:51

Op de basis ??
Wanneer is je vakantie voorbij??
Staan er dan uberhaupt nog wel vliegtuigen daar :twisted: ?

Kan ik dan ook daar komen shoppen ?? :thumbup:

:-))) Frank
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor Sgtnic » 07 aug 2011 23:00

hehehe 12 september mag ik weer op en neer crossen elke week (nu nog ziektewet en aansluitend vakantie) En natuurlijk op de basis alle tijd van de wereld daar!! Vrijdags en zaterdags te druk met beunen...Zondag staat altijd volledig in het teken van de kleine!!
En ik kan altijd kijken voor wat spulletjes indien benodigd ;) no problemo zijn toch ook jullie belastingcentjes hahhaa
En nee geen vliegtuigen maar nog wel een paar opgevoerde grasmaaiers (lees helikopters)
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor spiderpig » 08 aug 2011 09:26

Ik weet het :( .
Elke dag ,vanaf half 10, komen die dubbele ventilators hierover :D .
Niet voor niets, dat het hier zo koud is :lol: .

:-))) ijsbeer Frank
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor Sgtnic » 10 aug 2011 15:19

Hmm lijstje word langer...Ook nog een beetje last van olielekkage bij me versnellingsindicator...Niet echt een heel groot probleem maar eerder vrij onmogelijk zonder de gehele zijkant los te halen...Probleem zit hem in het rubberen ringetje dat daar zit...(info gevonden op stixe.de) alleen bij mij moet dus de hele zijkant los anders kan ik niet bij de schroefjes (zucht chinese knutselkunsten) :think:
Plus daar nog wel een mooie oplossing gezien voor de olietemperatuur te meten...Hier hebben ze hem dus verwerkt in de dop waar de oliefilter zit...Moet nog even kijken als dit bij de mijn ook zo zou passen anders is dit een mooie oplossing...
Kom ik dus bij het volgende punt...Mijn dashboardje...Aangezien ik dus een behoorlijke partij aanpassingen aan het doen ben op me dashboardbehuizing ga ik denk ik maar een compleet nieuw dashboard maken...
Vooralsnog komt hier dus in:
Originele km teller
Tuimelaar voor de ventilator
olie temperatuurmeter
Benzinemeter
Opbergruimte voor papieren ed
Mogelijkerwijs nog een plek voor parkeerkaartjes (ja bij ons zijn ze fanatiek!!)

Eerste post zal ook hierbij weer worden aangepast...
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: 200cc overhaul

Berichtdoor bmw5s » 10 aug 2011 23:52

met je lekkage bij je gearindicator, Heb je hier wel een gearindicator zitten? Normaal gezien komt er niet veel/tot bijna geen olie langs de versnellingsverwisselaar(dat is waar je tegenaan kijkt). En het overige olie wat erlangs komt moet je gearindicator tegenhouden. Deze heeft niet voor niets zon rubber ringetje. Als je deze vernieuwt zou het goed moeten zijn. Want in de binnenkant van het blok zit niks wat de olie tegenhoudt. Heb heel blok uit elkaar gehad echt elkkk dingetje dus als je vraag hebt :lol:
succes :-)))
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Volgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten