Schoepenradje gaat er een nieuwe op want bij de oude zat de schroefdraad helemaal vol met alu en loctite, ik heb de oude wel schoon gemaakt maar helaas was draad M7 en geen M8. Met de brander schoepenradje warm gemaakt om de loctite vloeibaar te maken om op die manier wou ik graag de oude meuk eruit halen maar helaas zat er zoveel alu troep in dat ik er met een M8 tap in moest om het schoon te krijgen. Helaas is de draad inwendig nu wel nieuw maar een maatje te groot en een helicon van M7 naar M8 bestaat volgens mij niet dus NIEUWE erop
De draad op het asje is wel weer als nieuw M7, dus de juiste loctite erop en een nieuw schoepenradje en klusje klaar.
Of het blok nog een andere kleur gaat krijgen weet ik nu nog niet, ik twijfel daar nog over............ dus wie een mooie kleur weet laat je horen..........
Technisch zal er aan het blok zelf weinig veranderen omdat dit nog in een heel goede staat is, kleppen hebben geen overmatige speling, lagers inwendig klinken goed, dynamo laad de accu perfect bij en lopen doet ie als de beste.
Ook het inlaatspruitstuk heb ik los gehad en raar maar waar, zit helemaal in het midden en is super gladjes aan de binnenzijde. Daar geen werk voor mij
wel de bevestigings draadeindjes netjes vast gezet met loctite, die blauwe bus (loctite) is inmiddels een echte vriend van me.
De carburateur zal in de volgende ronde helemaal open gaan om te kijken hoe die er aan toe is dus dat word vervolgt.................................