door QuadCore » 24 apr 2011 22:21
nee hehe, dit is niet in 1 dag gedaan net een paar weekjes.
hier hoort ook een heel verhaal bij vooraf maar dat zal ik jullie besparen. we zijn al aardig op weg.
dit gaat om de laatste motorblok van de cbr600 met carbs, dat reageert nu gewoon veel directer dan met die computer zooi.
honda motorblokken zijn ver doorontwikkeld door de jaren heen, zeer sterk en betrouwbaar deze kunnen makkelijk meer dan een ton km's aan. wel nadeeltje de carbs nemen wat ruimte in zeker bij dit model. het gaat dan ook allemaal net.
allemaal dankzij topspecialist Arjan(quadrepair)! op dit gebied. hij beschikt over een ervaring en studie waar je U tegen zegt. dat mag zeker wel ff gezegd worden.
een bashan met zoveel pk's is natuurlijk erg riscky, eerst was rond de 50pk het eerste idee. maar dat vond ik zonde van de moeite en tijd. aangezien anderen er ook mer in stoppen en het zowiezo een statement is als je het voormekaar krijgt.
zowiezo verstevigingen en dubbelwandige buizen rondom het blok, in het eerste geval zou de achterbrug verstevigd worden en de nieuwe achteras van de bashan die sterker is.
ik heb het toch voor mekaar gekregen via quadforumbenelux een originele yamaha achteras en de brug plus de hubs en tandwiel kunnen regelen
waar ik in nederland zeker na 2 maanden zoeken nog steeds niets heb kunnen vinden!
nu nog de tandwielhub en achterrem hub en het lagerhuis, plus de velgen (12 inch breed en 10 inch diameter) en eventueel de spacers zo wijd mogelijk.
de orignele fan hebben we gebruikte en het paste ook maar net, originele tellerklok en stuurschakelaars, gehele draadboom met hiss op het contact.
micron gp uitlaat waar ik graag nog een db killer voor zoek.
de tanks worden custom made, word nog heel ingenieus weggewerkt.
de gehele quad word veilig en robuust verlaagd voor en achter, dus geen verlagings blokkies.
er komt een stuurdemper op van bitube die in 20 standen verstelbaar is.
de kappen zijn eigenlijk te smal, de carbs steken wat uit dus daar moeten we zeker een mooie oplossing nog voor vinden.
originele rempomp bij de rechterahand, yamaha achtertandwiel is toevallig 525 past perfect dat scheelt dus weer.
accu is een yuasa onderhouds vrije
het spruitstuk is al helemaal custum gemaakt echt een kunstwerk van Arjan.
versterkte bussen in de a armen en versterkte fusee kogels.
carbs daar komen hele miniscule custommade schuimfilters op, er is zeker geen ruimte voor het originele luchtfilterhuis.
ik zoek ook de originele voorremklauwen en wat eraan hoort.
ik zit met de juiste snelheids aanduiding, wie weet hoe je dit oplost?
dit was het voorlopig...
ik zal heus wel wat gemist hebben, dus Arjan schiet maar erop los!!
fijn pasen iedereen