Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor QuadCore » 13 jun 2012 23:06

Dankjewel,

Het heeft dan ook wel wat bloed,zweet,tranen,tijd en geld gekost;)

De Quad word zaterdag naar een motorspecialist gebracht die mijn carbs gaat reinigen en afstellen samen met een op pas gemaakte luchtfilter/airbox.

De Achterremklauw past helaas niet op de beugel:( De leverancier had mij verteld dat ie van de Yamaha Raptor 700 uit 2007 is maar toch past ie niet.
Ik denk dat de levering van de achterremklauw verkeerd is of de beugel is verkeerd.

Ik heb geen kettingspanner denken jullie dat het een probleem zal opleveren?

Uitlaat silencer moet ik ook nog laten maken of kant en klaar kopen want het is een Micron GP uitlaat:)
Yamaha naven+voorremklauwen, Bredere achteras+verbrede wielnaven wil ik er ook nog op hebben.

Ik zat er ook over te denken om gewoon duimgas er weer op te zetten, lijkt me gewoon wat veiliger en lekkerder rijden.

Verdere details volgen snel.

Groetjes
QuadCore
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 16 sep 2010 23:58
Woonplaats: Almere

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor Bryan » 13 jun 2012 23:23

QuadCore schreef:Dankjewel,

Het heeft dan ook wel wat bloed,zweet,tranen,tijd en geld gekost;)

De Quad word zaterdag naar een motorspecialist gebracht die mijn carbs gaat reinigen en afstellen samen met een op pas gemaakte luchtfilter/airbox.

De Achterremklauw past helaas niet op de beugel:( De leverancier had mij verteld dat ie van de Yamaha Raptor 700 uit 2007 is maar toch past ie niet.
Ik denk dat de levering van de achterremklauw verkeerd is of de beugel is verkeerd.

Ik heb geen kettingspanner denken jullie dat het een probleem zal opleveren?
hangt ervan af hoe je ketting hangt als je erop zit.

geknipt van dexter
Standaard verhaal: eerst je ketting afstellen zonder de spanner erop, dan pas
de spanner erop zetten, de spanner is voor het continue strak houden bij het
veren en schakelen, niet om de ketting te spannen!!!
Als je niet weet wat je doen moet: NIET aan beginnen, je molt meer als dat je
goed maakt, eerst zelf KIJKEN, en dan gericht vragen stellen.....en de zoekfunctie
gebruiken

_________________


Uitlaat silencer moet ik ook nog laten maken of kant en klaar kopen want het is een Micron GP uitlaat:)
Yamaha naven+voorremklauwen,naven moeten wel op je fusee passen.
Bredere achteras+verbrede wielnaven wil ik er ook nog op hebben.
eerst rijdend maken dan optische veranderingen
Ik zat er ook over te denken om gewoon duimgas er weer op te zetten, lijkt me gewoon wat veiliger en lekkerder rijden.

Verdere details volgen snel.

Groetjes
Avatar gebruiker
Bryan
350cc
 
Berichten: 451
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:25
Woonplaats: Denhaag

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor QuadCore » 14 jun 2012 09:13

Bryan schreef:zitten de luchtfilters er al op!!!
kom op :think:
opschieten met die bak! :thumbup:
nice :thumbup: die stuurdemper ,ga ik ook erop zetten.

De stuurdemper is van Bi-Tubo 20 standen verstelbaar, kost
QuadCore
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 16 sep 2010 23:58
Woonplaats: Almere

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor QuadCore » 14 jun 2012 09:18

Ik weet wat de functie van een kettinggeleider/spanner is.
Sommige motor/quad rijders die rijden gewoon zonder.

voorbeeld ziehier:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=2576

Wat zijn de voor- en nadelen van met- en zonder?
QuadCore
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 16 sep 2010 23:58
Woonplaats: Almere

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor Peanut » 14 jun 2012 12:39

Voordelen "zonder" zijn er niet. Alleen dat je niet een hoeft aan te schaffen.

Kettingspanners waren van origine uitgevonden als kettingvering. Dan bedoel ik wanneer je lengte veranderingen krijgt bij in het uitveren, waardoor de ketting: strak/ los/strak/los komt te zitten.
Heb in jou linkje ook al ergens het kommentaar gelezen van iemand dat je anders je ketting vrij "strak" moet hebben om te zorgen dat de ketting keurig om de tandwielen blijft zitten.

Enfin, ze zijn er later achter gekomen dat het nog een voordeel heeft.
Wanneer je zijdelingse krachten op de ketting krijgt (bijv, op 2 wielen rijden) dan houdt de kettingspanner de ketting aardig in het gareel. Ook hierdoor zal hij er minder snel aflopen.

Hoe korter de afstand van de "vrije ketting" (van voortandwiel naar achtertandwiel) hoe minder snel je een kettingspanner of kettingeleider nodig hebt.
Dus bij een verlengde achterbrug is een spanner wel aan te bevelen.

Zo!
:mrgreen:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor QuadCore » 18 jun 2012 10:12

Kijk, een betere reply had ik niet kunnen wensen ;)

ik heb ondertussen besloten om idd een kettingspanner te installeren.
QuadCore
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 16 sep 2010 23:58
Woonplaats: Almere

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor QuadCore » 24 jun 2012 11:10

...
Bijlagen
IMG_1506-2.JPG
(132.83 KiB) 409 keer gedownload
QuadCore
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 16 sep 2010 23:58
Woonplaats: Almere

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor QuadCore » 11 aug 2012 08:07

...
Bijlagen
IMG_0005-1.JPG
(119.7 KiB) 352 keer gedownload
IMG_0004-1.JPG
(114.66 KiB) 352 keer gedownload
IMG_0003-1.JPG
(131.46 KiB) 352 keer gedownload
QuadCore
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 16 sep 2010 23:58
Woonplaats: Almere

Re: Bashan 200S-7 > CBR600 PC35 99-00

Berichtdoor QuadCore » 11 aug 2012 08:09

...
Bijlagen
IMG_0006-1.JPG
(107.75 KiB) 352 keer gedownload
QuadCore
200cc
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 16 sep 2010 23:58
Woonplaats: Almere

Vorige

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten